De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 13 januari 2009

In memoriam Kevin van de Oppershoeve

Vandaag hebben we het moeilijke besluit moeten nemen om Kevin te laten inslapen. Kevin is thuis vredig tussen ons en zijn maatjes ingeslapen. Kevin is 13 jaar en 8 maanden oud geworden.




Als twee grote ogen je vragen,
help me, want ik voel me niet zo fijn.
Mag je dan, terwijl je zelf voelt,
dit is het einde,
egoïstisch zijn?

Als je van de arts hoort,
dit komt nooit meer goed
en hij krijgt steeds meer pijn.
Mag je dan, omdat je hem niet wilt missen,
egoïstisch zijn?

Als twee lieve ogen
zich sluiten gaan voorgoed
en je zonder hem
naar huis toe moet.
Met je mandje in je hand
en een hart vol pijn.
Dan probeer je jezelf te overtuigen
dit is het beste.
Ik mocht niet egoïstisch zijn.

Vele jaren was hij bij me,
elke dag samen was een feest.
En al die fijne dagen,
is hij zelfs niet één keer
egoïstisch geweest ………….


Kevin bedankt voor al die fantastische jaren. We missen je nu al.

20 opmerkingen:

Anoniem zei

Tjeerd en Alinda,

Heel veel sterkte bij het verlies van jullie maatje Kevin...
Een dikke knuffel voor jullie
allemaal.

Patrick,Yvon,de kids en onze woefies

Anoniem zei

Rust zacht!
Kevin van de Oppershoeve.


Alinda,Tjeerd en de meute..
Heel veel Sterkte!

Anoniem zei

Hello Alinda and Tjeerd,

So very sorry to hear Kevin has gone over the Rainbow Bridge. I know how much you loved him.

Love and hugs to you both.

Pam xx

Anoniem zei

Kevin je was geweldig wat een uitstraling zeer herkenbaar. Doe de groeten aan al je beaglemaatjes daarboven. Daisy, Daphne Dana, Dyma, en Djill.

Anoniem zei

Tjeerd & Alinda,
Jayson, Michael, Dylan & Mango

Veel sterkte bij het verwerken van het verlies. Er is nu weer een Oppershoeve ster bij aan die hemel, maar hier zullen we hem missen.

Dikke knuffel van Geable (Oppershoeve), Fraggle, Mystic en Erin

Groet,
Annelies

Anoniem zei

Lieve Kevin

Rust zacht jongen ...
je strijd is gestreden.

Sterkte Tjeerd en Alinda !

Anoniem zei

Lieve Tjeerd en Alinda,

Wat een dag, wat een verdriet...
Al wisten jullie: het is goed, het kon niet meer; het blijft zo vreselijk veel pijn doen....
14 jaar lang was hij jullie maatje, zoveel heeft hij met jullie meegemaakt, zo´n lieverd kan gewoon niet gemist worden..
Zo mooi zoals jullie op al jullie sites hem gedenken en wat een mooi gedicht hebben jullie aan hem opgedragen... Ook dat maakt dat jullie op die manier afscheid van hem kunnen nemen... Het verdriet en het gemis zal nog wel even blijven, alles moet zijn plekje krijgen... Wij denken aan jullie en een hele dikke knuffel van ons alledrie.
Liefs van Kees, Janet en Anna

Anoniem zei

Sterkte Tjeerd en Alinda,

Rust zacht lieve Kevin, wat had je toch een mooi koppie.

Wil

Anoniem zei

Tjeerd en Alinda,

heel veel sterkte bij dit grote verlies.
We denken aan Kevin als 1 van de maatjes van Max tijdens de logeerpartijtjes. Hij is nu een sterretje aan de beagle-hemel.
Een dikke knuffel van ons allemaal.

Erich, Gerda, Tim, Leonie en Max

Anoniem zei

DAg lieve Kevin Ik kom je ook even DAg zeggen.. we zullen nog vaak aan je denken..

JAyson Michael en Dylan dikke knuf jullie zijn topmaatjes

Alinda en en Tjeerd ik hoop dat de mooie herrineringen de pijn snel doen wegebben Kus Knuffels vanuit Hongarije

Anoniem zei

Tranen van verdriet, verzachten de pijn niet.
Tranen van verdriet, tranen die niemand ziet.
Tranen van verdriet, vullen het gemis niet.
Maar deze tranen van pijn, zullen later de tranen van herinnering zijn

Sterkte

Alie en Hans zei

Lieve Kevin, jij mag nu zonder pijn verder waken over je beagle vriendjes en je baasjes.

Alinda en Tjeerd, hoe moeilijk dan ook, het is goed zo en Jayson, Michael, Dylan en ook Mango zullen jullie de komende tijd helpen.

Wat een rotdag.................

Anoniem zei

Tjeerd, Alinda en de boy's

at night in my dreams i see you,
at night in my dreams i heare you,
at night in my dreams we play,
in my dreams you will forever stay.

Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve boef Kevin.

Jeroen, Jacquelien, Suzanne en Ruben

Anoniem zei

Heel veel sterkte met dit grote verlies.

Rene Groot
Zoetermeer

Anoniem zei

KEVIN van de OPPERSHOEVE
rust zacht mooie trotse kerel

Als ik straks oud ben, ziek en zwak,
en pijn verjaagt de slaap,
als onrust neemt van mij bezit,
doe dan wat onvermijdelijk is,
en laat me gaan.....
de laatste goede daad.

Beslis voor mij en wees niet laf.
Past eigen liefde bij de vriendschap die ik gaf,
of uitstel.... tot het beter past bij een verloren strijd?
Ik ben niet bang tijdens die laatste gang.
Jij loopt niet weg: je kijkt me aan,
je noemt me bij mijn naam en houdt me stevig vast.

Vandaag voor het laatst groet ik je met mijn hondenstaart.....
wat jij liet doen, deed je voor mij:
je hebt me nog meer pijn bespaard,
voor zinloos lijden mij bewaard.
Een zwaar besluit?
Nee, ....huil nu niet.

Een wijs besluit dat werd gegrond op een oud en uniek verbond:
jij bent mijn baas en ik jouw hond

Alinda en Tjeerd,
heel, heel veel sterkte met het verlies van jullie kanjer Kevin.

Liefs en 'n dikke knuffel voor al jullie hondenmannen, die Kevin ook moeten missen.
Nel,Svear en Andra

Anoniem zei

lieve Tjeerd, Alinda en maatjes van Kevin,

Dapper besluit maar niet minder moeilijk! Heel veel sterkte met het verlies van jullie kanjer Kevin. En wat een prachtig gedicht hebben jullie gemaakt...!
Geen pijn meer en een prachtig hondenleventje gehad, beter had hij niet kunnen treffen!
Dikke knuf van de Beagle bende van Middelbeers
xxx

Anoniem zei

Hallo Tjeerd en Alinda,

Wat een verdrietige tijd voor jullie nu jullie Kevin moeten missen. Wij wensen jullie voor de komende tijd heel veel sterkte toe om deze leegte en dit verdriet een plaats te geven.

Johan, Hannie, Vincent en Matthijs Koopmans en Boaike en Buster

Anoniem zei

lieve Tjeerd & Alinda,

Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieveling Kevin. Jullie hebben echt alles gedaan wat je als baasje kon doen, hij heeft een top leven gehad. Ik denk dat hij daar boven in de hondenhemel vreselijk over jullie zit op te scheppen nou..!Dikke knuf aan alle doggies en jullie sterkte, Tineke
en Piet

Anoniem zei

Tjeerd en Alinda en andere meute..

wat een mooi lief koppie had Kevin... echt helemaal wit van ouderdom.... een snoepje....

gaat het al wat met jullie allemaal?
Tijd is je grote vriend... en later heerlijk lieve leuke herinneringen ophalen van Kevin..

liefs Syl en een likje van Krista

Henk Hamstra zei

Beste Tjeerd en Alinda,

Tot mijn grote schrik lees ik dat Kevin er niet meer is. Ik weet het is al twee maanden geleden maar ik wil jullie wel graag veel stekte toewensen met het verwerken van dit grote verlies.

Ik mis Kevin en Jayson nog iedere dag, vandaar dat ik zo nu en dan eens kijk hoe het met ze gaat.
Na het lezen van jullie prachtige gedicht kreeg ik een brok in mijn keel en tranen liepen over mijn wangen van verdriet.

Nogmaals veel sterkte met het verlies van jullie grote vriend.

Henk Hamstra, Sneek