De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 28 januari 2019

Raad van Beheer wedstrijd Zuidwolde

Gisteren stond onze eerste competitie wedstrijd voor dit seizoen op de agenda. We lopen dit jaar zowel bij de FHN als bij de Raad van Beheer. Deze winter bewust goed doorgetraind bij verschillende trainers met Elwood om in het ritme te blijven en nieuwe dingen bij te leren. We waren er vorig jaar wel achter gekomen dat Elwood en ik  het nodig hebben om door te gaan. In the flow blijven zeg maar. De agenda staat voor dit jaar aardig gevuld met wedstrijden dus we gaan er vol goede moed tegen aan.  We waren dan ook benieuwd hoe Elwood het nu bij de start van de competitie ging doen.

Gisteren dus naar Zuidwolde, een 1 rings wedstrijd wat inhoud dat het een lange dag zal worden. Alle klasses starten in dezelfde ring en na elke klasse wordt er omgebouwd. We zouden support krijgen van Eric en Irene met Sammy en Hailey. Irene wil dit jaar ook starten met behendigheid met Hailey dus op zulke wedstrijden kan ze mooi zien hoe het er aan toegaat.
Onze klasse starten als laatste dus we konden iets later aanwezig zijn, niet om 8 uur dus. Rond half 10 rijden we het terrein van de manege op en zoeken een plaatsje voor de bus. We gaan eerst zonder Elwood naar binnen om te kijken hoe het er uitziet. Onze mede agility vrienden zijn al aanwezig en er is nog plek voor onze spullen. Alin haalt mijn nummer en ik haal ondertussen Elwood en de spullen uit de bus. Het wachten kan beginnen. Niet veel later komen ook Eric en Irene er aan. Hailey herkend ons weer en komt direct dikke knuffels halen.

Elwood lag heerlijk rustig in zijn kar  alles in zich op te nemen.


1 ring maar wel een mooie ruime baan met veel licht en een mooie ondergrond.


Hailey was weer blij ons te zien.

 
We mogen verkennen voor onze eerste ronde. Dat is het vast parcours. En na het verkennen mogen de honden in de large klasse los. Daarna is het de beurt aan de medium. Elwood en ik starten als laatste.
Heerlijk ontspannen loopt Elwood rond, hij is er klaar voor. We starten en vlak voor de tweede hindernis ziet Elwood iets verder op het bordje van de palen midden in de bak staan, die hoort er niet volgens hem even de keurmeester er op attenderen dat er een bordje staat. Ik roep hem terug en hij komt maar neemt wel even een sprong via de verkeerde kant. En tja das dus een disk. We gaan verder en Elwood laat zien dat we het wel kunnen.
 
 
We lopen een heerlijke ronde verder. Ondanks de disk kwam ik met een goed gevoel over de streep.
 
Tja we begonnen de dag dus onder aan de lijst.
 
 
Het is dan wachten op onze volgende ronde en de tussen tijd is meer dan twee uur. Tijd voor koffie.
Eric en Irene hebben taart mee dus die maken we meester.
 
 
Elwood ligt lekker warm in zijn kar en Hailey krijgt de pyama van Elwood aan. Het was koud in de manege bak
 
 
Na dik twee uur wachten mogen we verkennen voor ronde twee. Nogmaals een vast parcours.
En net als eerder de dag gaan Elwood en ik de strijd weer aan. We trainen de laatste tijd extra op zijn raakvlakken dus zien of ze nu goed gaan. We starten en zijn direct op tempo. Een paar sprongen , de paaltjes dan de tunnel en dan een tunnel waar je mag kiezen welke kant je hem insteekt. Elwood duikt er in en komt er via hetzelfde gat weer uit, dit is dan een weigering. Ik stuur hem de andere opening in en we vervolgen onze ronde. We gaan lekker en de focus is goed. We naderen de A en dan haaks om naar een sprong. Ik loop de A iets voorbij en stuur Elwood af naar de sprong, de raakvlakken pakt hij goed. Bij de sprong tikt hij een latje, dit is dus een fout. Op naar de kat en ook hier neemt hij de raakvlakken.
 
 
Nog een paar sprongen en dan naar de finish. Het was een heerlijke ronde. Als we over de laatste sprong zijn valt een halve minuut later alsnog het latje, deze telde niet mee.
We zouden als derde eindigen, net buiten de prijzen dat waren er maar twee.
 
 
Opnieuw begint het wachten. Het werd kouder in de bak en dat begon je te merken. Het is na 5 uur als we mogen verkennen voor de jumping. Ik verken en zie een heerlijke ronde een rondje wat Elwood en mij wel zal liggen. We hebben het vaker dat de jumpings ons goed afgaan. Puur op snelheid geen tijd voor afleiding. We zullen zien hoe het deze keer gaat.
Het is kwart voor 6 geweest als we aan de start staan. Nog 1 keer volle bak en genieten. Ik zie de andere lopers in onze klasse fouten maken die een disk tot gevolg hebben. Geen druk Tjeerd, gewoon gaan en genieten. We kijken elkaar aan en de blik in de ogen van Whoop zegt mij genoeg, er zit vuur in zijn ogen.  We starten en direct ben ik op snelheid, door mijn lange stappen maken we snel meters en Elwood volgt mij. Hij springt fantastisch. Alles gaat super. Op naar de palen even een klein beetje inhouden en dan vol door. We zijn op weg naar een fout loze ronde, nu doorgaan en geen fouten maken. De laatste tunnel en dan nog twee sprongen naar de finish......Yess !!!!! We hebben hem. Onze eerste U is binnen. En ook nog een eerste plaats. Wat een heerlijk gevoel was dat. Wat was ik trots op mijn kleine vriend. Ook Alin kwam met een grote glimlach op ons af , we hadden hem. Mooier kon het seizoen niet beginnen.
 
 
De aantekening komt in zijn Logboek, dit is een wedstrijdboek wat door de Rad van Beheer wordt bijgehouden. Alle Utjes worden hier in genoteerd. De eerste staat er nu, we hopen snel op meer.
 

 
Moe, koud maar voldaan verlaten wij rond half zeven de manege. Elwood kreeg onderweg in Hoogeveen zijn dik verdiende kip nuggets. bij de grote gele M . Een prachtige wedstrijd dag kwam ten einde. Het seizoen is begonnen. Wij zijn er klaar voor. Op naar hopelijk nog meer mooie successen.
 
Hieronder de link naar de beelden van Elwood in actie
 
 

Geen opmerkingen: