De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 23 oktober 2022

TeamWinterCompetitie wedstrijd 1

 Gisteren was het dan weer zover dat we aan de start stonden van de TeamwinterCompetitie in Assen. Ons team dit jaar bestaat uit Sia met Ally, Harold met Iza, Alinda met Odin, Kim met Vasco en ikzelf met Elwood en Donald. Sia heeft zich voor deze eerste wedstrijd afgemeld omdat Ally vorige week van de A is gevallen, even rust dus voor haar.  De voorpret was hier al een tijdje bezig, eerst het verzinnen van een eamnaam.... wat doen we, we lopen via hondenschool Have Fun dus die naam wilden we erin hebben. We hebben eigenlijk allemaal herrie schoppers in de baan dus werd het Herrie en toeters Having Fun . Alinda ging toen aan de froebel om t shirts voor ons te bedrukken. We zijn dus als team herkenbaar in de baan.

De drukpers aan het werk


Alle honden op het shirt



Zo vertrokken we dus gistermorgen met de drie heren naar Assen. iets over achten zijn we bij de manege. De honden blijven in de auto dus we hoeven geen spullen mee te sjouwen naar binnen.  In de manege bak staat inmiddels het parcours van het VP al klaar. Onze nummers waren al opgehaald dus we konden de houders gereed maken. Er staan 90 honden op de startlijst verdeeld over vele teams


Rond kwart voor 9 beginnen de eersten met verkennen maar al snel wordt het verkennen stil gelegd en worden er wijzigingen in het parcours aan gebracht omdat bepaalde lijnen te moeilijk waren.


Wij zijn nog niet aan de beurt met verkennen en lopen dus we moeten nog even geduld hebben. Als het verkennen afgelopen is zoek ik mijn plek in de manege bak. Voor iedere wedstrijd worden er deelnemers geselecteerd om te helpen. Ik moest latten leggen in de XL klasse Vp. Alinda later op de dag bij de jumping.



Ik zat in de hoek  van de bak. Ik had een heel andere kijk vandaar op de baan dan vanaf de tribune. Vervelen zou ik me niet er vlogen bijna elke ronde wel laten af in deze hoek.


Als de XL klaar is mag ik mijn plek verlaten en neemt een andere loper mijn plek in. Wij gaan naar de bus en laten de honden nog even goed uit. het zal niet lang meer duren dat wij mogen verkennen en aansluitend lopen.

Daar ik weer start met twee honden sta ik gelukkig weer voor en achter op de startlijst, zo heb ik genoeg tijd om te wisselen. En dan is het zover dat we mogen aantreden. Donald mag de baan in. we starten goed missen wel het raakvlak van de kat en hebben dan een paar ins en out sprongen, helaas schiet Donald , zoals vele honden deden, voor de sprong de tunnel in, Disk dus. We gaan door maar lopen niet geconcentreerd meer, paaltjes gaan fout, en ook de muur is opeens vreemd.  Dan maar alle aandacht op de jumping voor hem. Ik ga naar de bus en haal Elwood op. Vanachter de bak zie ik nog net alinda en Odin starten. Odin begint mooi  maar als hij na een paar sprongen opeens een latje legger zit zitten gaat ie even buurten. Alin krijgt hem weer terug maar hij neemt de sprong nogmaals , Disk . Ze gaan door en ook Odin duikt net als Donald de tunnel in ipv de sprong. Ook op de palen gaat het niet lekker maar daarna is de concentratie er weer en laa hij een mooi slot stuk zien. Als laatste ben ik met Elwood. De oude krijger, Na een disk voor Kim, Alinda, Harold en ik met Donald  moest ik toch proberen om met Elwood punten te pakken. we beginnen  goed, missen helaas het raakvlak maar komen verder zonder fouten rond. Elwood liet een mooi rondje zien.

De uitslag van het VP wordt bekend gemaakt. Elwood komt op een keurige 14e plaats. Er waren uiteindelijk maar 6 foutloos binnen de tijd dus dat zegt wel iets.



Het wachten is nu op de jumping, Ondertussen vermaken we ons goed langs de baan. en kijken we toe als de eersten de jumping mogen verkennen


We verkennen en starten. Donald gaat weer fout op de palen en neemt dan een sprong dubbel. Disk 2 van de dag. Odin dan. Op de palen blijft hij hangen schiet dan terug richting de start neemt een sprong en dus Disk. Alin krijgt hem er weer bij en lopen verder een leuk rondje.  En dan Elwood. Whoop is super attent en fel. Ik zet hem bij de start, we wachten en knallen weg. Elwood loopt een fantastische ronde en ik ben in de veronderstelling dat we foutloos rond zijn.... helaas bleek dat niet zo te zijn. Hij had de start lat eraf getikt, ik had hem er blijkbaar te dicht opgezet. Erg jammer.

Harold zou 18 worden, ik 27e,en Kim 32e. Dus met drie in de punten



Dan is er alleen nog de estafette. Hier moeten we met 4 honden in starten. We besluiten om Odin in een BM team te laten lopen (Buiten Mededinging) Dit is een onderdeel wat hij nog niet kent.  In ons team zal ik als eerste starten met Donald en als laatste eindigen met Elwood. De estaffete is elke wedstrijd hetzelfde alleen loop je twee keer op links en twee keer op rechts.  De eerste twee wedstrijden lopen de kleine honden de rode lijn, de grote de zwarte. Loop je een disk dan zo snel mogelijk proberen terug te komen naar de laatste sprong zodat de volgende kan starten en de schade beperkt blijft.

Donald begint maar na sprong twee gaat het fout, hij neemt hem nogmaals, Disk, dus zo snel mogelijk terug. Kim volgt loopt goed maar tikt 1 lat. Harlold als derde maakt geen fouten tot hindernis 11 waar Iza een weigering heeft. En dan als laatste Elwood. Whoop loopt super, maakt geen fouten en we komen foutloos rond en zetten de tijd stil door als enige van het team de start/finish te passeren.

We zouden keurig als 6e eindigen op de estafette


De dag zit er op, we helpen met opruimen blijven nog tot na de prijsuitreiking en gaan dan naar huis waar we s avonds het tussen klassement na de eerste dag krijgen te zien. We staan op een mooie 9e plek. Voor nu mooi, maar we willen natuurlijk hoger komen en daar gaan we de komende wedstrijden dan ook hard voor knokken. 5 november gaan we de strijd weer aan.


Hieronder een link naar de beelden. Volgende keer hoop ik alle team leden erop te hebben dit keer alleen de beagles en ons estafette rondje.

Geen opmerkingen: