De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 15 juli 2008

Hallo baasjes

Hallo zeg ik tegen mijn baasjes. Vermaken jullie je in beetje daar aan de andere kant van de wereld. Het is daar vast niet zo mooi als hier. Het lijkt wel of ben ik hier in het hondenparadijs. Elke dag speel ik hier met mijn vriendjes. Vooral met Mango en Dylan kan ik heerlijk stoeien. Met Michael heb ik vaak even een serieus beagle uurtje. Dan gaan we samen leuke dingen doen. Mijn grote broer Kevin is erg ziek geworden deze week dat vond ik wel erg zielig voor hem. Hij bromde niet eens meer tegen mij. Gelukkig gaat het nu weer een klein beetje beter met hem. Samen met Dylan en Mango zijn we oorlogje aan het spelen. Het gazon van baasje is nu net een slagveld. Allemaal gaten en grote plekken met zwarte grond. Tja ik ben nu twee en dan vind ik dat je de kleintjes wat moet leren. Ik noem het dan ook maar bodemkunde. Wat er opgroeit dat zien ze wel ,maar wat er onderzit dat moeten ze toch zelf ontdekken. Als ik ze dan weer een les geef in' bodemkunde' zorg ik wel dat de baas niet in de buurt is. Want als hij het ziet is hij niet vrolijk. Gelukkig heeft hij ons nog niet op heterdaad kunnen betrappen dus weet hij ook niet wie het doet. En als hij zou vragen wie die gaten gemaakt heeft dan zal ik mij heel onschuldig gedragen en lekker tegen hem aan gaan zitten vragen om een knuffel. Daar trapt ie wel in. Als jullie mij weer komen ophalen (hoop dat dat nog heel lang duurt) dan moeten jullie maar proberen om Dylan ook stiekem mee te nemen. Ik vind het wel erg leuk hoor zo'n klein broertje. Zo dit waren een paar krabbels van jullie Max. Ik ga er weer vandoor want er moet weer gespeelt worden. Moest van oppasbaasjes jullie nog een prettige week toewensen.



Een lekkere lebber van jullie Max

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi beestenbende,

Goed dat het weer een beetje beter met Kevin gaat! Hopenlijk kan hij ook genieten van de nieuw aangelegde tuin... We hebben hier in het Verre Oosten in de tuin een sterke grassoort speciaal gekweekt voor gravende beesten; we zullen een zakje zaad meenemen. Overigens is het ons niet bekend dat Max een echte digger is; natuurlijk heeft hij af en toe weleens de behoefte verder te kijken dan zijn spreekwoordelijke neus, en ja, dan moet er wel eens worden gegraven...Die opperlaag is dan erg lastig: weg ermee!
Ik ben er overigens ook van overtuigd dat Max zijn verantwoordelijkheid als oudere 'broer' t.o.v. Dylan en Mango neemt: zijn pedagogische gaven zijn de laatste tijd nogal ontwikkeld: hij is natuurlijk hard getraind op de hondenschool en kent de geneugten van het vrij lopen in de natuur. Daarbij wordt er ook hysterisch gejaagd en gegraven; kwaliteiten die hij natuurlijk graag deelt met zijn soortgenoten.
Max staat overigens weer in zijn karakteristieke pose op de foto; kop scheef en een vragende blik: wat wil je nou: kan ik iets voor je doen?
Overigens moet het voor jou Tjeerd, als Staatsbosbeheer deskundige toch een geweldige uitdaging zijn van het nieuw geproduceerde landschap een acceptabele leefomgeving te maken...!Ik ben je daar graag bij van dienst.
Nog een paar dagen, dan zijn we weer thuis: kan Max W. zijn nieuw geleerde kunsten in onze tuin vertonen.

Tot volgende week!

groeten,

Tim & Leonie
Gerda en erich