De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

vrijdag 1 april 2016

Klussen voor de meute

We zijn vorig jaar weer begonnen met behendigheid met Michael en Elwood. Ik had altijd al een paar gekochte hindernissen maar liep al tijden met het idee rond om er meer bij te kopen,of zelf te maken. De afgelopen periode was ik dan ook vaak s avonds in de schuur bezig met het uit dokteren van mijn eigen hindernis parcours. Inmiddels heb ik de sprongen, de band en de paaltjes klaar. De wip en kattenloop ben ik aan begonnen en ook de mini coursing ben ik nu verder aan het uitwerken. Straks hebben we dus alle attributen om heerlijk zelf thuis met de heren te kunnen gaan trainen. Elwood heeft inmiddels ontdekt dat het echt een heerlijke uitlaat klep voor hem is. Nu het kwartje gevallen is gaat het elke week steeds beter. Voor Michael is het trainen helaas even over, een blessure aan zijn biceps zorgt er voor dat hij een tijdje op non actief staat. Met Justin zijn we nu ook begonnen, de meute is dus aardig in actie.
Hier een aantal plaatjes van de ontwikkeling van de beagle speeltuin van de Borkse bende.

Ik zat te twijfelen wat voor materiaal ik zou gebruiken, Uiteindelijk koos ik voor hout.


Na zagen, passen en meten had ik een eerste bouwpakketje klaar. Alles met schanier punten vast zodat het redelijk compact is op te ruimen.




Een ander model in ontwerp.


Vier sprongen, twee van elk type, klaar om geverfd te worden.



Als sprong lat gebruik ik een pvc buis, aan de hindernissen zitten hangers waar de buis op rust.


Maar ook de buis moest een kleurtje.


Uit eindelijk werd dit de kleur opstelling, Rood , wit en Blauw.


 
Nu de sprongen klaar waren begon ik aan de volgende hindernis, de band sprong. Ik had nog een band sprong die je met klitteband aan twee steekpaaltjes kon hangen. De band van deze sprong was nog goed te gebruiken.  Ik had in mijn hoofd om er een frame om heen te bouwen.
 

Het frame met daarin de band.


Ik maakte de band geel , blauw, de kleuren van de Zweedse vlag. De steunpoten zijn ook hier weer opvouwbaar zodat het een compact geheel wordt met opruimen.


Maar uiteindelijk werd ook hier gekozen voor toch weer Rood, wit en Blauw.

 
Het volgende project was de paaltjes.  Opnieuw maak ik gebruik van pvc buis. De kleurstelling werd weer Rood , wit en blauw.
 

Het frame , de vaste afstand tussen de paaltjes, een staand stokje waar de paal omheen komt en de vleugels als steun. De vleugels zijn ook weer inklapbaar zodat ze onder de lange lat verdwijnen.


2 latten met vijf palen, een tussen stuk met  twee brengt het geheel op 12 paaltjes.


Als afsluiting van de paal gebruik ik stoelpoot onderzetters, soms moet je creatief denken.


En weer de vaste kleuren. De vleugels komen ook in rood wit en blauw.


En dit is het eindbeeld, 12 palen achter elkaar.


En dan de hele verzameling tot zover bij elkaar. Ik ben tevreden met het geheel. Laat het trainen maar beginnen.
 
Inmiddels ben ik nu ook bezig met de minicoursing, ook die is al aardig op geschoten, foto's daarvan volgen binnnkort.
 

Geen opmerkingen: