De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 6 juni 2023

Raad Wedstrijd Zwaag

 Afgelopen zondag hadden we een wedstrijd van de Raad van Beheer in Zwaag, Noord Holland. Het werd voor Donald en Elwood een wedstrijd vlak bij hun geboorte grond. Wijdenes, hun geboorte dorp, ligt er 1 dorp naast. Voor Donald zou het ook zijn eerste wedstrijd in de tweede graad worden. Samen met zijn Half broer in de tweede graad, hoe mooi is dat.  Volgens de catalogus  was het een wedstrijd in 2 dagdelen, de eerste en tweede graad s morgens en de debutanten en 3e graad s middags. Wij zouden rond half 1 klaar zijn. Wel zouden we vroeg aanwezig moeten zijn , een ritje van goed 2 uur en rond 8 er zijn hield dus in dat de wekker hier stond op iets na 5 uur, Tja je moet er wat voor over hebben in het weekend hihi. Dylan en James gingen ook weer mee want na de wedstrijd zouden we nog op bezoek gaan bij Petra en Leo en de meiden.

Rond 6 uur vertrekken we dan ook uit Westerbork en rijden mooi vlot door naar Zwaag, iets voor achten rijden w ede parkeerplaats op bij de velden van KC West Friesland. We worden vriendelijk welkom geheten door de KC en wensen ons een mooie en sportieve dag toe. We zetten de tent op, halen de spullen uit de auto en gaan dan eerst even wandelen met de mannen.  Als we terug komen loopt het tenten veldje al aardig vol met de tenten van de mede lopers, het lijkt wel een kleine drukke mini camping.


De mannen gaan in hun benches en fietskarren en wij gaan naar de wedstrijd banen.


Alinda en Odin starten in baan 1 met het Vast parcour en ik start met Elwood en Donald in baan 2 met de jumping. De eerste en tweede graad lopen met de aantal lopers gelijk op en Alin zal als 18e moeten starten en ik met Elwood als 23e , we zullen elkaar dus niet zien lopen. We mogen verkennen, Alin haar VP en ik onze Jumping. 

Niet veel later beginnen de wedstrijden. Petra en Josephine zijn langs gekomen om te kijken naar de verrichtingen van de mannen in de baan. In mijn oog hoeken zie ik Alin starten, ze krijgt Odin mee maar na een aantal hindernissen gaat Odin zijn eigen weg en loopt de baan uit. Ik concentreer me weer op Elwood en we maken ons klaar voor onze ronde. We gaan naar de start en vanaf het begin is Elwood er goed bij. Hij loopt een keurige ronde, laat alle latten liggen en komt binnen de parcours tijd binnen. We hebben weer een U tje te pakken.  Tussen Elwood en Donald zitten 20 honden, ik heb dus even tijd om rustig Elwood weer weg te brengen, Donald op te halen en zelf even weer op adem te komen. 


We mogen starten. Ik zet Donald klaar en we gaan, Helaas een weigering op de palen en met een korte sprong tikt hij de lat er af. Dan door de tunnel en draaien. Ik begin te zwikken en heb moeite om overeind te blijven , na wat gestuntel verlies ik het toch van de zwaarte kracht en ga onderuit, op handen en voeten kom ik weer overeind. Donald blijft bij me en je ziet hem denken, Baas wat doe je nou ??. Mooi hoe hij toch bij me bleef en we vervolgen onze ronde. een strakke tijd konden we wel vergeten maar we kwamen wel rond tijdens Donald zijn eerste 2e graad ronde. 

Ik breng Donald ook weer naar de tent en Dylan en James zaten al mooi te wachten op hem.


Ik breng Elwood zijn boekje nog naar het secretariaat om zijn U er in te laten aftekenen en krijg nog een Clear round roset. 


Elwood zou als 5e eindigen en Donald als 15e


We hoeven niet lang te wachten op onze tweede ronde, de parcoursen worden aangepast en we mogen verkennen. Alin de Jumping en ik het VP.


Er ligt voor het VP een leuke ronde met voor Donald nog wel een moeilijke paal insteek. Haaks om en vlak bij de rand waar de mensen staan. als hij niet vol in zijn concentratie zit zal ik hem hier kwijt raken. Maar goed, we gaan het zien, anders word het een leer momentje voor hem. Alin besluit om de jumping te lopen met de dummy. De banen lopen nu iets minder dicht op elkaar en ik heb tijd om Alin te zien lopen. Odin is er weer goed bij met de kop en ze lopen een mooie jumping, Insteek palen ging vloeiend en je zag dat Alin er een beetje van schrok en dat er even een hapering kwam. verder keurig gelopen. Waarom doet hij het met de dummy wel en als ze die niet mee heeft minder. Alin is klaar, ik moet nog 2 keer en Elwood mag beginnen. Vanaf de start is hij lekker fel, raakvlak A gaat goed ,verliest wat tijd met een iets te ruime bocht bij een sprong maar gaat lekker door, de palen gaan goed en we gaan richting de kat. ik zwik weer wat maar blijf overeind, afloop kat pakt ie nog een om en dan naar de tunnel. Weer een sprong en dan nog een sprong voor de wip. Ik stap te vroeg naar binnen en Elwood neemt de sprong via de verkeerde kant....... weg ronde. zo jammer, de wip en dan de finish, echt gestrand vlak voor het einde.  Oh wat gooide ik hier een kans weg. Ik zie de rest lopen en velen sneuvelen in de ronde. Donald mag dan. Hij begint goed pakt het schut mooi door de tunnel en dan op naar de palen en daar ben ik hem inderdaad kwijt, de concentratie boog is gebroken en ik besluit om de ronde af te breken, niet forceren, zijn tijd komt nog wel.  

De uitslag van het VP, zo jammer wat was het mooi geweest als Elwood daar boven aan had gestaan


Onze wedstrijd zat er op. We ruimen de spullen weer op, wacht nog even tot mijn boekje getekend is en rijden naar Wijdenes. Hier hebben we een fijne middag en avond. Gezellig samen aan de BBQ en genieten van alle honden om ons heen. In de loop van de avond vertrekken we weer naar huis. Het is  kwart over 10 als we de honden thuis weer uit de auto halen. Het was uiteindelijk een lange maar mooie dag.

hieronder de link naar de beelden van deze wedstrijddag

Geen opmerkingen: