De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zaterdag 20 december 2008

Heerlijk in de bossen

Vanmiddag ben ik weer heerlijk met de jonge heren het bos ingeweest. Het was lekker weer, helaas wel te warm voor de tijd van het jaar. We zijn ditkeer naar de bossen van Hooghalen geweest. Door houtoogst in de bossen zijn de wegen er nu erg slecht. Maar voor de honden was het genieten door de grote modderpoelen. We kwamen behoorlijk wat wild tegen vanmiddag, voornamelijk reeën. Als we zo bezig zijn dan is het genieten voor baas en hond. En helemaal als je dan ook nog geen mens tegen komt.

Nadat ik de auto had geparkeerd keken er al een aantal koppies naar buiten. Joepie we gaan het bos weer in.



Voordat we in de bossen waren moesten we eerst door een stukje 'poolse toendra' dit is voormalige landbouwgrond die ,na herinrichting, terug is gegeven aan de natuur.



Het blijft een prachtig gezicht drie van die mooie honden in het veld.



Als de neus omhoog gaat dan moet je het als baas zijnde maar weten. en ook hier was het geen vals alarm.



Op goed 50 meter kwam deze reegeit sierlijk uit de bosjes springen. De heren wouden er erg graag achteraan.



Maar Michael rook nog veel meer lekkere geurtjes.



Als we iets verder lopen laat ik de heren hun neus volgen. ze lopen een reeën wissel keurig uit met z'n drieën.



Als we na een kleine twee uur weer uit het bos komen vind Mango het heerlijk om nog even lekker door het water te lopen.



Hij vraagt of Dylan ook zin heeft om even leker nat te worden.



Dylan heeft, net als Michael, geen zin. Dus Mango druipt af en gaat alleen nog wat door het water rennen.



Bij nader inzien denkt Dylan dat het toch wel sneu is voor Mango, zo alleen in het water. Hij bedenkt zich niet en loopt er ook zo in. Waarschijnlijk was het toch dieper en kouder dan hij dacht.



Michael kijkt er naar en denkt bij zich zelf 'jullie doen maar', ik spaar mijn krachten voor de laatste show van het jaar aanstaande maandag in Wychen. Daar moet ik proberen het onmogelijke te doen.



Moe maar voldaan kwamen we weer thuis. Nadat ik de honden goed had afgedroogd zijn ze heerlijk gaan liggen slapen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat kun je dan genieten he.
(Het zijn de kleine dingen die het doen)
Jacquelien