De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 31 oktober 2010

Genieten van Jayson

Vanmorgen vergeten om Jayson zijn wekker terug te zetten. Niks geen wintertijd voor meneer. Dus ik was al weer vroeg in de benen. Eerst met Mango een ronde gedaan door het veld. Toen met Michael en als laatste met Dylan en Justin. Ze vinden het heerlijk om zonu en dan even helemaal alleen met de baas weg te gaan. Jayson was de laatste en met hem ging ik in de auto naar het bos. Toen ik de deur van de auto open deed wist hij al genoeg. In de bench gezet en op naar het bos. Na goed 5 minuten zijn we in de bossen. Ze kleuren prachtig nu in de herfst. Jayson was door het dolle heen en hij ging er als een 'oude' haas vandoor. Als hij maar weet dat er koekjes in de jas zitten dan komt hij ook snel weer terug. Het was heerlijk genieten in de bossen. Zowel voor Jayson als voor mij. Het gaat allemaal niet zo snel meer maar het genot is des te groter. Het springen over slagbomen is afgelopen, dat kan niet meer , maar Jayson zou Jayson niet zijn als hij daar niet iets op zou verzinnen. Ik was verbaasd met wat ik van hem zag.....kijk maar verder op de foto''s.

Heerlijk snuffelen , overal weer vele geurtjes.



Het bos is werkelijk prachtig op dit moment.



Onze vrolijke flierefluiter.



Gewoon schitterend om het kleur verschil te zien.



Genieten.



Jayson heeft het bos altijd fantastisch gevonden. Ook nu, in de herfst van zijn leven, kan hij er nog ontzettend genieten.



En voor een koekje komt hij altijd even terug.



Rode beuk, groene beuk en in de herfst hebben we zelfs gele beuken in het bos.



Een plaatje snel uit de hand geschoten. Hij straalt van oor tot oor.



Kom op baas .... door lopen.



Schiet nou eens op.



Veel mensen denken dat Jayson nog een jonge hond is.... Ach als je zo naar zijn koppie kijkt dan kan ik het me ook wel voorstellen.



De kwijl slierten hangen hem langs de wangen.



Opnieuwe een lucky shot. Maar wel een leuk plaatje.



En weer verder.



Genieten.



En voor een vers geurtje wil Jayson ook wel even het bos in.



In gedachten verzonken.



Zoals ik al zei is het springen over slagbomen definitief verleden tijd. Het was voor Jayson altijd een geliefde bezigheid tijdens de boswandelingen. Heerlijk springen over slagbomen die soms toch wel hoog boven de grond hangen. Maar vanmorgen kwam hij zelf met een alternatief. Er lagen een paar dikke stammen langs het pad. Voordat ik het door had sprong meneer er zelf over. Om hem een plezier te doen heb ik hem het een aantal keer laten doen.

Jayson HOOOOOOOOOOOGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG.....



Hij bleef maar doorgaan.



Nog 1 keer en dan gaan we echt verder Jayson, we zijn nog lang niet bij de auto.



De oude baas was niet moe te krijgen.



En zijn lach bleef maar om zijn toet.



De omgeving trakteerde ons steeds weer op mooie plaatjes.



Langzaam aan ging de snelheid er uit.



Als laatse kwamen we bij de zandverstuiving. Hier moest toch nog even heerlijk gerent worden.



Nog een keer even snuffelen en dan terug naar de auto.



Thuis viel Jayson als een blok in slaap.



Het was genieten in de bossen. Genieten van het weer, de omgeving en genieten van je oude maatje. Nu ik dit bericht hier plaats komt de regen alweer met dikke druppen uit de lucht. We waren net op tijd weer thuis.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi broer wat heb je weer plezier daar in het bos. Ik loop niet zo snel meer maar mag elke dag mee naar de dierenweide dat is ver genoeg voor mij. Misschien zien we mekaar nog een keer vind ik wel leuk samen wandelen.

Groeten je zus Daisy

Anoniem zei

Dit is ook voor ons genieten!!!
Zelf kom ik het bos even niet in (gaat zo lastig op krukken ha,ha)
Groet ons 4

Abbey zei

Wat een mooie serie van een inderdaad stralende en genietende senior beagle!!

Sylvia zei

Wat prachtige foto's van Jayson!! Heerlijk dat hij het nog kan en dan nog zijn blije snoet en pretogen!!!