De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zaterdag 5 november 2016

De dames uit Roden te logeren

Sinds donderdag avond is de meute hier weer tijdelijk uitgebreid. De Kroonladies uit Roden zijn hier te logeren. Carlein, Elfie en Beaver.  Een tijdje terug kregen we de vraag van Jenny of de meiden hier een nacht en dagje mochten zijn. Uiteraard mocht dat. Alinda zou ze dan vrijdags avonds mee nemen uit haar werk en zaterdag in de avond werden ze weer opgehaald. De planning veranderde iets en het werd niet vrijdag avond maar donderdag avond voor ons geen probleem. Dus zo kwam Alinda afgelopen donderdag avond thuis met de drie meiden. Onze heren en de meiden kennen elkaar en zoals altijd gaan de groepen weer zonder problemen in elkaar op. Ook Carlein die nog wel eens een beetje angstig is op haar oude dag scharrelde direct heerlijk mee in de groep. Ik zelf was donderdagavond naar behendigheidstraining met Elwood en Justin en Alinda was mooi thuis bij de rest van de heren en dames. Er werd heerlijk gespeeld hoorde ik toen ik thuis kwam na de training. De drie meiden sliepen in de woonkamer in de bench en dat vonden ze prima. Op vrijdag zijn Alin en ik naar het werk. Beaver gaat bij Mango en Elwood in de bench en Elfie en Carlein gaan los met de heren in de hal. We kunnen ze de hele dag volgen via de beveiligingscamera en het is een genot om te zien dat alles de hele dag heerlijk ligt te slapen. Als we thuis komen uit het werk, kruipen Elfie en Carlein met een slaperig hoofd van onder de fleec kleden. Hallo baasjes we hebben heerlijk geslapen. De hele avond wordt er gespeeld en geknuffeld.
Vanmorgen vroeg ging ik weer op stap met de meutes. Ik had mij zelf ten doel gesteld om weer een mooie groepsfoto te maken van de 7 beagles samen. Mango liet ik thuis dat werd me iets te veel voor 1 persoon. We lopen naar de es en ik zoek mijn foto heuveltje weer op. Dit is een bult grond die hier ooit gedumpt is maar het is een ideaal plekje voor het maken van foto's. Terwijl ik met de meiden en heren loop besef ik dat het de eerste keer weer is dat de meiden hier logeren sinds het noodlottige ongeluk van Djyma vorig jaar. Ik kom bij het heuveltje en zet  de heren en dames op de juiste plaats. Onbewust komen Elfie, Elwood en Beaver naast elkaar te staan. Ik doe mijn jas uit en pak de camera. En dan valt mijn mond even open van verbazing. Tijdens de eerste wandeling vorig jaar met Elwood na het ongelval van zijn dochter Djyma had hij een moment van trance, kijkend naar boven net of had hij contact het duurde een aantal minuten dat hij niet bereikbaar was. En nu terwijl ik de honden op een rij heb zitten zit Elwood opnieuw in een trance, zijn blik op dezelfde manier naar boven gericht en opnieuw kreeg ik een tijdje geen contact met hem, ik kreeg kippenvel op mijn armen en mijn ooghoeken werden een beetje vochtig. Ik weet het het klinkt heel vreemd maar net of had hij even contact, een minuut gaat voorbij en als of hij uit een hypnose komt is er opeens weer reactie van Elwood naar mij toe, heel bizar. Elwood is een byzondere hond en ik verdenk hem er steeds meer van dat hij echt een extra zintuig heeft. Van het moment dat hij zo kijkt heb ik een serie foto's geschoten en heb die later nog eens goed zitten bekijken.  Ik maak een hele serie groepsfoto's maar ook een serie van alleen de meiden  en een serie van broer en zus. We vervolgen dan onze wandeling en na een tijdje komen we weer thuis aan. Alles valt in een diepe slaap.

Alle zeven op een rijtje en kijk naar Elwood, starend naar boven.


Na een tijdje kreeg ik weer contact met hem en maakte ik nog een serie foto's van de 7
Van links naar rechts. Elfie(8 jaar) Elwood(4 jaar) Beaver(1 jaar) Justin(6 jaar) Michael(10 jaar) Dylan(8 jaar) Carlein(13 jaar)


En een wisseling van Beaver en Elwood.


Ik had al bewust de heupgordel mee genomen met een grote musketon haak. Met het idee dat als ik de groepsfoto klaar had ik de riemen van de heren aan de haak en gordel kon bevestigen zodat ik de handen vrij had voor een vervolg serie. Dus de riemen aan de haak en een paar koekjes achter me strooien zodat de heren even bezig waren en ik onder tussen proberen de meiden op de plaat te krijgen.

De dames uit Roden, een heerlijk stel samen.


Ik maakte een hele serie  van de drie.



Beaver en Carlein zet ik ook aan de heupgordel en Dylan haal ik er juist weer af. Het was tijd voor een sessie broer zus. Het is even gochelen om het allemaal in je eentje voor elkaar te krijgen maar door dat ik het inmiddels aal een behoorlijk aantal keren heb  gedaan krijg ik er steeds meer handigheid in.


 
We lopen naar huis en daar tik ik op het raam zodat Alinda de deur open kan doen. Alle zeven vliegen ze de kamer in. Ze zoeken een plekje en vallen in slaap. Ik neem een bakje koffie en neem Mango en Beaver even mee de tuin in. In Januarie , tijdens onze vakantie in Duitsland had ik een foto gemaakt van Mango en pupje Beaver(Dallas) ik wou de foto nu nogmaals maken.
 
Mango en Dallas afgelopen januari.
 
 
Beiden springen ze op het tuintafeltje en ik maak de foto. Als je ze nu terug ziet dan kun je duidelijk zien hoe Beaver gegroeid is en hoeveel grijze haren Mango heeft gekregen in goed 10 maanden.
 

Een mooi stel zo samen.

 
Alinda is ondertussen onderweg om een prive les ringtraining te geven, ik ga nog een keer opstap met broer en zus terwijl de rest van de meute heerlijk ligt te slapen.
 
Little Darlin From Muskoka Dream's en Love Me Tender From Muskoka Dream's. Dylan en Elfie. Broer en zus inmiddels al weer 8 jaar oud waar blijft de tijd. Ik neem ze mee naar mijn foto plekje in het bos. Heerlijk in de bosrand met de herfstbladeren op de achtergrond.
 




Beide lijken al vanaf hun geboorte ontzettend veel op elkaar. In uiterlijk en gedrag is het een echte eenheid.




Genieten samen met deze twee jonge veteraantjes.



Klauteraapje en zijn trotse zus.


Na de wandeling wordt er thuis in de tuin nog even druk gespeeld, ik maak nog een groepsfoto op het bankje. Alle zeven beagles en Mango samen wat een rijkdom.

 
De rest van de middag is het enige geluid wat ik hoor gesnurk uit de voorkamer, alles ligt in een diepe rust. Vanavond worden de meiden weer opgehaald, het was genieten van hun aanwezigheid hier in de meute.
 

 
 

Geen opmerkingen: