De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 7 augustus 2017

Ziekte in de meute

Het gebeurd niet vaak maar zo nu en dan is het toch ook hier raak. Ziekte onder de heren. Een tijdje terug had Michael een ontsteking op de darmen maar daar was hij snel weer van genezen. Vorige week is hij voor een gebitsreiniging en het verwijderen van een wrat onder narcose geweest bij de dieren arts, en ook dat herstel ging snel. Met zowel Elwood, Michael als Justin ben ik nu geregeld hier aan het trainen. Inmiddels heb ik bijna een voltallige agility baan dus we kunnen echt los. Binnen kort zal ik hier wel eens een volledig bericht over schrijven.  Zo zou ik dus ook afgelopen zaterdag morgen gaan trainen met de heren.  Ik kom beneden en wordt uitbundig begroet door de heren, alleen Justin komt niet van zijn mand, vreemd, hij staat meestal vooraan.  Hij loopt stram en kijkt wazig uit zijn ogen. Gaat gewoon met de rest mee naar buiten maar aan zijn hele houding zie je dat er iets fout is.  Ik voer de heren en Justin neemt geen hap, een beagle die niet eet dat is niet goed.  Hij kruipt op de bank en zijn hele lijf trilt, schuim komt uit zijn bek en hij geeft over. Chips, wat hebben we nu aan de fiets hangen denk ik, we vertrouwen het niet en bellen met de dierenarts voor een afspraak.

Michael merkt dat er iets niet goed is en kruipt stijf bij Justin en wijkt niet van zijn zijde.

 
Alin gaat naar de dierenarts en ik blijf thuis bij de rest, ondertussen zet ik toch de spullen voor Elwood zijn training maar klaar. Als Alin weer thuis komt krijg ik de uitslag van Justin, Een daminfectie, hij heeft drie spuiten gekregen en moet nu aan de antibiotica. Gelukkig valt het dus mee.
 
Ik pak de behendigheid spullen en zet de baan op. Justin zal vandaag dus niet mee trainen . Elwood en Michael genieten op hun eigen trainingsbaan, ook buurhond Bhodi maakt kennis met deze tak van honden sport.
 
 
Op een A schutting na heb ik nu alle onderdelen van een compleet parcours. Heerlijk trainen met Elwood. Met een paar weken komt er weer een hele serie wedstrijden voor hem aan dus kijken of ik hem voor die tijd klaar kan krijgen. Voor Michael is het gewoon fun, heerlijk uitleven op zijn oude dag.
 
 
In de loop van de dag zien we Justin gelukkig weer opknappen. Hij krijgt nu tijdelijk wat licht verteerbaar voedsel en ook dat at hij weer helemaal op, het bleef er ook in.
 
Gistermogen dan even extra tijd genomen voor de andere twee leden van de meute. Dylan en Mango. Behendigheid is niet hun ding. Mango zou het wel willen maar voor zijn rug doen we het maar niet. Binnen kort zet ik hier de minicoursing op daar is hij wel dol op. En Dylan, tja die is liever lui dan moe, die is echt niet te porren voor zulke dingen, meneer de diva, ik maak me echt niet druk, daar wordt ik moe van.
Dus beide mannen in de bus en op naar het bos, heerlijk samen op stap, ze genoten ervan.
 
Ze kunnen soms niet met elkaar maar stiekem kunnen ze ook niet zonder elkaar. Brommen ze in huis nog wel eens op elkaar als de 1 te dicht bij de ander komt , daar was nu absoluut geen sprake van.
 


Mango met een grote grijns en Dylan had de feestmuts op. Niet willen poseren voor de foto haha.



Twee kanjers samen.


 
Het was warm, na een heerlijke wandeling gaan we weer terug naar huis. Tja en daar was iemand zwaar beledigd dat hij niet mee mocht. Elwood keek me het eerste uur niet aan, de kwast hihih. Gelukkig was het na een uurtje weer over en kwam hij weer heerlijk gek doen bij de baas.
 
Het is nu maandag avond, met Justin gaat het gelukkig weer goed. Hij eet weer vrolijk mee, spuugt niet meer en wil weer spelen.
 
 
 
 

Geen opmerkingen: