De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

vrijdag 1 september 2017

Wedstrijd Arnhem



Afgelopen zondag was er weer een wedstrijd voor Elwood en mij. Arnhem was de plaats van handeling. We hadden al gezien op de start lijsten dat ons eerste verkenrondje vroeg was, het werd later zelfs nog met een half uur vervroegd. Half negen verkennen. Dat hield dus in  dat we er rond half acht wel moesten zijn om een mooi plekje voor de tent te vinden. 1,5 uur rijden dus dat is 6 uur vertrekken  en dat hield dus in dat de wekker om 5 uur stond deze zondag.

Jan en Mathilda hadden Pepper en Benji ook in geschreven en toen Joris en Nicole hoorden dat wij allemaal naar Arnhem kwamen zeiden zij direct dan komen wij vanuit Brabant jullie supporten. Met Jan had ik al afgesproken dat wie het eerst kwam die zou zorgen dat onze tenten naast elkaar konden staan.

Om vijf uur dus de wekker, beneden kijken de heren mij aan met een slaperig koppie, wat is er baas?? Je bent veel te vroeg. Ontbijten, spullen in de bus en alle heren mee. Het zou een lange dag worden dus konden we ze het niet aan doen om thuis te blijven. Het is erg rustig onderweg en we rijden zonder problemen vlot door naar Arnhem, de mist boven de velden doet je beseffen dat we langzaam aan toch weer richting de herfst gaan. De zon begint aan zijn weg naar boven, het zal een stralende dag worden. We komen aan bij het terrein van de KC Arnhem, een prachtige locatie, geheel omheind en mooi gelegen. We halen de spullen uit de bus en zoeken een plekje. Ik moest in ring 1 en Jan en Mathilda in ring 2, we zetten de tent dus mooi tussenbeide ringen in.  Terwijl we bezig zijn met ons installeren komen Jan en Mathilda ook al aan. Beide tenten tegen elkaar aan en we hebben een mooi plekje zo.

De parcoursen worden opgebouwd en rond half negen mag ik verkennen. We beginnen met het spel. Het duurt nog wel even na het verkennen voordat ik aan de beurt ben, ondertussen kijk ik naar Jan en Mathilda in ring 2, Joris en Nicole zijn inmiddels ook aangekomen. Het is tegen half elf als Elwood en ik de ring in mogen. De start gaat goed , de band, een nieuw soort voor Elwood, neemt hij niet en duikt er onderdoor, ik geef de tunnel niet goed aan en meneer denkt doei baas, ik zoek zelf wel even een paar hindernissen. . Na dat hij zelf de A neemt krijg ik hem er weer bij en lopen we nog een paar hindernissen om bij het fluitsignaal de finish sprong te pakken. Uiteindelijk werden we 16e.

We hebben nu even tijd tot we weer de ring in mogen en gaan aan de taart. Joris en Nicole vierden deze dag hun trouwdag en hadden een taart besteld bij Mathilda en Richard(Seven cakes and cookies).
Hij smaakte heerlijk.


In de middag volgt het vast parcours. Weer gaat het fout bij de band, er volgt een disk. we vervolgen ons parcours en met een weigering op de palen gaat de herkansing goed. Alle 12 palen neemt Elwood keurig. Het raakvlak van de A mist hij, daar moeten we de komende tijd wat meer op trainen, de wip die neemt hij super, zo heeft hij hem nog nooit genomen. En dan op snelheid naar de finish, het was ondanks de disk een positieve ronde , waarin Elwood leuke dingen liet zien.







 
 De zon schijnt volop en het is warm, de organisatie kwam steeds langs met een bolderkar met daarop een grote ton vers water voor de honden, super. De tenten stonden goed, we zaten mi in de schaduw.


Rond half vijf is het tijd voor de laatste ronde, de jumping. Het is een mooi snel parcours en ik zie mogelijkheden om een mooie ronde te lopen met Elwood. De start is super , kan hem er goed bij houden en de snelheid is hoog, helaas tikt Elwood er een latje af. Dan door de tunnel en op naar de palen, en dan gebeurd het. Net als Elwood uit de tunnel komt staat er iemand op naast de tunnel achter het net. Elwood ziet dit en is direct uit zijn concentratie. Ik krijg hem er toch weer bij en we doen de palen, nog twee palen en we zijn er door en tja Toen zag Elwood weer wat en duik uit de palen, rende naar de jury tafel, vroeg om een knuffel en kwam met een grote grijns recht langs de camera van Alinda. Tot dat moment had ik ondanks zijn fratsen nog geen disk, maar toen dook hij de tunnel in en was een disk een feit. Ik krijg hem er weer bij en alsof er niets aan de hand is neemt hij de palen serie keurig en ook de laatste sprongen naar de finish. Op het moment dat hij ervandoor ging baalde ik even behoorlijk, maar uiteindelijk was ik toch weer trots op de mooie dingen die hij liet zien in deze ronde.










Joris Veldkamp bedankt voor de foto's.



Foto's van Bart Meeusen, inmiddels een aantal exemplaren zonder logo bij hem besteld.

Ook Jan en Mathilda zijn klaar voor vandaag. Pepper had een prachtige foutloze ronde wat hem een U opleverde. Benji was de clown van de dag met een hele mooie actie.  Klaar staan voor de start, terug rennen naar de tent, een varkens oor snaaien en daarmee  in de bek weer het parcours op rennen.

We genieten nog even na en pakken dan de spullen weer op. Het is tegen 6 uur als we in de auto stappen om naar huis te rijden. Onderweg gaan we nog even naar de grote gele M en voor de heren is er een traktatie in de vorm van de vertouwde kipnuggets.  Het is s avonds 8 uur geweest als we de bus ons erf weer oprijden. Het was een lange maar hele mooie dag.

The Blues Brothers Pepper en Elwood met hun trotse baasjes Jan en Tjeerd. Toch byzonder dat twee beagle broertjes uit hetzelfde nest beide agility helemaal het einde vinden.



Hieronder de link naar de film beelden van Elwood in Arnhem
        
                                   Elwood in Arnhem

Geen opmerkingen: