De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 16 augustus 2020

Een logee in de meute

Afgelopen vrijdag kregen we een tijdelijke uitbreiding van de meute. Een aantal maanden terug zag ik een berichtje voorbij komen op facebook dat de baasjes van Mac een logeer adres voor 1 nachtje zochten voor deze jonge heer.  We doen net zoveel meer aan opvang van honden maar voor sommigen maken we graag een uitzondering. Mac is een zoon van Odin en een week jonger dan onze James. Dus contact gezocht met de baasjes van Mac dat hij hier in de meute meer dan welkom was.  Vrijdag morgen kwam Mac dus hier in de groep. Als Mac binnen komt heb ik Mango al even in de bench gedaan. Ik leg uit aan zijn baasjes hoe we het altijd doen. De deur open en direct alle honden erbij, het is even overweldigend maar de beste manier. Dus Mac komt de kamer binnen en direct zijn er 6 beagles die hem begroeten. Wow  je ziet hem denken dit zijn er veel. Even is er de onwennigheid maar ik stel de baasjes gerust dat dit een kwartier tot een half uurtje duurt en dat hij er dan helemaal door heen is. We gaan de tuin in en je ziet Mac weer tot zich zelf komen, snuffelen en aftasten wie is wie in de groep. Mac zijn baasjes gaan weg. Mac is ondertussen al aan het spelen met James en merkt het niet eens. Niet veel later heb ik de eerste foto al te pakken van vader en zoon samen op het bankje.



Mac is een copy van Odin. Iets groter dan papa.


Odin met zijn beide zonen van verschillende lovers.


Veel gelijkenis, ook Mac doet aan de lippenstift reclame zoals Odin dat als jonge hond ook vaak deed als hij op de foto ging.


En uiteraard moest e ook een groepsfoto van Mac tussen de beagles gemaakt worden


Er zijn nieuwe vrienden gemaakt en er wordt druk gespeeld. Het was wel weer warm dus zonu en dan even een verplichte time out in huis bij de ventilatoren. 

Ik maak nog een serie foto's van papa en zoon.



Ik zag er dubbel van.


De half broertjes James en Mac. James is een week ouder dan Mac.


Samen met de oude meester.


Het knuffel gehalte van Mac is groot, geregeld kwam hij bij me, kom baasje ik wil op schoot, of zoals hier heerlijk achter mij in de stoel.


Als ik snel keek maakte ik nog weel eens de fout dan zei ik Odin en was het Mac of net anders om. Beide het zelfde gedrag en uiterlijk.

De avond valt. Mac kijkt eens wat de rest aan het doen is in de tuin.

 
We gaan de nacht in. Met deze hittegolf hebben we nu 4 van de heren gewoon s nachts los in de woonkamer. Mango James en Odin liggen nog in de hal in hun bench. De ventilator staat dan gericht op de hal om daar ook verkoeling te brengen. Mac lag in de oude bench van Justin naast de bench van James. Hij piept een paar keer. We slapen nu met alle ramen open om het huis savonds te koelen dus elk geluid gaat de buurt in. We besluiten Mac en de bench naar boven te halen bij ons in de slaapkamer. Daar valt hij direct in slaap.
 
Op zaterdag morgen is het weer feest. De mannen spelen direct met elkaar en hebben veel lol. Ik maak nogmaals een groepsfoto, nu ook met Mango er bij.
 


Vrolijke vent. Steeds een smile rond zijn snoet.


Gek doen samen met papa.


Odin was steeds bij zijn zonen in de buurt.  We blijven ons er over verbazen hoe dieren dus toch blijkbaar een link hebben met familiebanden.





Ik ben in de garage bezig met een klusje. Heb een traphekje in de deur staan zodat ik niet steeds de honden om me heen heb met het werk. Wat doe je daar baasje Tjeerd ??


Samen met Donald.


Kiekeboe....

 
Aan het eind van de middag wordt Mac weer opgehaald. We hebben genoten van deze jonge heer hier in de groep. Hij is altijd weer welkom.
 

Geen opmerkingen: