De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 7 februari 2021

Koning winter is er .. en hoe

 De voorspellingen waren er al naar, maar altijd nog afwachten of ze ook echt uitkomen. Sinds afgelopen nacht is koning winter in het land. Code rood noemt het KNMI dit weer, ik weet nog uit onze jeugd dat we dit gewoon winter weer noemden, maar tja tijden veranderen. Veel sneeuw en een harde koude wind. Echt een sneeuwstorm. De sneeuwval zal na vandaag en komende nacht stoppen maar de temperaturen kelderen naar strenge en zelfs zeer strenge vorst.  Maar goed dat is iets voor later deze week. Vanmorgen dus alweer vroeg aan de wandel. Eerst met Mango de es op. Een striemende wind kregen we recht van voren. Niet echt prettig. Maar toch ook weer wel. Dit weer vind ik fantastisch. Na Mango neem ik Donald en Elwood mee. De wind is nog wat meer aangetrokken en we lopen compleet in de stuifsneeuw.




Ik maak de ronde niet te groot en we gaan weer terug naar huis. Odin en James gaan met mij mee. En ook die kregen de wind vol van voren op de es.




Als laatste Dylan en Michael. Ik besluit om de es te mijden met hun en voor een kort rondje door het bos te gaan. Je merkt aan beide oude mannen dat lopen in de sneeuw hun meer kracht kost.





Thuis zoeken de mannen heerlijk de kachel op en vallen in ene diepe slaap. De jeugd is al snel weer wakker en zitten te drammen voor de deur dat ze de tuin in willen. Dus baas mee en even spelen en sneeuwballen met ze.


De vorige sneeuw vond James eerst maar vreemd en spannend, nu was hij niet meer naar binnen te krijgen.


Vang de sneeuwbal Odin.


Kom baas gooi nog een paar.


Met 1 hand sneeuwballen gooien en met de andere de camera bedienen.. gaat niet zo makkelijk hahah




De beide halfbroeders Elwood en Donald, beiden gek op sneeuw.


Actie !!


Kom op spelen, ik ben nog niet moe, wie wil er nog een keer ?


Het waren net jonge kinderen, niet naar binnen willen alleen maar dollen in de sneeuw. Als ik ze toch binnen krijg wint de vermoeidheid het al snel en vallen ze in een heerlijke slaap. Morgen volgen er vast weer nieuwe sneeuw avonturen.

Geen opmerkingen: