De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 10 juni 2012

Wandelen op Schiermonnikoog.

Op een beagleforum (beaglebabbelbox) op internet kwam een paar maanden geleden de vraag voorbij of er liefhebbers waren om een dag te gaan wandelen op Schiermonnikoog. Twee jaar terug waren we daar ook geweest met een groep en dat smaakte toen naar meer. De tamtam deed zijn werk en als snel was er een groep van ruim 40 wandelaars en honden die een dagje Schier wel zagen zitten. Alie ten Brink heeft toen een heel programma in elkaar gezet en zelfs een prive overtocht voor ons geregeld. Wij hebben ons opgegeven om mee te wandelen en ook Jan en Jenny , Petra en Leo en Jan en Mathilda hadden wel zin om mee te gaan. Met Jan en Mathilda afgesproken dat ze wel bij ons mochten overnachten en dat we dan gezamelijk Jan en Jenny op zouden halen om dan met elkaar naar Lauwersoog te rijden.
Jan en Mathilda kwamen dus vrijdag avond bij ons aan. Hun beagle heren Benji en Mika waren uiteraard mee.Uitbundig werden ze begroet door Ome Dylan en zijn maatjes. Benji was zwaar onder de indruk en kwam bijna kruipend de kamer binnen, zo spannend vond hij het.  De rest van de heren gaat direkt de tuin in en spelen uitbundig met elkaar. Na een klein kwartiertje is bij Benji de spanning weg en gaat hij ook aan het spelen met de rest van de meute. De hele avond vermaken de heren zich opperbest met elkaar.

Zaterdag morgen vertrekken we rond zeven uur vanuit Westerbork. We worden rond 9 uur verwacht in restaurant het Booze Wijf in Lauwersoog. Maar eerst moesten we dus Jan en Jenny  en hun dames Denia, Carlein en Elfie nog ophalen. In  Roden worden we al opgewacht en als we alles in de auto hebben vertrekken we met 6 volwassenen en 10 honden richting Lauwersoog. Het weer is nog niet super maar hopelijk wordt het beter. Een binnen door route leek ons de kortste weg maar uiteindelijk bleek dit niet zo te zijn. Diverse weg omleggingen zorgen er voor dat we een heel eind omrijden, ach zo zien we ook nog eens wat van mooi Groningen.  Rond 5 over negen zijn we bij het restaurant. Veel wandelaars en beagles zijn al aanwezig. We krijgen koffie met koek en maken ons klaar voor vertrek naar de boot. Ondertussen beginen de eerste regendruppels naar beneden te komen.

Vorige week was Jayson niet fit, Nu was hij het stralende middelpunt. De oudste van het hele gezelschap hier samen met zijn grote vriend Mango in het restaurant .

En hier een van de jongste, Bartje was er samen met zijn zusje Barb.

Sylvia komt de Muskoka clan eeen knuffel brengen.

Rond kwart voor tien moeten we bij de boot zijn. De druppels zijn inmiddels verandert in een beste bui en in de regen lopen we naar de haven. Nat komen we aan bij de boot, gelukkig kunnen we allemaal binnen zitten.

Mango en zijn grote vriendin Domino zoeken elkaar direkt weer op.

De regen slaat ondertussen met harde druppels tegen de ramen en ook de wind neemt toe. Ik ga nog even naar buiten en zie hoe onrustig de waddenzee is. Een sloepje trotseert de branding.

Op het eiland staat er een bus voor ons klaar. Iedereen neemt plaats en we vertrekken. Er is een mogelijk heid om in het dorp uit te stappen. Niemand maakt hier gebruik van en we rijden door naar het strand.

Alle baasjes en honden stappen uit en we wandelen naar het strand. Nog steeds komt de regen naar beneden en ook de wind is nog aanwezig. Op het strand waait het zand ons om de oren.

De meeste beagles gaan los van de riem en Mango komt aan zijn lange lijn.

Heerlijk samen aan het rennen met vriendin Domino.

Als je koekjes hebt dan heb je (beagle) vrienden.

Jayson genoot. Hij bleef wel aan de riem, we waren bang dat hij anders zich zelf voorbij zou lopen.

Duidelijk te zien hoeveel wind er stond. De oren stonden strak naar achteren.

Het oude stramme lijf had moeite om soms tegen de wind in te komen.

Zand golven vlogen ons om de oren. Vaak liepen we met de rug tegen de wind in.

De honden hadden een plezier met elkaar.

Jayson samen met Jenny.

Vrolijke oude baas, hij vind het strand altijd geweldig.

Petra had haar hele meute van 6 dames ook mee . Hier  Daphne van 13 jaar, Het is genieten als je ziet hoeveel plezier ze hebben.

Ook de oren van Daphe waren speelgoed voor de wind.

Ome Dylan samen met zijn neefje Benji. Samen waren ze heerlijk aan het rennen en springen.

En een grijns van oor tot oor.

Michael zijn moeder Dana  met Dylan en Benji .

Bruin van de zon zouden de beagles niet worden, nat, en modderig dat wel.

Petra met een deel van haar 'familie' en Mango

Justin, twee jaar terug was hij  nog een kleine pup, in een buidel bij Alinda, op het strand van Schiermonnikoog. Nu een stoere jonge reu.

Djoplin was aan het vissen. Zeewier was haar favoriet.

Michael en Justin heerlijk aan het snuffelen, er zijn zoveel lekere luchtjes bij de kust.

Honden in het water en Daphne en Djill komen even bij mij langs.

Er lag een zandbank voor de kust. De branding achter de zandbank gaat behoorlijk te keer.

We hadden de bolderkar mee. Een plek voor Jayson of ander hondjes om even heerlijk uit te rusten. Gelukkig hadden we de dichte varie kennel er op staan. Geen last van de regen en heerlijk uit de wind dus.

Jayson neemt even een rust pauze in de pausmobiel.

Mango en Daphne.

En daar gaan we weer. Een groot deel van de groep was allang van het strand af en weer richting het dorp gelopen. Jayson zit heerlijk comfortabel op zijn troon.

Mango had ook ontzetend veel plezier. Los kan hij niet maar aan de lange lijn heeft hij toch veel ruimte om zich heerlijk te kunnen uitleven.

Zout water smaakt vies en als de wind dan ook nog zijn oren bespeelt dan krijgt de lord wel een heel raar gezicht.

Je werd soms haast gezandstraald.

De meeste foto's maak ik met Mango aan de lijn. Zo ziet dat er dus uit.

Justin en Benji. Beide heren leken wel verkering te hebben dit weekend. Ze  konden niet van elkaar afblijven.

Alinda geeft koekjes weg. Twee foto's van het zelfde moment maar van twee kanten bekeken.

We verlaten het strand en lopen ook richting het dorp. We krijgen veel bekijks. Bij 1 van de vele restaurantjes pakken we een terrasje. Jayson krijgt visite van Dapne en Djill bij hem in de bench. De drie vallen in een diepe slaap.

Nat en smerig zitten we op het terras. Als hondenmens vind je dat niet erg en merk je het niet eens.

We bestellen warme chocomelke en appeltaart. Aandachtig wordt elke beweging van ons gevolgt

Oeps scherven brengen geluk??? Voor Dylan in ieder geval wel. Hij peuzelt snel de restjes op van de kapotte schoteltjes.

We maken nog een rondwandeling door het dorp en verzamelen ons dan om half vier weer bij de bus. Vanaf daar vertrekken we weer naar de boot.

De wind is inmiddels nog meer aangewakkert en de spookt aardig in de haven. Gelukkig krijgen we hulp van de bemanning om aan boort te komen.

De wind was stevig en de vlag wapperde behoorlijk. De bolder kar kon niet mee naar beneden en hadden we extra stevig vast gezet.

Visser bootjes schommelden heen en weer.

We varen af en opeens worden we terug geslagen tegen de havenwand.In de keuken op het benedendek zijn aardig wat kopjes en schoteltjes gesneuveld. Ikzelf en Jan stonden net foto's te maken en slaan met onze rug tegen de scheepswand, een pijnlijke plek is het gevolg. Met volle kracht varen we weg uit de haven .

Spat water en regen zorgden voor een zeer snel vies wordende lens.

Beneden liggen alle honden in een diepe rust.

Justin in een diepe slaap.

Dylan en Alinda

Samen op de bank.

Of onder de tafel

midden in het gangpad.

Overal lagen slapende  honden.

We lopen terug naar het restaurant en brengen de honden naar de auto.
Wijzelf sluiten deze dag af met een heerlijke gezamelijke barbeque.  Het was een mooie dag. Ondanks het slechte weer hebben we ontzettend genoten. Rond half negen nemen we afscheid van Alie en Hans en bedanken hun voor de goede organisatie. Als we de auto deuren open doen komt de geur van natte hond ons tegemoet. Heerlijk lagen ze alle negen te slapen. Alinda was BOB en we brengen Jan en Jenny naar huis. Uiteindelijk zijn we zelf rond tien uur weer thuis.
Een lange mooie dag kwam ten einde. We praten nog even na en kruipen dan onder de wol.

Op de volgende site's zal ook nog wel een verslag komen van deze dag

Benji en Mika, Jan bedankt dat ik een aantal foto's hier mocht plaatsen
Denia, Carlain en Elfie en dan bij dagboek.

sjoukje postma zei

Geweldig wat een leuke dag hebben jullie gehad,wel had het weer wat beter gekund,maar echte trochsetters,een hgr van neef BOB en hans en sjoukje postma uit Drachten

Anoniem zei

Hoi Tjeerd en Alinda , wat een leuk verslag van een ondanks de regen wel heel geslaagde dag met vrolijke beagletjes en gelukkige mensen. De bolderkar vind ik enig en brengt me op een idee want ook Teagan heeft zulke benche en als ze ooit oud is een fijne manier om toch lange wandelingen te ondernemen.
Lieve groetjes vanuit Garmisch van Els en Teagan

Mathilda zei

Tjeerd, geweldig verslag van een prachtige dag! Genoten hebben we zeker. Zowel wij als de honden. En wat betreft die foto's, dat zit wel goed. Je weet het, ook een C.... maakt goede foto's!!
Groeten Jan en Mathilda

toby zei

Heel leuk verslag met geweldig mooie foto's,Beagles en strand....
Knap van Jayson om mee te wandelen.
Groetjes Kristina en een poot van Toby

Shahna en Bartje zei

Lees en bekijk het verslag nu voor de derde maal en het blijft genieten. Wat een supergeweldige da was het. De regen maakte het niet mider leuk :)
Supergeschreven en werkelijk geweldige foto's die het verhaal afmaken. Wat een genot voor alle hondjes en baasjes was het ook.
Vond het trouwens ook erg leuk jullie en de meute eindelijk eens in real life te gezien te hebben.
Ik verheug me al op de wandeling op Schier voor volgend jaar :)

Groetjes Susan, Shahna en Bartje

Sylvia zei

Echt genoten van de foto's en de verslagen!! Echt prachtig om weer te kunnen zien hoe het was geweest aldaar!

Vooral vond ik het echt geweldig Jayson Live te mogen zien!! The Old Big Smile!

Met zulk weer toch goede foto's kunnen maken!

Op het laatst zag ik Jayson als een Koning op zijn Troon gedragen worden door een aantal mannen :-) Lagen Daphne en Djill er ook in...???

Een fantastisch geslaagde dag was het en tot de volgende keer!!