De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 21 oktober 2012

Hondenzondag

Vanmorgen was het al weer vroeg dag voor de Borkse bende. Alinda ging vroeg op pad naar de paarden. Yara heeft vandaag een wedstrijd. Ik dacht dus iets langer te kunnen uitslapen. Inderdaad dacht. Alinda en de beagles dachten er anders over. Als Alin weg gaat zet ze het traphekje onder aan de trap op een kier. Bieber en co denderen naar boven en ik kan maar beter dekking zoeken onder de dekens. Alle drie jumpen ze boven op bed. Tja dan ben je in 1 keer goed wakker dus. Aankleden dan maar en naar beneden. Ook Mango en Jayson waren blij mij weer te zien. Eerst maar eens een bakje koffie. Mango scharrelt maar om me heen. gaat voor de kast zitten en kijkt steeds naar boven. Ja Mango is echt niet dom hoor. Boven op de kast ligt mijn zweedse cap, deze heb ik altijd op als ik met de heren ga wandelen. Mango gaf me dus een stille hint.

Ik neem Mango dan ook als eerst mee op onze ronde. Heerlijk samen struinen door de velden en bossen. Wat een genot. Mango zijn foto's staan weer op zijn eigen blog  klik hier

 
Na Mango is het Jayson zijn beurt. De oude man zit weer in een erg goede fase. Zijn kuchje is een stuk beter geworden en hij is weer heerlijk aktief. Gisteren liet hij ons versteld staan door zelfs de trap weer op te lopen naar de zolder. Hoe ouder hoe gekker blijkbaar. En ook nu had hij de turbo weer aan. Loopt hij normaal, als we de straat uitlopen, naast of achter me nu liep hij voor me. Op de es gaat de riem weer los en mag Jayson weer heerlijk rond scharrelen.
 
 
Eerst even de blaas leeg maken, dat scheelt een hoop gewicht.
 


Jipppieeee ik kan weer rennen.



Koekje, koekje, koekje ik weet dat je ze in je zak hebt.


Even tussen de kamille. Onze kanjer.



Schiet op baas , ik heb nu lang genoeg als foto model gestaan. Ik wil nu een koekje


We komen nog een groepje vliegen zwammen tegen. Even een foto van de Opper(shoeve)kabouter bij de paddestoelen.
 
Jayson, en ik, hadden weer genoten. Na de oudste was het tijd voor de jongste van de meute. Justin gaat mee. Kleine Bieber luisterd los in het veld heel erg goed. Op de fluit komt hij keurig terug. Het is een plezier om met hem te werken.

Ik sta er nog steeds verbaasd van dat Justin het commando op de fluit zo snel onder de knie had. Heerlijk als je maatje zo goed luisterd.


Ik kom al baas.



Onze kleine man, inmiddels een mooie jonge reu geworden.


Biebertje, nu nog de jongste in de Borkse meute.


Justin gaat weer aan de riem en we wandelen terug naar huis. Mike of Dylan wie zal ik meenemen? Ik neem Dylan. We gaan weer naar de es en ik loop voor de vierde keer een andere route vandaag. Met Dylan duik ik het geoogst maisland in. Tukkie leeft zich heerlijk uit door over de achtergebleven stoppels te springen.

Dylan kon zich heerlijk uitleven.



Laag vliegen over het stoppelveld.


Dylan is ook al weer vier, wat gaat de tijd toch snel.


Zit en wachten.
 

Dylan, kom voor... zit.  Heerlijk nog 1 die luisterd.



En dan is er nog 1 die nog graag een rondje met de baas wil. Grote vriend Michael zit al vol spanning te wachten. En ook met Michael ga ik weer een andere kant op, ik maak een combinatie rondje met hem, maisland, grasland en bos. Michael genoot met volle teugen.

Ja vriend, je zult eerst over de sloot moeten springen voordat we op het stoppelland zijn.


Heerlijk gek doen.


We steken het pad over en komen op het grasland.



Michael vermaakt zich prima, ik ga even languit in het gras zitten en geniet van mijn maatje. Als hij uitgespeelt is komt Michael met de tong ver uit zijn bek heerlijk bij me staan.


Even de dorst lessen in een waterplas.


En nu heb ik wel een koekje verdient baas !


Voor mij was het weer een heerlijke morgen samen met mijn maatjes in het veld.

1 opmerking:

Sylvia zei

Mooie foto's genomen...ja echt een Hondenzondag!

Toch veel leuker 'zo'n wekkers'

Fijn dat het weer goed gaat met die Big Smile!