De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 22 augustus 2017

Agility wedstrijd Leek

Na een zware emotionele week was het afgelopen zondag weer tijd voor een wedstrijd met Elwood. De FHN wedstrijd in Leek stond in de agenda. Mijn eerste wedstrijd ronde zou al om 9 uur beginnen, dus het was weer vroeg dag, ruim van te voren toch aanwezig zijn om de tent op te bouwen en het parcours te verkennen. Het zou een emotionele dag worden voor mij, dat was zeker. Als we het terrein oplopen worden we al door diverse mensen gecondoleerd met het verlies van Justin. Het begint donker te worden en niet veel later begint het te regenen. Ik sta bij de tent en wat zie ik verschijnen aan de lucht. Een regenboog, eindigend recht achter onze tent.Ik ben niet bijgelovig maar voor mij voelde het als een teken van boven van Justin, er kwamen een paar tranen los.

 
Als het parcours voor de eerste ronde, de gambling, zijn opgebouwd mogen we gaan verkennen. Ondertussen komt er steeds meer regen naar beneden. Na de verkenning is het wachten tot we mogen beginnen De sluis deuren gaan nog een stukje verder open en als het zover is dat Elwood en ik de ring in mogen komt het met bakken uit de lucht. Het zal onze eerste echte wet race worden. We krijgen 30 seconden om zoveel mogelijk punten te pakken. Als een speer vertrekken we. Ik kan Elwood er goed bij houden. Op naar de paaltjes, thuis gaan ze goed  dus vol goede moed erop af.... en tja daar gaat het dus fout Elwood neemt ze niet, nog een keer een kleine misstap van mij door de gladheid, dan maar door naar de volgende hindernissen, een paar sprongen, tunneltje sprongen en nog een keer paaltjes, weer niet, dan maar door en zien dat ik bij de finish kom. Ik kon Elwood er mooi bijhouden, dat was super. Uiteindelijk zouden we 8e worden op de gambling.
 
Het weer knapt langzaam op en de zon probeert voorzichtig door te breken. Tegen elf uur kunnen we verkennen voor ons tweede onderdeel, het vast parcours. Vanaf de start zitten er een paar snelle lijnen in, dat is mooi want daar kan ik Elwood goed op snelheid krijgen. Dan is zijn focus goed gericht op het parcours. Het gaat heerlijk, wel een paar fouten op het missen van de raakvlakken, daar moeten we aan werken. En dan op naar de palen. Fout. chips, Elwood loopt ze voorbij en ik roep hem terug en wat doet meneer , hij neemt de palen vanaf de andere kant, tja dat mag niet , een disc.  We gaan verder en het is ondanks de disk een heerlijk rondje. Trots op Elwood dat hij het zo goed deed.
 
Concentratie voor de start
 

    En Go !!


Vliegen over de sprongen.

 
Met een grote big smile op naar de tunnel.
 
 
Contact zoeken met mij.
 

Als superman over de sprong, pootje naar voren.

 
En door de band. De laatste tijd gaat de band goed, er was een tijd dat Elwood steeds tussen de band en het frame doorliep.
 
 
Het wachten is nu op ons laatste onderdeel. De jumping. Het zonnetje komt erbij en het wordt zelfs warm. We mogen verkennen en opnieuw is het een mooi snel parcours. Ik zie mogelijkheden om een mooie ronde te lopen.  We mogen starten, ik knuffel Elwood en fluister hem in, doe deze voor Justin. We gaan als een speer. Elwood gaat goed mee. Een paar spongen, door de band en dan nog een sprong en door naar de tunnel. Na de band vergeet ik bijna de spong en dit leverde een weigering op, verdorie. De rest gaat fantastisch, door mijn actie boor ik ons eerste u'tje door de neus. Een prachtige ronde, na de finish komen bij mij de emoties van de afgelopen week los, ik til Elwood op en duw hem stijf tegen mij aan, tranen beginnen te stromen. Deze was voor Justin...
 
Weer die concentratie op zijn koppie.
 

En go !


Concentratie en actie in 1 plaatje.



Genieten.


We werden 6e met deze mooie ronde.

Een mooie , maar emotioneel zware wedstrijd dag kwam zo ten einden. We pakken onze spullen in en vertrekken naar huis. Na een loodzware week voor zowel ons als de heren van de meute was dit een mooi resultaat. Na de zwarte dagen begint het licht weer te schijnen, het weer stond er deze dag symbool voor. Beginnen in de stromende regen met een regenboog op de achtergrond , eindigen in de zon. Het moest zo zijn. Op naar onze volgende wedstrijd.



Hier een link naar de filmbeelden van deze emotionele wedstrijd dag.

Wedstrijd Leek
 

Geen opmerkingen: