De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

vrijdag 29 juni 2018

Big Smile Beagle Event week

BSBE 18, de dagen voorafgaand. 

20-6-2018

Eindelijk was het dan zover,de vrije dagen in de agenda voor BSBE kwamen rap dichterbij. Op vrijdag 15 juni had ik mijn laatste werkdag. Nog een paar dagen om thuis de boel verder voor te bereiden. Dit jaar hadden we weer besloten om de kleding lijn verder uit te breiden. Nieuw in het assortiment dit jaar zijn een regenjas, een pet en een trui. Voor mezelf bestelde ik er ook nog een nieuwe hoody en t shirt bij, ik heb ze graag aan. En als je zo rond loopt op de camping of op Schier, allemaal met het zelfde log, dat blijft toch byzonder mooi.


De planning was om donderdag af te reizen naar Zoutkamp, maar we besloten om te vragen of we een dag eerder al welkom waren. Ondertussen had ik thuis nog wat lijntjes uit staan richting de media om verslag te komen doen van deze uitvoering van BSBE. bijna 60 beagles en hun baasjes die samen een fantastische tijd hebben. Als ik het voor elkaar zou kunnen krijgen dat hier op wat voor manier aandacht aan werd besteed zou natuurlijk fantastisch zijn. Er komt een reactie van de camping ,eerder komen is geen probleem, dus woensdag morgen was het zover, de laatste spullen in de bus, het was passen en meten maar het lukte me weer om alles mee te krijgen. Honden er in en rijden maar.

 


Alinda doet nog even ene laatste boodschap bij de supermarkt, ik blijf bij de bus, deuren open voor frisse lucht voor de mannen.


De rit naar de camping  ''t Ol gat in Zoutkamp duurt iets langer dan een uurtje. Petra en Leo zijn er al en hebben hun tent al op staan. Ik plaats als eerste de rennen voor de honden en dan is het tijd voor een bakje koffie. De heren zitten dan al prins heerlijk in hun nieuwe verblijf.




En alsof ze weten waar ze zijn, direct heerlijk in de relax modus



Voor Donald en Odin is het de eerste keer echt kamperen.



In plaats van onze grote tent hebben we de twee snelle tenten mee. Binnen een half uur zijn we dan ook helemaal klaar, tenten staan, luifel er voor en spullen er in.


We genieten van de rust op de camping, er zijn inmiddels nog een paar BSBE gangers aangekomen en maken even een praatje. Als het tijd is voor het eten komt het gasstel op de tafel, Leo had thuis pasta saus gemaakt en Alin maakt de pasta klaar. Ons eerste camping maal smaakt prima.


De avond valt, de ballen boven de rennen en bij de tent zorgen voor wat sfeer, het is genieten.


 
 21-6-2018

Na een goede nacht ben ik redelijk vroeg wakker. Alles slaapt verder nog. Ik zet een bakje koffie en neem het mee naar de waterkant. Hier je eerste bakje van de dag drinken is toch heerlijk.

 
Was het weer in de weken hiervoor een constante factor, deze dagen was het een beetje in de hobbel. Het zou dan ook niet lang duren of we konden de eerste waterdichtheidspraktijktest van de regenjassen doen. Het bleven gelukkig bij korte buitjes.
 

Boven de honden rennen hebben we dekkleden en een tarp hangen, zo zitten de heren en dames droog en/of uit de zon.


De mannen heerlijk in een diepe slaap.


Kleedjes, mandjes en hun zonne bankje, ze konden kiezen.


Donald en Odin, allemaal nieuwe indrukken voor de beide jonge heren die momenteel een beetje in hun tweede angst fase zitten. Alles wat anders gewoon is kan opeens eng zijn.



De pechvogel van deze week was  Laura.  Tijdens het spelen met haar honden glijd ze uit en valt op haar elleboog, een bezoek aan het ziekenhuis volgt, er zit een scheurtje in haar elleboog. Een weekje gips is het gevolg. Uiterekend nu , de week waar ze zo naar uit gekeken had. Hier helpt Alinda Laura met het maken van anti teken bandjes voor hond en baas.


BSBE, het zeg maar gerust grootste beagle event van Nederland met zoveel deelnemers.Georganiseerd door Alie, Nicole en Alinda met achter ondersteuning van hun echtgenoten Hans, Joris en ikzelf. De kracht van dit event, geen haantjes gedrag, respect voor elkaar en anderen, niets is verplicht bijna alles mag, huishoudelijk regels worden nageleeft. en samen maak je zo'n event tot een prachtige tijd.  We kunnen er volgend jaar haast wel een element aan toevoegen, De  BSBE Vis competitie. Waar 1 persoon een paar jaar geleden begon met vissen in de avond uren is nu ene heuse visclub ontstaan hahha.


De camping ligt prachtig aan het Hunsingo kanaal. Ik geniet van het uitzicht en als ik bij de tent kom zie ik een gemiste oproep op de telefoon. Op hetzelfde moment belt Alinda, zij is onderweg naar huis om de medicatie van Dylan op te halen die we waren vergeten. RTV Noord heeft gebeld zegt ze. Morgen vroeg om 10 over 7 is er een verslaggever op de camping en om 20 over 7 zijn we live in de uitzending. Mooi, mijn plannetje is dus gelukt. We halen de media.


Kleine Hugo van Joris en Nicole zit ondertussen bij grote Mango in de kennel. Me and mini me.


Alinda en Petra halen avond eten. Snacks bij de plaatselijke snackbar.


Na het eten komt er weer een bui over gevolgd door opnieuw zonneschijn, tegen de donkere hemel ontstaat een regenboog.  Ik sta erbij en kijk ernaar, de regenboog...….zoveel zeggend, ik knik met mijn hoofd en loop terug naar de tent, in mijn ooghoek komt een traantje opzetten...….

 
22-6-2018
 
Ik was heel vroeg wakker deze morgen, de verslaggever zou langs komen. De vorige avond hadden we iedereen op de camping op de hoogte gesteld van het vroege avontuur. Iets over zeven komt de auto van RTV Noord de camping op, ik ontvang de verslaggever en we lopen de camping op naar Alie, Nicole en Alinda, Om ons heen verzamelen zich een deel van de aanwezige honden en het interview begint, Alinda krijgt de microfoon onder haar neus en is dan live te horen op radio.
 
 

Dan volgt een interview met Nicole, dit zal een half uur later uitgezonden worden.


En dan een foto van de dames van de organisatie voor op de website van RTV Noord.

 

Ik was blij dat mijn stunt gelukt was, al een paar jaar probeer ik het via SBS 6 maar daar krijg ik steeds geen voet aan wal.

Als de rust is weer gekeerd op de camping is het tijd voor ontbijt, Alinda maakt voor elf man engels ontbijt, worst, eieren, spek en witte bonen in tomaten saus, heerlijk

 
De geur van worst en spek verspreide zich over de camping.


                    
Handig die grote picknick tafel
                                                                                                                     

En dan kunnen we aanvallen, genieten op de vroege morgen.


En wij dan??? De geurtjes vliegen aan onze neus voorbij, dat lussen wij ook wel.



In de loop van de dag loopt de camping veder vol, We maken rondjes over de camping en verwelkomen iedereen. Het is een gezellig samen zijn zo.


Alie en Alinda proosten op een mooie dag. Donald wil ook wel een slokje.


In de avond staat er zoals elk jaar een avond programma klaar, dit keer een snuffel workshop voor de honden, Al tijden waren wij en meerder mensen huishoudelijk materiaal, als eierdoosjes, flesjes en wc rolletjes aan het sparen. Alinda had zelf een heuse snuffelmat gemaakt en wij hadden een honden zwembadje omgedoopt tot ballenbak.


Het doel was om de mensen bewust te maken dat je met hele simpele dingen veel plezier met je hond kunt hebben. Een half uurtje snuffelwerk staat gelijk aan de inspanning van een lange wandeling voor de hond.







Het was genieten om iedereen zo bezig te zien.  Als we klaar zijn ruimen we alles weer op en hebben een heerlijke nazit. We zetten de spullen alvast klaar voor morgen. BSBE 2018 is begonnen.


 



 


 

 

Geen opmerkingen: