De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

woensdag 12 juni 2019

FHN Wedstrijd Assen

Afgelopen zondag stond er weer een wedstrijd in de agenda. De laatste wedstrijd voor Elwood en mij voordat wij een kleine zomerstop doen. Plaats van handeling was wederom Assen. Zondag morgen vertrokken we dus tegen kwart over zeven met Elwood in de bus naar Assen. We zijn er uiteraard snel, iets meer dan een kwartiertje rijden. We zetten de tent op en het wachten kan beginnen. Was het weer de dagen er voor niet zo denderend, de zon deed nu zijn best om er bij te komen en de wind was gaan liggen

 
Elwood lag  ontspannen in zijn kar, we hadden de voorste rits los en meneer lag heerlijk om zich heen te kijken.
 
 
Er stonden weer drie rondes op papier, we begonnen met een Jumping gevolgd door het Vast parcours en als laatste de Snooker.
 
De banen worden opgebouwd en als het zover is mogen wij de jumping verkennen. Er ligt een mooie snelle ronde, iets waar Elwood helemaal voluit kan gaan. We hebben er zin in.
 
 
Onze klasse begint. Wij staan als vierde op de startlijst. Elwood is warm gedraaid, zijn focus is goed dus we gaan knallen. We gaan de baan in, wachten op het fluit signaal van de scheidsrechter en dan kunnen we gaan. Ik zet Elwood neer, nog even een laatste push en pats  daar gaan we. Vanaf de eerste meters zit de snelheid er in, alles gaat vlekkeloos en we vliegen door de baan. sprongen, tunnels en de palen alles gaat foutloos, op naar de finish..Yess foutloos, maar in mijn ooghoek zie ik nog net de laatste lat eraf vallen. chips, daar gaat mijn promotie punt. Maar ondanks deze teleurstelling was ik super tevreden . We hadden een prachtige ronde neer gezet en onze tijd was veruit de snelste. We zouden als tweede eindigen, puur door de lat fout. Een mooie begin van de dag.
 

 
We wachten op onze volgende ronde. Elwood ligt echt heel ontspannen in zijn kar. En zaagt een heel bos om, zo ligt hij te snurken.
 
 
Onze tweede ronde is het vast parcours, We mogen verkennen en dan is het een kwestie van zoek je juiste lijn, waar inhouden, waar snelheid maken en waar wisselen. 
 
 
 
We starten en Elwood is weer lekker vel. We gaan richting de A, helaas mist Elwood het raakvlak, ook bij de kat mist hij hem. We vliegen door en gaan richting de wip. Hierop een weigering. Al met al een ronde met behoorlijk wat fouten , we zullen als 6e eindigen
 
 
 
We genieten tijdens het wachten van mooie hondensport en Elwood ligt super attent in zijn kar alles te volgen.
 
 
Onze laatste ronde is het spel onderdeel. De snooker. Na de sart sprong de rode hindernis en dan proberen zoveel mogelijk punten te pakken. De A zal 7 punten opleveren maar dan moet je wel de raakvlakken hebben. Vanaf de A een hele lange sprint naar hindernis 2. Ik besluit om de gok te nemen. Elwood op snelheid jagen en dan doorknallen.
 
 
We starten. Vanaf de start gaat Elwood zijn sirene weer aan. Start , rood  en dan de A, ik blok hem een beetje en we gaan haaks om. Raakvlak pakt ie mee snelheid maken naar de andere kant van het veld en dan doorknallen. Heerlijk om zo met hem te werken we vliegen werkelijk over de baan. De serie hindernissen neemt hij goed en dan nogmaals naar de A , weer volle bak en dan naar de finish. Wow, wat een heerlijke ronde. Ik voel direct dat het goed zit de snelheid de punten dit moet een hoge klassering zijn.
 
Dit jaar werkt de FHN met Telegram, dus de uitslagen komen al heel snel binnen op je telefoon. Ik zit met de telefoon vergroeit in mijn hand te wachten. Zou het lukken zou onze laatst ronde voor de zomerstop een 1e plaats zijn..... wachten duurt dan lang. Ping , zegt de telefoon daar is de uitslag. Tjeerd en Elwood 2e plaats.
 
 
Ik was super trots op Elwood. Wat had hij vandaag een superdag. Ik heb genoten van het werken met hem in de baan. Volledige focus voor het spelletje en mij. Het wachten is nu op de prijs uitreiking en voor het eerst dit jaar komen we met twee bokalen van 1 wedstrijd thuis.
 
 
Onze eerst seizoenshelft zit er op. Ik kijk terug op een heerlijk voorjaar. We hadden ons een doel gezet dit jaar. Deelname aan het NK. De punten voor deelname aan het NK zijn binnen , wie had dat kunnen dromen toen wij samen aan dit avontuur begonnen. In de stand van de competitie staan we op een tweede plaats.
 
Voor ons nu een tijdelijke zomerstop in de wedstrijden, even de accu opnieuw opladen, rust zullen we niet hebben. We trainen door, werken aan de zogenaamde puntjes op de I, Het Big Smile Beagle Event , De Very Special show in Denemarken en uiteraard zal Elwood daar zijn titel van vorig jaar proberen te verdedigen. Onze eerste FHN competitie wedstrijd zal waarschijnlijk Alphen aan de Rijn zijn.
 
Hieronder de link naar de film beelden van Elwood in actie in Assen.
 
 

Geen opmerkingen: