De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

woensdag 17 mei 2023

Wedstrijd weekend Hoogeveen, zaterdag

 

Afgelopen weekend was een druk weekend. 2 dagen wedstrijd in Hoogeveen van de Raad van Beheer. Op zaterdag een wedstrijd voor de 1e en 2e graad en op zondag voor de 1e en 3e graad. We hadden Elwood, Odin en Donald ingeschreven. Helaas was Alinda niet fit en besloot ze om zaterdag niet mee te gaan. Ik vertrok dus alleen met Elwood en Donald naar Hoogeveen.  Rond kwart voor 8 ben ik ter plekke en zoek een plekje voor de tent.  We lopen in twee ringen deze wedstrijd dus het maakt eigenlijk niet uit waar ik de tent neerzet. De honden blijven in de auto, is voor hun toch wat rustiger dan in de tent. De zon kwam er al vroeg door dus nadat ik de tent had neergezet  was de volgende klus de alu deken over de bus werken,  de deuren blijven open zodat de bus ook nog wat kan doorwaaien, de temperatuur in de bus blijft dan aangenaam voor de mannen. 

Ik ga even te lopen met beide heren, even de blaas leeg en zorgen dat ze gepoept hebben voor dat we de baan in gaan. Volgens de catalogus kwam het er op neer dat ik in de morgen de beide vast parcours ronde van de 2e graad met Elwood zou lopen, na de pauze volgden dan nog een jumping voor Elwood en drie rondes voor Donald.

We verkennen onze  VP1 ronde in ring 1 en na 10 minuten verkennen we ook direct de ronde voor VP2 in de andere ring.  Waarna we als eerste starten met het VP2 rondje. We gaan zien wat het wordt. Elwood start een beetje midden in de groep . We starten en na twee sprongen komen we bij de palen, Elwood heeft hier een weigering   Erg jammer want de rest van de ronden loopt hij goed, pakt alle raakvlakken en tikt verder geen latjes eraf. We zouden als 6e eindigen.

Het andere VP hadden we dus als eerste verkent en moesten we als 2e lopen. Je weet je lijnen en hebt nog even tijd om te kijken naar de andere klasses. . Als het dan zover is dat we mogen is de zon er inmiddels goed bij gekomen, het is warm geworden. Elwood vind die snelle temperatuur stijgingen niet prettig en dat merkte ik dan ook aan hem. Hij was minder fel in de baan en ik zelf  zat er ook minder fel boven op. We beginnen nog goed maar dan neemt Elwood een hindernis via de verkeerde kant, disk, we gaan door maar ik ben er zelf niet goed meer bij en we maken nog een fout, ik merk dat Elwood zijn concentratie helemaal weg is en we gaan de kortste weg naar de eindsprong, dit was niet ons rondje.




Toch een heel blij hondje ondanks dat hij last had van de warmte.


In de pauze mogen we verkennen voor de jumping 2e graad en ook voor het 1e vast parcour van de eerste graad. Ik zou eerst het VP met Donald lopen en behoorlijk snel erna de jumping met Elwood . 

Er ligt een mooi rondje. Donald is er goed bij met de kop als we naar de start toe lopen, we gaan het zien. We starten en hebben helaas een fout op de palen, mijn eigen schuld ik druk hem er teveel in. Ook  mist hij het raakvlak van de kat. We liepen een lekker rondje maar met twee foutjes niet perfect. We zouden als 2e eindigen. Buiten de prijzen want er was deze dag alleen een ereprijs voor de nr 1 in de medium klasse.



Ik wissel Donald voor Elwood en ga met Elwood naar de andere ring voor zijn laatste ronde, de jumping. De start lat ging er af, meerdere weigeringen op de palen dus een disk en ook in de ronde zag je gewoon dat het niet Elwood zijn dag was, ik liep dan ook niet meer voluit met hem en we maakten onze ronde dan ook niet compleet af. Nee het was niet de zaterdag van Elwood. de overgang van het koude natte weer naar nu in 1 keer hoge temperaturen deed hem hier de das om. Elwood was klaar en mocht rusten.


 Donald daar in tegen moest nog twee keer vol aan de bak.  Te beginnen met VP 2. 

Donald start prachtig , neemt alle raakvlakken mooi, is er goed bij met de kop maar we stranden vlak voor de finish. Sprong 15 neemt hij twee keer, ik draaide te kort weg en Donald kwam terug, zo jammer want hij liep echt super.  Een disk dus


Wel zijn er deze ronde mooie foto's van hem gemaakt.


Volle concentratie



Achter de melkboer aan.


Vol de kat op


en er weer af.


Blij ,blij ei.


Het is nu wachten op de laatste ronde van de dag. De jumping voor Donald. We verkennen de ronde en er ligt een heerlijke race ronde, een ronde waar Donald zich helemaal in kan graven. Ik had er alle vertrouwen in.

We starten en vanaf het begin loopt het goed. De kop er goed bij en lekker fel. We lopen een prachtige ronde en komen foutloos over de streep. De uitslag wisten we nog niet maar dat we weer een U te pakken hadden was een feit.

Als de uitslag bekend is krijg ik een grote glimlach, we hadden het beste voor het laats bewaard op deze warme wedstrijd dag. Donald Duck stond op plek 1.


De prijsuitreiking is aan het eind van de dag. Het is half zes geweest als ik naar voren wordt geroepen om Donald zijn prijs in ontvangst te nemen. Niet veel later vertrek ik weer naar huis. Een lange warme wedstrijd dag kwam ten einde. Morgen dag 2.

Donald met zijn prijs van deze dag 1e met een U op de jumping


Maar na de foto won de vermoeidheid.


En waar we dachten dat Elwood dus totaal gesloopt was , deed hij ons weer versteld staan. De hele avond bleef hij maar rotzooien met de speeltjes in huis, kwast !


Hieronder de link naar de filmbeelden van zaterdag. Helaas staat Donald zijn prachtig winnende jumping niet op film.




Geen opmerkingen: