De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 12 maart 2024

Oppassen in Wijdenes

 Afgelopen herfst kreeg ik de vraag van Petra of ik in maart op hun dames en beesten op de dierenweide kon passen. Petra en Leo wilden graag samen naar Crufts in Birmingham. Crufts kwam dichterbij en ik had vrij geregeld van werk. De heren zouden met mij mee aangezien Alin een aantal late diensten had en de mannen alleen laten in de avond vonden we geen goed plan. Een belletje van Petra , Pebbles is loops geworden... oeps daar gaat onze planning. Petra regeld op eht laatste moment nog een logeer adres voor Pebbles en zo kon ik toch de mannen mee nemen. Alinda zou op zaterdag nog naar Wijdenes komen om mij voor een dag af te lossen zodat ik zondags de finale wedstrijd van de Team Noord competitie met Donald kon lopen. 

Zo vertrok ik vorige week donderdag ochtend vroeg naar Wijdenes met de mannen. Het was stralend weer en we reden in het zonnetje de dijk over.


Aan gekomen in Wijdenes gaan de mannen direct de tuin in en vermaken zich weer prima met de meiden daar. Ondertussen ga ik met Leo naar de dieren weide voor uitleg van voeren van de beesten. In het begin van de middag vertrekken Petra en Leo met Lucy naar Brabant, waar ze overnachten bij Piet en Tineke en dan met elkaar op vrijdag vertrekken naar Birmingham.

Ik was dus beagleoppas, voegelvoerder, schapen en geitenboer voor een lang weekend. Het was dus s morgens de dieren verzorgen en mest ruimen bij de geiten. Genieten van de beagles en in de middag languit voor de tv kijken naar het schaatsen, WK sprint en Allround. De heren en dames vermaakten zich prima met elkaar of waren heerlijk bij mij in de buurt en lekker slapen met elkaar.

Judy op de uitkijk


En haar back up Odin


Djanis gaf mij uitleg hoe ik moest koken.


En heerlijk slapen met elkaar


2 meutes bij elkaar, er viel geen brom 


Charlie, Dylan en Domino


De beide oudjes zochten elkaar vaak op.


Djanis en Elwood, broer en zus


Judy op haar plek, de rug leuning van de bank, Dylan en Donald ervoor.


Diamond heerlijk in de serre genieten van de zon.


Trotse moeder Domino met de kids uit haar eerste nest


En uiteraard mocht een groepsfoto niet ontbreken


Starende ogen.... baas Tjeerd, wij willen happies !!


Genieten met onze speciale vriendin Domino


Alle 10 op de bank in de zon


Eind deze maand hopen we dat beide weer een kaarsje uit mogen blazen. Domino haar 14e, Dylan zijn 16e.


De oudjes en de jeugd


Stoere trotse dame.


Alinda komt zaterdag aan het eind van de middag naar mij toe, k leg haar het voeren uit, eten samen nog en dan vertrek ik in het begin van de avond met Donald naar huis. Zondag lopen we de finale wedstrijd in Assen en na de wedstrijd rij ik weer terug naar Wijdenes. (Het wedstrijd verslag komt in een volgend blog). Maandag morgen vertrekt Alinda met de heren dan weer naar Westerbork. Ik blijf achter met de vier meiden.


Aan het begin van de avond vertrek ik dan ook weer naar huis. De beesten allemaal verzorgd en de beagle dames hun avond maal gehad.  Het waren een paar mooie dagen. Genoten van de 10 samen.

Dag baas Tjeerd, bedankt voor de goede zorgen


Thuis wordt ik begroet door de mannen, he baas, wij waren al thuis he. In de avond kreeg ik een appje van Petra dat ook zei weer veilig thuis waren. Zij genoten in Engeland, ik genoten in Wijdenes.

Geen opmerkingen: