De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 21 april 2024

Hoe ouder hoe gekker en de baas behoorlijk laten schrikken.

 Ik wandel vaak met de complete meute of met de mannen 1 op 1. Afgelopen week was het weer tijd voor een 1op 1 avond ronde met Dylan. Het zou een ronde worden die ik niet snel zal vergeten.

Nieuwsgierig hou de oude baas aan deze kleurstelling is gekomen, lees dan snel verder.

Als we de straat uitlopen zijn we binnen 2 minuten op de es. Hier loop ik met Dylan al 16 jaar.  Het zandpad langs het bos met een afslag de es over. Onze vaste ronde. Dylan loopt meestal los en als hij moet plassen loop ik dan rustig door, hij komt dan snel achter mij aan als hij klaar is.


Zo ook afgelopen donderdag. We lopen samen te genieten en Dylan (rood)moet even plassen en poepen, ik loop rustig verder en ga de bocht om het lange pad over de es op(blauw).  Dylan zal zo wel volgen, ik kijk om en zie dat hij klaar is. Maar in plaats van het pad te volgen zie ik hem vol snelheid recht op de sloot afrennen en hem erin verdwijnen. Shit, das niet best, de sloot is ruim anderhalve meter diep en ik vrees het ergste voor mijn oude vriend, Ik ren naar de sloot en zie hem een beetje beduusd op de bodem van de sloot in de modder zitten, ik haal hem eruit en check alles, niks kapot zo op het eerste gezicht.


Vol vloog Dylan deze sloot in en kwam ruim een meter lager terecht in de modder, in het ergste geval had hij zijn nek wel kunnen breken, ik ben me rot geschrokken.


Ik haal hem uit de sloot en check hem helemaal. Ik zag geen bijzonder heden behalve een stinkende oude hond met wat extra zwarte kleur.



Even wat extra kleur erbij baas.


We lopen rustig verder en de smile van Dylan was al snel weer terug. 

 
Wit aan de ene kant, zwart aan de andere


Maar meneer had weer dikke lol.





Als we weer thuis zijn neem ik hem direct mee naar de douche, even het varkentje wassen. Wat een stank kwam er los haha. Na het douchen de badjas aan en lekker opdrogen


Later op de avond gaat de bad jas weer uit en kruipt Dylan in de stoel naast mij bij de kachel. trouwe ogen kijken mij aan,.... wat een avontuur he baas.


Nu kijken we met een lach terug op deze bizarre actie, gelukkig is alles goed afgelopen maar het had ook heel anders kunnen zijn.

Geen opmerkingen: