De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

donderdag 29 september 2011

Zwarte woestijn honden

Nog steeds is het fantastisch weer. De heren vinden het super. Rond om ons heen verdwijnen de landbouw gewasssen nu in een rap tempo van de landerijen. Nu de velden leeg raken kan ik me daar weer heerlijk met de jongens  vermaken. Vandaag zijn de aardappels gerooid en direkt daarna is de grond losgetrokken. Door zon en wind droogt de grond nu snel.  Ik heb alle jongens apart meegenomen en heerlijk met ze kunnen rennen en gek doen. Het waren kleine race monsters die een wolk van stof achter zich lieten.

Wat komt daar aan,...........  een stof wolk met een beagle.


Het is Michael, hij had enorm veel plezier.


Rennen en springen hij genoot met volle teugen.


En vol afremmen om een botsing met de baas te voorkomen.


Het was genieten. Vier voetjes van de grond.


En dan is het tijd voor een laatste sprint. De tong tussen de tanden en rennen ......


We maken onze ronde af en dan lopen we naar huis. Thuis zitten er al vier vol ongeduld te wachten, ikke, ikke, ikke, ze willen allemaal mee. Ik neem eerst Dylan de rest zal nog even moeten wachten.

Voor de zekerheid neem ik nog een zakje met koekjes mee. Als Dylan weet dat ik koekjes heb dan komt hij wel weer terug. We komen bij het land en ik doe zijn riem los. Als een duivel uit een doosje gaat Tukkie er van door.  Dylannnnnn, koekjessssssssss en meneer draait om en komt heel snel weer terug.

Hij heeft zijn beloning gehad en gaat weer rennen. Als hij ver genoeg weg is roep ik hem weer en hij komt weer keurig terug rennen.


Oeps hij vergeet om zijn voeten goed neer te zetten, een salto was het gevolg.


Het lijkt wel een woest dier wat er aan komt rennen met een enorme stofwolk omzich heen.


en net als michael had ook Dylan ontzettend veel plezier


De tong hangt heel ver uit zijn bek. We verlaten het land en lopen weer richting huis. Nummer drie is aan de beurt.


En dat was Justin. Ik neem de lange lijnen van Mango mee en daar doe ik Justin aan vast. Ik neem het risico niet dat meneer er van door gaat.
Justin rent nog niet zo snel door het zand als Dylan en Michael. Al dat stof daar moet je maar van proesten , dus eerst maar eens lekker schudden


En dan begint meneer te rennen.


Zijn tong raakte bijna de grond.


Justin keek goed waar hij zijn pootjes neer zette.


En ook hij genoot.


Het ging steeds sneller en de stofwolkjes werden groter.


Joepie!!!!!!!!!!!!!

Maar ook voor Justin kwam er een einde aan de pret. Thuis zaten nog twee vol ongeduld te wachten. Ik neem Jayson mee. Met hem loop ik een ander stuk. Ik neem hem niet mee de losse grond in dit is te zwaar voor de oude baas. Maar het plezier was er niet minder om.


Een foto tegen de zon in genomen. Ik neem vaker van dit soort foto's met Jayson, op de een of ander manier heeft het iets speciaals voor mij, de oude baas met de ondergaande zon op de achtergrond


We komen weer op 'zijn' zandpad. Hier hebben we samen al heel wat meters afgelegd


Het plezier is er nog steeds. Heerlijk rent hij door het hoge gras.


Met zijn handels kenmerk, De lach van de clown.


Stralend loopt hij rond. hij kan er maar geen genoeg van krijgen.



We naderen het einde van de wandeling en gaan naar huis. Hier zit mango vol ongeduld te wachten op zijn beurt.


Mango gaat aan de lange lijn en begint direkt te rennen. Zijn stof wolken zijn veel groter dan die van de beagles. De Zweed had er zin in en heeft zich even heerlijk kunnen uitleven.


Hij keek scheel van ellende. Maar hij ging maar door. Zelfs als ik hem roep voor een koekje kwam hij keurig bij me.


Ik heb een heerlijke avond gehad met de heren in het veld. Moe liggen ze nu heerlijkte dromen.

5 opmerkingen:

Mathilda zei

Leuke foto's weer, wat heerlijk om ze zo te zien genieten.

groetjes

Jenny zei

Heerlijk zo te zien Tjeerd.

Shahna en Bartje zei

Wat een geweldig avontuur en dat leverde ook echt ontzettend stoere en mooie foto's op. Kan me indenken dat ze nu allemaal moe hun oogjes gesloten hebben.

TEAGAN zei

Heerlijk gewoon....Ze doen me ook een beetje aan de Road Runner denken haha!
Die foto met ondergaande zon met Jayson is heel melancholisch en mooi Tjeerd. Dat gevoel had ik met Boke destijds ook.

Sylvia zei

Heerlijk om al die foto's te zien! Wat zullen ze wel behoorlijk stoffig zijn en een mattenklopper gebruikt :-)

Die foto met Jayson met ondergaande zon zo prachtig! En nog steeds zijn bekende Smile! En zijn pretogen...