De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zaterdag 8 oktober 2011

Tussen de buien door

De voorspelling voor vandaag was erg slecht. Er zou heel veel water naar beneden komen. Maar wat schets mijn verbazing.... de zon scheen hier de hele morgen. Eerst even wat tuinklussen doen en dan maar heerlijk met de heren wandelen. Ik nam ze weer 1 voor 1 mee op hun tocht door de velden. Michael was de gelukkige om als eerst mee te mogen. Stinkie heeft er veel zin in en loopt heel vrolijk naast me . We verlaten de velden even en gaan een stukje door het bos. Aan de zon kant is het heerlijk windstil. Michael gaat er even voor zitten .  Heerlijk in het zonnetje zitten we hier samen te genieten.

Michael geniet van de zon

Knappe vent,

We verlaten het bos en lopen een stuk door een maisveld. Michael loopt voor mij uit door de mais. het leek wel een oerwoud. We komen aan het eind van het veld en passeren een geoogste akker. Hier mag Michael weer los van de riem.


Joehoe baas wacht op mij, ik kom er aan...


We naderen het veld waar de heren vorige week heerlijk door het stof hebben lopen rennen. Het stof is nu verandert in modder. Ik zie een haas in zijn leger liggen en loop er met gepaste afstand om heen, Michael is op dit moment nog los en heeft nog niets door. Als de haas los komt heeft Michael hem door en geeft luid en volgt zijn spoor. Ik roep hem bij me en zowaar Michael komt direkt naar me toe. Toch heerlijk een beagle die zo goed luisterd.


Met de neus naar beneen volgt hij de trek van de haas.


Snuffel, snuffel, hij is hier geweest.


Het was maar goed dat ik mango nog niet bij me had, die was helemaal gek geworden.  Ik roep Michael en hij komt naar me toe. We vervolgen onze route en gaan dan weer terug naar huis.


Mango is de volgende, Ik nam hem mee aan de korte riem. Dus helaas voor hem geen geren aan de lange lijn door de gladde velden een blessure van hem kunnen we nu , met een paar belangrijke shows in de agenda, er niet bij hebben. De lord genoot met volle teugen. En o o o  wat heeft hij een uitstraling.


Mijn grote Zweedse vriend. Wat een pracht reu. Hij is al zijn titels meer dan waard


Boven ons cirkelden een aantal buizerds in de lucht.


Na Mango neem ik Justin, ondertussen begint de lucht weer te betrekken. De kleine man genoot van het alleen met de baas op pad zijn. Justin verandert op dit moment een beetje van een puber naar een echte reu.
Kleine puppies worden snel groot. Inmiddels al weer ruim anderhalf jaar oud.


Kleine bandiet.


En toen ging de sluisdeur open  boven ons. We zoeken een schuilplaats tegen de ergste regen. Gelukkig stonden er een aantal struiken waar we onder kropen. De bui hield maar aan en ook de struik kon ons geen droog plekje meer geven. We waren dus toch al nat . We lopen verder en als we weer bijna thuis zijn is het bijna droog. Ik wacht nog even en als het dan weer droog is neem ik Dylan mee. De zon kwam er zelfs weer bij.


Dylan mocht los van de riem en ik nam hem weer mee naar het 'modderveld'. Hier is hij nog redelijk schoon.


Op het veld begint Dylan weer heerlijk te rennen. Het is wel zwaarder dan vorige week. de pootjes zakken gewoon weg in de modder.


Maar hij genoot.


Als een aardmonster komt hij hier uit de grond geschoten.


Dit vind Dylan het mooiste wat er is, lekker als een kip zonder kop rond rennen en heerlijk gek doen.


Het begint opnieuw te regenen en we gaan weer richting huis. Jayson ligt nog heerlijk te slapen, zijn rondje komt vanavond.

2 opmerkingen:

Sylvia zei

Wat heerlijke wandelingen met je boys! Ja die glibberige modder kan idd soms niet goed zijn voor Mango!

Justin al 1 1/2 jaar oud gossie wat gaat het snel! Hem had ik toen als een pup van 11 weken gekend...

Hebt je nog met Jayson kunnen wandelen??

Leuke foto's hoor!!!

karlijn zei

wat een geweldige foto's de mannen hebben genoten en de baas ook