De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

vrijdag 25 januari 2013

Baas zijn andere passie.

Even wat anders dan de beagles.

Naast de beagles is schaatsen nog steeds mijn grote passie. Van kind af aan sta ik al op het ijs . Recreatief,in wedstrijdverband en nu weer recreatief. Als de temperatuur onder nul komt ontdooi ik.  Zo ook de laatste weken, de koorts sloeg weer toe en ik liep elke weersite bijlangs, de thermometer buiten werd geregeld gecontroleerd. Even leek het er zelfs op dat de elfstedentocht er aan zat te komen, maar sneeuw, harde wind en minder strenge nachtvorsten zorgden ervoor dat hij (voorlopig) niet komt. Toertochten waren ook verder weg dan gehoopt. Met het einde van deze vorstperiode in zicht werden er toch nog een aantal tochten uit geschreven. Ik heb ijsvrij geregeld op het werk en vertrok gisteren naar Overijssel. De 5 merentocht, de eerste tocht van het seizoen. Wat een mensen, de media heeft er genoeg over geschreven.  Hier een paar plaatjes hoe ik het beleefde.

Door de enorme toeloop van schaatsers kon het ijs in de smalle sloten het niet aan.


Diepe scheuren zaten er.


Op de meren was het goed te doen.


Klunen bij een stempelpost.


Vandaag ging ik naar Blokzijl. Het was niet zulk stralend weer als gisteren. Een dikke mist hing over de velden. Al vroeg was het weer druk.


Een kleine wereld op de meren.


Maar ook nu was het ijs bij plekken niet sterk genoeg.


Mist en vorst zorgen voor winterse beelden. Ijs aan de muts en kin zo hoort schaatsen te zijn.


Als de mist optrekt waan je je in winterwonderland. De bomen gaan bedekt onder een dikke laag rijp.



Morgen is er nog een kans om te schaatsen op natuurijs en dan is het eerst weer uit met de pret.


Als ik na zo'n dag thuis kom is een warme douche het eerste wat ik doe. Daarna weer alle tijd voor de heren. Zo ook vanmiddag wat extra tijd met kleine Elwood in de sneeuw.

Ook rond Westerbork was het prachtig.

 
De kleine man gaat vliegen.
 
 
 
Hoi baas, wat doe je daar .....
 
 
 
Stoere jonge knul.
 
 
Elwood straalt kracht uit als hij zo loopt.
 
 
Heerlijk door de sneeuw rennen en springen.
 
 
Oren in de krul en de neus vol met poedersuiker.
 
 
Morgen komt er nog wat verse sneeuw bij zeggen ze en dan is het vanaf zondag eerst weer afgelopen met de pret. Van Elwood mag het nog wel even zo wit blijven.
 

1 opmerking:

Sylvia zei

Leuke foto's van die schaatstocht! Jammer dat er te veel mensen op kwamen!

Ja ja naast beagles ook je echte passie!

Erg leuke foto's van Elwood, wat heeft hij toch erg genoten van de sneeuw!!! Heerlijke foto's!