De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zaterdag 29 juni 2013

Een patient in huis, En uitlaat hulpjes

Gisteravond was een rare avond hier. Ik was uit geweest met alle heren en ze spelen allemaal heerlijk met elkaar in huis en tuin. Dylan is een beetje brommerig en gromt naar Mango die met Elwood aan het spelen is. Tussen die twee (Mango en Dylan)zit soms een spanningsveld. Opeens slaat de vlam in de pan en  pakken ze elkaar, ik zit er vlak bij en heb ze snel uitelkaar, Dylan hapt echter nog een keer naar Mango en raakt hem aan de voorkant van zijn voorpoot. Het bloed komt met stralen uit een bloedvat stromen. Snel de dierenarts gebeld en we kunnen nog direkt langskomen. Ik zit met Mango achter in de bus en knijp zijn bloedvat af. Bij de dieren arts is het bloeden gestopt. Gelukkig is er geen slagader geraakt maar alleen een dik bloedvat. Er komt een verband om zijn poot en we gaan weer naar huis. Dit alles heeft met elkaar nog geen 20 minuten gekost. Wat kan een mens dan snel handelen.  Mango mag mee naar boven en we kunnen hem zo in de gaten houden. De nacht komt hij goed door.  Vanmorgen was hij wel erg stijf .
Ik ga met Michael en Justin uit voor hun ronde. Beide heren mogen weer los van de lijn.

Elwood in duikvlucht. Heerlijk rennen.


Michael genieten van alle extra aandacht.


Ik had de flos ook weer meegenomen en Elwood bracht hem elke keer als ik hem weggooide keurig terug.


Maar er gaat toch niets boven heerlijk rennen samen met je grote vriend.



Soms moet je wel hele scherpe bochten maken Michael om een botsing te voorkomen.


Elwood snijd Michael de pas af.


Beide mannen genoten.


Ik loop weer terug naar huis en neem Mango even mee. Hij moet toch wel in beweging blijven. Zijn poot is behoorlijk stram en door het verband kan hij hem niet echt buigen.
In de loop van de avond hebben we het verband er weer afgehaald, het ziet er goed uit. Een ronde door het veld ging al weer een stuk sneller dan vanmorgen.


Als ik Justin en Dylan uitlaat krijg ik hulp van onze buurkinderen Ruben en Suzanne.
Ruben gaat met Dylan lopen en ze gaan heerlijk samen rennen.


Suzanne neemt Justin en ook zij gaan rennen over het lange zandpad


Joeppieeeeeeeeeeee denkt Dylan.





Ruben maakte er een echt wedstijdje van , wie is het snelst.



Justinnnnnn, Koekjessssss ja dan wil hij wel rennen en moet Suzanne mee.




Kinderen en honden genoten enorm.



Maar helaas aan al het leuke komt een einde, de ronde zit er op en we lopen de straat weer in.

Geen opmerkingen: