De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 25 juni 2013

Rennen en gek doen, heerlijk hond zijn.

Vanmiddag samen met Michael en Elwood het veld in geweest. Geregeld verander ik de samenstelling van de groepjes die met mij mee gaan. De ene keer Mike en Dylan. Mango en Justin en Elwood alleen. De volgende keer is het Mike en Justin, Mango en Elwood en Dylan alleen. Of iedere apart. Voordeel van een mini meute is dus dat je kunt kiezen wie mett wie mee gaat. Vanmiddag dus Mike en Elwood. In verband met het broedseizoen en de aanwezigheid van jonge dieren laat ik de honden bijna niet meer los op dit moment. Ook het grasland van de boeren waar nu een behoorlijke snee gras op staat komen we niet meer in. En akkerland met gewassen wordt ook gemeden. Beide heren mochten vanmiddag op het lange zandpad wel weer even los. Ik wist dat ze goed zouden luisteren dus dan is het geen probleem. Michael daagde Elwood uit tot een heerlijk ren spel. Michael ooit de op 1 na snelste beagle van Nederland gaf Elwood ren les. Heerlijk om te zien.

De meute zit heerlijk in hun vel en dat laten ze blijken ook. Alle heren lopen met een smile rond hun bekkie.


Michael heerlijk rennen samen met de baas en zijn kleine vriend Elwood.


Hier was Elwood voor Michael bij mij, maar dat liet Michael geen tweede keer gebeuren.


Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk.



Elwood en Michael samen je ziet de gelijkenis in hun koppie.


Kiekeboe, wat doe jij daar baasje. Op deze foto vind ik Elwood zijn koppie erg veel lijken op die van zijn mama Domino.


Stoere kerels.
 

Michael onze bijna veteraan en Elwood onze komende ster..


Rennen Elwood niet zweven, dan win je het nooit van Michael.


Aan elkaar gewaagd.


Maar elke keer was Michael net iets eerder bij mij dan Elwood.


De paashaas en zijn hulpje.


En weer zweeft Elwood boven de drentse bodem.


Even een schouder duwtje, misschien raakt Michael wel in onbalans.
 

Ik ging weer eens languit liggen. De heren kwamen met een smile rond hun bekkie op mij af.


Zweef Elwood, Zweef.


Genieten met een hele grote G.


En dan moet er opeens heel hard op de rem getrapt worden door Elwood. Baasje ligt midden op het pad.


Zweef. Landingsbaan vrijmaken, Airforce Elwood heeft de landing ingezet.


Beide heren, en uiteraard ik ook, genoten van alle aktie.



In het begin van de avond ga ik op stap met de andere heren. De camera blijft thuis, maar ook zij hebben genoten.

1 opmerking:

Sylvia zei

Prachtige actiefoto's van die twee!

Hoe Elwood ging zweven echt gaaf! Op een goede moment geklikt!