De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 24 april 2017

Een heerlijke dag met de mannen

Gisteren was het tijd voor een heerlijke dag samen met de mannen. Na een paar drukke weken even wat extra tijd voor de heren. Ik had me voorgenomen om in twee groepen met ze uit te gaan. Alinda bleef lekker thuis dus ging ik alleen op stap met eerst Elwood en Mango. Beide mannen in de bus en op naar de bossen van Grolloo. Het was nog mooi vroeg dus heerlijk rustig in het bos. Regende het nog licht toen we bij huis weg reden, aangekomen in het bos was de lucht weer gebroken en was he droog. Riemen om en lopen maar.

Het zonnetje kwam er bij en we genoten van elkaar


 


De Drentse krenteboompjes (Amelanchier Lamarckii) staan volop in de bloei, een prachtige witte bloesem overal verspreid door de bossen.


Op dit soort dagen loop ik altijd heel gefocust. Ik hou de honden op bepaalde stukken dan ook kort aan de lijn. Maar waarom ? Deze eerste weken in het voorjaar zijn de tijden dat de adders zich warmen aan de eerste zonnestralen, ze liggen soms erg dicht tegen wandelpaden aan. De meeste mensen hebben dit niet eens door. Zo ook gisteren kwam ik weer adders tegen binnen een meter naast het wandelpad, bijna niet te zien als je er niet op gefocust bent. De adder ligt hier rechts van de schaduw van Mango zijn hoofd.


Ingezoomd op de adder.


We lopen verder en genieten van het uitzicht op de houten fietsbrug

  
Even wat hoger opzoeken,


 
Niets ontgaat aan hun blik,


We komen bij een stukje losloop gebied. Ik laat de heren nooit los in het bos maar nu even een moment van vrijheid voor hun. Even lekker springen over de slagboom.


Met Elwood oefen ik ondertussen ook nog even dat hij moet wachten voordat hij mag springen, dit is iets wat Truus ongeduld ook met behendigheid erg moeilijk vind, wachten voordat hij mag gaan.



Twee kanjers samen. De 1 een groot  kampioen  met een fantastische erelijst achter zijn naam de ander aan het begin van misschien wel een mooie sport carriere maar boven al twee super maatjes.


Na dik twee uur scharrelen we weer terug naar de bus. We hebben genoten. En als je dan door twee van zulke blije koppies wordt aan gekeken dan weet je dat je goed hebt gedaan.


We rijden terug naar huis en ik neem de drie andere heren mee. We gaan naar het Borkse bos en de heren snuffelen en springen vrolijk om me heen. Tussen de ontluikende varens maak ik een serie foto's van de mannen.


Een veld vol bloeiende paardenbloemen is natuurlijk ook een prachtig fotoplekje.



Drie wel heel bijzondere exemplaren.


Michael, zijn grijze snoet steekt mooi af tussen het groen en geel.

 
En ook hier drie tevreden snoetjes na een heerlijke wandeling
 

 
Het was een heerlijke dag samen met de mannen, de rest van de zondag middag lag alles heerlijk in een diepe slaap verspreid door de kamer.
 

Geen opmerkingen: