De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 17 november 2019

A wedstrijd tijdens WAC Selectie

De competitie voor de FHN is afgelopen. Dit weekend waren de WAC(World Agility Competition) selecties. Op de zondag was daar een A wedstrijd aan toegevoegd. Telt verder nergens voor mee alleen voor de dag prijzen. Een extra mogelijkheid dus om nog een wedstrijd te lopen voor het NK. Dat was dan ook de reden dat ik ons had ingeschreven. Deze wedstrijd kwam er tussen door dus Alinda had hier geen rekening mee gehouden in haar werkrooster en moest vandaag gewoon aan het werk. Zo vertrok ik dus vanmorgen vroeg alleen met Elwood naar Hellendoorn.

Meneer alleen in zijn kar aan de rand van de ring. Meestal zijn er wel 1 of meerdere maatjes met hem mee. Vandaag dus alleen met de baas mee.

 
We begonnen vandaag met het spel. Er waren twee bonussen te verdienen. Een serie hindernissen foutloos achterelkaar en na de toeter binnen 10 seconden over de finish.
 
 
We verkennen de baan en bepalen onze route. Ik besluit om twee keer de palen te nemen. De hindernis bonus en de eindbonus.
Ik maak Elwood klaar, meneer is vrolijk en er twinkeld iets in zijn ogen van actie. Als we starten vliegen we er direct vol in.  Alles gaat goed en we lopen ene heerlijke ronde. Als we uit de tunnel komen klinkt de toeter, Ik trek Elwood direct mee naar de finish. Het was een mooie ronde. We zouden als 4e eindigen.
 
De kop is eraf voor deze dag. Het wachten is op het vast parcour. De baan wordt omgebouwd en we mogen verkennen.
 
 
We maken ons klaar. Elwood is weer attent en hyper. Als we klaar zijn om te starten is er een probleem met de finisch sprong. De lat is er af en wil moeilijk terug. Het duurt alemaal even en de concentratie van Elwood is even geboken. We mogen starten en na de start moeten we direct rechts de tunnel in. Elwood zit er nog niet in en ik kom te snel omhoog, Elwood bedenkt zich niet en duikt het andere gat in. Prrrrrrt Disk.
 We doen een cirkel spong en dan naar de wip, hier schiet Elwood er weer langs, herstel en door. Richting de kat, neemt ie hindernis 17 er ook nog bij. Over de kat en ja hoor nu pakt ie het raakvlak wel. Op naar sprong 13, 14 en dan is er een storing in mijn Tom Tom. Ik wist even de weg niet meer. Dat was me nog nooit overkomen in de baan. Elwood staat voor me En nu baas waar heen. Oh ja de palen, weigering , herstel en door. Op naar de A. En ook hier neemt Elwood nu keurig de raakvlakken...…. tja. Tunnel en dan over de finish. Een rondje om maar snel te vergeten.
 
Dan rest ons nog 1 ronde , de jumping.
 
 
Lange lijnen , snelheid maken. Daar zal het om gaan. Het duurt een tijdje voor dat we echt mogen. Ik ga nog even vlug met Elwood naar buiten, even zijn blaas weer leeg. Als we naar de start mogen is Elwood, zoals eigenlijk de hele dag, weer super fanatiek. We starten en vanaf de eerste meters is het net of  raken we de grond niet. Op volle snelheid vliegen we door de baan. Elwood zijn sirene loeit er weer op los. Prachtig. We komen foutloos rond en zullen als 1e eindigen in de uitslag. Een prachtige afsluiting van deze dag.
 
Het was een mooie wedstrijd dag. Blij met de vorm waar Elwood momenteel in verkeerd. Hopelijk kunnen we dit nog even volhouden.
 
 
We begonnen dit jaar in Januari de eerste wedstrijd met een eerste plaats op de jumping. We sluiten het jaar er nu ook zo mee af. Daartussen zaten veel podium plaatsen. Het was een prachtig wedstrijd seizoen.
 
 
Hieronder de beelden van Elwood in actie.
 
 
 

Geen opmerkingen: