De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

vrijdag 25 juni 2021

Workshop met de mannen

Vorige week zaterdag hadden we een workshop van Rob Balt met de mannen bij Twize Dogsport in Geesbrug. S morgens ik met Elwood en s middags Alin met Odin en ik met Donald. Er zijn nog steeds geen wedstrijden dus dan is het wel heerlijk om doormiddel van workshops en trainingen de mannen proberen in vorm te houden.  Ik merk gewoon dat zowel Elwood als ik het ritme wat we anders hadden missen, ook zijn we een stuk van onze conditie verloren.  Tijdens de workshop leren we weer andere dingen , altijd mooi om te zien hoe de hond het oppakt. Met Elwood heb ik inmiddels al meerdere workshops gelopen, voor Odin en Donald werd het de eerste keer. De hele dag was er een fotograaf aanwezig. 

Een paar avonden van te voren kregen we al een afdruk te zien van het parcours wat er zaterdag zou staan, konden we dus een al en beetje zien wat ons zaterdag te wachten stond.

Ik zat in de eerste groep zaterdag dus iets eerder aanwezig zijn zodat we mee konden helpen met opbouwen.

En als alles staat mogen we verkennen, we zijn met 4 in een groepje.  3 cockers en Elwood, Elwood ging dus Under Cocker zei ik hahah.


En dan mogen we los, steeds een deel van het parcours werd behandeld en als laatste liepen we  het hele rondje.

Elwood vind het nog steeds zo geweldig, in snelheid is hij wel wat terug gevallen maar daar werken we weer aan.



Grote smile rond zijn snoet.



Volledige concentratie op naar de volgende hindernis.


Moe maar voldaan. Elwood is klaar en we gaan weer naar huis. 


In de middag gaan we weer opstap naar het trainingsveld. Ditmaal is Alinda ook mee. Odin en Donald mogen laten zien wat ze kunnen. Het is voor de beide mannen de eerste keer dat ze een workshop volgen.

Ik had in het begin een beetje moeite om de aandacht van Donald te krijgen, hij vond het toch wel spannend. Maar toen ik eenmaal zijn aandacht had maakte hij waar wat ik al een tijdje zeg: Elwood 2.0 Wat een snelheid kan hij ontwikkelen.



Prachtige strekking 



Super man...


En ook hier een grote grijns


Odin gaat steeds beter, de snelheid komt erin en Alin kan hem er ook steeds beter bij houden



Mooi kort om de hindernis.



De mannen deden het goed, we waren trots op ze.
Als we klaar zijn zitten ze met een grote grijns en een vermoeid bekkie aan de rand van het veld. 


Het was een heerlijke dag, werken met de mannen, nieuwe dingen opsteken en veel plezier hebben. Thuis waren de heren wel moe, ze zochten hun mand op en vielen in een diepe slaap.

Geen opmerkingen: