De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 30 augustus 2021

Agility wedstrijd Twize dogsport

 Afgelopenzaterdag hadden we weer een wedstrijd. Ditmaal in Elim , georganiseerd door Twize Dogsport de hondeschool waar wij ook trainen.  Behalve Elwood hadden we nu ook Odin en Donald mee. Beide mannen maakten hun opwachting in de baan na een stilstand van 2 jaar, het zou eigenlijk hun tweede wedstrijdje worden. Irene had de dames Sweety en Hailey ook ingeschreven. We zijn ook vrijwilliger deze dag, vrijdag avond warenw e al in Elim om de netten rond de baan op te zetten en ook nu zijn we dus al vroeg aanwezig om te helpen met opbouwen. We zetten onze tentjes ook op naast de baan en zetten de spullen er in. De honden blijven deze dag in de auto, is iets rustiger voor ze.  

Vanuit de tent een mooi uitzicht op de baan.




Eric en Irene zijn er ook al redelijk vroeg. We zijn er klaar voor.

Sweety en Hailey gaan dus ook de baan in vandaag.

Elwood staat in geschreven in de open klasse, een stapje hoger dan de klasse waar hij normaal in loopt, dus ik ben benieuwd, het parcours zal moeilijker zijn dan we normaal lopen. We mogen al vroeg verkennen voor het VP. Er staat een leuk rondje met ommetjes en een paar mooie wissels.

We starten  en het gaat lekker, Elwood tikt wel een latje, mist een raakvlak en ik klungel bij de laatste wissel, een zelfde fout als vorige week in Arnhem. Maar we worden toch keurig 6e, ik was trots op Whoop, hij deed het toch maar even tussen alle snelle wedstrijd honden.

Als de open en eerste graad gelopen hebben wordt de baan omgebouwd voor het VP van de debutanten. Odin en Donald lopen direct achter elkaar. Het gaat er deze dag om dat de mannen gewoon plezier hebben, alles is weer nieuw en spannend voor ze . Odin start voortvarend.



Maakt dan een paar foutjes en uiteindelijk een disk maar hij genoot in de baan en dat was het belangrijkste.


Focus op de tunnel


Donald staat vol ongeduld te springen, ik ook, ik ook. We gaan de baan in en we gaan weg.


Hij pakt de raakvlakken mooi, is een paar keer even wat weg van mij maar krijg hem er steeds weer goed bij.



En ook hier de blik naar de tunnel.


Donald zou als derde eindigen, zijn eerste podium was een feit. Trots en blij dat hij het zo goed deed deze ronde.

De baan wordt omgebouwd voor de jumping. De openklas mag weer verkennen. Er ligt een leuke ronde. Als we starten gaat het tussen de eerste en tweede hindernis al mis. Elwood komt naar links en ik struikel een beetje over hem. Hij is uit zijn flow, probeert zich te herstellen maar komt halverwege de palen toch uit de serie. Neemt ze van de andere kant en dat is een disk. De rest van de ronde laat ik dan ook een beetje lopen, erg jammer.

De jumping voor de debutanten dan. Oin had er zin in ging als een speer, goed geconcentreerd volgde hij Alinda door de baan.


Ze kwamen foutloos rond, wat een prachtig rondje voor Odin. 


Tja en dan moet je zelf, ik krab me eens achter de oren als ik de beelden van de film terug zie haha. Alin legde de lat hoog voor mij.

We starten en Donald is goed weg, gaat na de tunnel even uit de route en duikt nogmaals door de tunnel..... Disk, weg kans op een mooie klassering. De rest van de ronde was gewoon genieten. Donald liet mooie stukken zien op snelheid.



Ook Hailey en Sweety deden hun best, zonu en dan waren ze even beagle eigenwijs en dan moest Irenen aan de bak om ze er weer bij te krijgen.






En dan wordt de uitslag van de jumping bekend gemaakt. Alinda en Odin winnen de jumping, wat een super prestatie. Irene en Sweety werden keurig 11e.

Het laatste onderdeel is het spel. Dit wordt een heerlijke tunnelrace. Alinda moest na de wedstrijd nog de avond dienst in dus ze vroeg of ze als eerst mocht starten. Odin maakt een foutje bij de eerste tunnel maar herstel snel en loopt een mooie ronde. Ze komen over de finish, Alinda geeft Odin aan mij en loopt zelf naar de auto om zich om te kleden en naar haar werk te vertrekken. Nog geen 10 minuten na haar laatste ronde is ze onderweg naar Emmen voor de late dienst tot elf uur s avonds. 

Ik maak me klaar met Elwood. Elwood is fel, loopt echt super, korte bochten en heerlijk attent, we lijken zonder problemen de eindstreep te halen.....lijken... inderdaad, ik maak een domme fout bij finish sprong en Elwood springt via de achterkant... een disk. Even baalde ik, we gingen zo lekker.
Ik krijg nog 1 herkansing met Donald. Donald loopt attent maar schiet na de tweede tunnel rechtdoor, disk. We lopen heerlijk door en genieten van het samen werken. De fout bij de finish overkwam me nu geen tweede keer.

We maken nog een paar foto's van de beagles bij de vlag van de sponsor van deze dag.

Odin en Donald


Sweety, Hailey en Odin


Elwood


De wedstrijd dag zat er op. We waren trots op de heren en dames wat ze deze dag hadden laten zien, mooie stukken en mooie leermomenten. Op naar de volgende wedstrijden.  We helpen nog met opruimen van alles en eten dan nog een patatje in de kantine, op de overwinning van Odin, helaas zonder Alinda. Erice en Irene brengen mij en de mannen thuis, nog even een bakje koffie en even de dag nogmaals doornemen. Het was genieten en we hadden geluk met het weer.

Kim en Patrick bedankt voor het organiseren van deze dag. Het liep allemaal super.

De mannen met hun prijzen


Hieronder de link naar de filmbeelden  van de mannen deze dag

Wedstrijd TWIZE Dogsport

Geen opmerkingen: