De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 12 december 2021

Raad wedstrijd Cornwerd

 Vandaag hadden we weer een agility wedstrijd van de Raad van Beheer in Cornwerd. Door de corona regels zijn er wel wat veranderingen ten opzichte van normaal. Publiek mag niet aanwezig zijn en we lopen onze twee rondes vlak achter elkaar dus eigenlijk een soort tijdblok. De catalogus was eerder deze week al online geplaats. We waren dus op de hoogt van alle aangepaste regels. Bij het zien van de start lijst kijk je dan ook naar de leeftijden. Elwood de veteraan tussen al het jonge er geweld.

 Dus vanmorgen vroeg om half zeven vertrok ik zonder Alinda met Elwood in de kleine auto naar Cornwerd, de bus staat voor repaeratie bij de garage dus het was even aanpassen. Het is nog donker en erg rustig onderweg. 


Onze klasse moest vanaf half negen verkennen en we mochten er een half uur van te voren zijn. Dus rond 8 uur moest ik in Cornwerd zijn en dat lukte mooie. QR code laten scannen en bij een groen vinkje kreeg ik mijn start nummer. De honden mochten niet in de manege ivb met de afstand die je onderling aan moest kunnen houden. Dus Elwood bleef lekker in de bench in de auto, door de kachel was het in de auto voor hem ook aangenamer dan in de koude bak. Half negen mogen we onze jumping verkennen. 

Een mooie snelle ronde ligt op ons te wachten. Kwart voor negen beginnen de eerste lopers van de small, gevolgd door de medium. Elwood en ik starten als laatste en hebben dus gezien wat de rest gedaan heeft. We mogen de baan in en ik zet Elwood klaar, we starten en hij duwt de eerst lat er direct af, mijn fout ik had hem achteraf iets verder van de hindernis af moeten zetten. De rest van de ronde vliegt hij door de baan en heeft de volle focus. We komen zonder verder fouten rond. Uiteindelijk zou het genoeg zijn voor de 2e plaats. We hebben ons zo begeerde pompebled binnen.



De baan wordt omgebouwd voor het Vast parcour en we mogen verkennen. En al snel moeten de eersten weer starten.


We zien de concurrentie 1 voor 1 sneuvelen door disken te lopen. Het rondje is toch weer pittiger dan menig 1 dacht. Ik maak Elwood in de voorring weer attent, zijn koppie is er goed bij en als we de baan in gaan is hij weer vol vuur. Ik zet hem wat verder van de eerste sprong en na de fluit schieten we weg. Elwood loopt vlot tunnel, palen sprong en dan de A, raakvlak pakt hij mee en we gaan door richting de wip, de wip waar hij hier voor corona nog al moeite mee had, hij neemt hem zonder problemen dit keer en we schieten door. richting de kat, ik kijk scheef mee en zie dat Elwood het raak vlak net wel, of net niet mee pakt dus ik twijfel. We krijgen voordeel van de twijfel van de scheidsrechter. Door de tunnel en over de finish. We zijn foutloos rond en hebben onze U te pakken. We zouden als derde in de uitslag komen te staan.


Het is kwart over 10 en we zijn klaar voor vandaag. Het is nog even wachten op de prijsuitreiking, het U tje in het hondelogboek van Elwood laten vast leggen en dan kunnen, nee moeten, we de manege weer verlaten voor de volgende groep. Het was een heerlijke wedstrijd morgen. We rijden naar huis en Elwood houdt vanuit de bench mij goed in de gaten.


Ik zie je wel hoor baas.


Trots met zijn prijs.


Ja die is echt van mij. Het was vandaag de laatste competitie wedstrijd dit jaar. We begonnen in Arnhem met een 1e plaats  en eindigden vandaag dit jaar met een 2e en een 3e plaats.  Elwood heeft weer een mooie serie laten zien de afgelopen tijd, jammer dat we eigenlijk minder gelopen hebben dan we graag gedaan zouden hebben.


Volgende week zondag beginnen we aan de wintercompetitie. Hopelijk kunnen we de lijn door blijven zetten volgend jaar. Hoe gek het ook klinkt, De jaren tikken ook bij Elwood door, zo jammer dat er eigenlijk gewoon 2 sportjaren, waarin hij waarschijnlijk op zijn best was, niet mochten doorgaan.

Hieronder de filmbeelden van vandaag.

Bewegende beelden, Elwood in Cornwerd

Geen opmerkingen: