De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zaterdag 19 november 2011

Op stap met Jayson

Vandaag was weer een echte klusjes dag. Al vroeg was ik in de tuin om heel veel voorjaarsbollen te planten. De heren hielden mij goed in de gaten en volgens mij hadden ze ook wel zin om te helpen. Alle bollen zitten er nu in maar een nadeel van bloembollen is dat je nu geen eer van je werk hebt. Het is nu wachten tot het voorjaar of het gelukt is. De heren waren druk in de tuin aan het spelen tussen de rond dwarrelende herfstbladeren. In de middag besluit ik om Jayson mee te nemen naar het bos. We gaan naar de Holmers, dit gebied ligt tussen de boswachterij Hooghalen en Grolloo in.. De oude baas vond het super dat hij alleen mee mocht. We rijden een kleine tien minuten en zijn dan op de plaats van bestemming. Jayson heeft de malle gewoonte dat als hij staat te blaffen hij van voren loskomt van de grond. Als ik de deuren van de bus open doe begint hij dus te blaffen, helaas voor hem stond hij nog in de benche en stoot hij zijn kop tegen de bovenkant, na 1 keer blaffen hield hij zich dus ook maar stil.

We beginnen te lopen maar Jayson heeft het veel te druk met het snuffelen naar allemaal geurtjes.
Heeeeeee baas wacht op mij.


De smile om zijn bek, het was weer genieten.


De eenzame hond in de grote ruimte.


Joeppieeeeeeee,

De toendra van Drenthe. De laaghangende zon zorgt voor een prachtige gloed over de Drentse gronden


In zijn eigen tempo, heerlijk genietend loopt de oude baas rustig verder.


We passeren de uitkijktoren.


Baas ik kom al.....


Kom nu maar op met dat beloofde koekje.


Even een pits stop, heerlijk drents bronwater.


De zon begint te zakken en de gansen maken zich klaar voor de nacht. Hele groepen trekken er over onderweg naar hun rustplaats een paar kilometer verderop.


En de clown, die kreeg er maar geen genoeg van.


Aandachtig keek Jayson naar mijn hand, die ik in mijn jaszak had. Hand in de zak betekent koekje !!!!!! dus vol verwachting klopt mijn hart.


Kom op baas een beetje doorlopen.


We lopen weer terug naar de bus. Jayson vond het allemaal prima, als hij in beweging is is het net een oude diesel. Hij gaat maar door.


De winter staat voor de deur, planten zijn uitgebloeid maar ook van een uitgebloeide schermbloemige kun je fantastische plaatjes maken.


Dombo de  vliegende olifant was er ook.


Het laatste stukje lopen we over asfalt. We rijden weer naar huis en hier worden we uitbundig begroet door de andere heren.


Jayson wordt van alle kanten besnuffelt . Er volgt nog een ren spelletje door huis en tuin maar dan is de oude baas toch moe en zoekt zijn bak op. Hier valt hij in een diepe slaap ligt heerlijk te dromen.

1 opmerking:

Shahna en Bartje zei

Wat is het toch een heerlijke kerel met zijn altijd aanwezige big smile. Het plezier dat hij tijdens het wandelen heeft spat gewoon van de foto's af. Wat een genot!