De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

vrijdag 23 maart 2012

Heerlijke voorjaarsavonden

Het is voorjaar. Bijna niet voor te stellen dat we een paar weken terug nog hoop hadden op de elfstedentocht. De heren genieten met volle teugen van het mooie weer. Jayson begint nu snel oud te worden. Komt moeilijker overeind en van achteren begint hij om te vallen. Justin heeft door dat de oude baas wat minder stabiel is en maakt er een spelletje van door Jayson uit zijn evenwicht te brengen. De oude baas wordt dan chagerijnig en begint achter Justin aan te rennen. En dat is dus net wat de kleine man graag wil. Kleine etter.
Maar als Jayson los in het veld is geniet hij het meeste. Het tempo wordt wel steeds wat langzamer maar het genot is nog steeds groot.

Heerlijk zijn eigen gang gaan, de oude baas is inmiddels 15 jaar en 9 maanden.


En zonu en dan toch nog een sprintje trekken.


Niks moet alles mag.


Genieten.


En zijn altijd aanwezige lach.



Het land waar de heren de hele winter heerlijk op hebben kunnen rennen is nu gedraineerd. Boven de drainaige sleuven liggen nog dikke bulten zand van wel 50 cm hoog. Ik zag ze liggen terwijl ik de ronde maakte met Jayson. Mijn eerste gedachte was direkt ,wat een heerlijke hindernisbaan voor Michael. Als ik Jayson thuis heb gebracht gaat Michael dan ook met mij mee. Ik doe hem los op het land en nog voordat ik  zit, af heb gezegd is Michael al aan het rennen en springen over de zandrichels. Alsof hij wist dat ik dat met hem van plan was.

Dit is een leuk spelletje.


Het lijkt wel op behendigheid, en ook daar in staat Michael zijn mannetje.


Als ze nog aanvals troepen nodig hebben bij defensie ? Hier een echte stormram. Er over of er dwars door heen het maakt Michael niks uit.


Oefenen voor hulppaashaas ???


Hij vond het fantastish.


Dit is mooi baas. Michael zijn witte borst was helemaal grijs van het stof. Wat een plezier  had hij.


Als een laagvlieger over de richels.


Sprongkracht .


Thuis zaten nog een paar vol ongeduld te wachten. Maar helaas voor hun geen rondje door de velden. Ik had de draai katrollen voor de minicoursing afgelopen week verbeterd en wou die nog even uittesten. Ik plaats ze in de tuin en er lopen en paar heren heel zenuwachtig om mij heen. Als ik dan ook nog het draaiwiel pak is het feest compleet. Justin begint al rondjes door de tuin te rennen en Mango kijkt met grote ogen naar het wiel. Hij weet dat het pluimpje daar ergens weg moet komen. .


Maar nee, sorry heren Alinda kwam thuis en die had andere plannen. Vlug eten en we moesten weg. Dus wat doe je als beagle dan.... je probeert een eigenwijze Hamilton te porren om te spelen. Maar nee Mango had er geen zin in. Jammer Justin.


Dit weekend blijft het mooi weer dus de minicoursing zal nog wel weer opgebouwd worden.

Geen opmerkingen: