De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

woensdag 23 mei 2012

Onze reis naar Salzburg (Deel 1, 16 t/m 18 mei)

Hier volgt een verslag van onze reis naar Salzburg 2012.

 Woensdag 16 mei.

Op dinsdag avond zijn Petra en Leo samen met hun beagles Djoplin en Domino naar ons toegekomen. Ook Cynthia met haar Zwitserse witte herder Luna kwam bij ons. We zouden in de nacht van dinsdag op woensdag beginnen aan ons avontuur naar Oostenrijk. Zowel Petra als ikzelf gaan 's avonds nog een poosje slapen om fit achter het stuur te kunnen gaan zitten. Rond 1 uur in de nacht starten we de auto's en onze reis naar de World dogshow 2012 is begonnen. Het rijd vlot door in het donker. Als we drie uur gereden hebben nemen we een korte stop. Ik stap achter het stuur weg en Alinda neemt het over, ook Petra en Leo wisselen van plaats. Al snel val ik in slaap en doemel heerlijk weg. De honden liggen allemaal heerlijk achter in te slapen. Na ruim twee uur stoppen we weer het begint inmiddels al weer licht te worden en het vlakke landschap is verandert in een heuvellandschap. Ook is het inmiddels begonnen te regenen.Zonder echte problemen rijden we door naar Oostenrijk. De heuvels worden hoger en de eerste bergen komen aan de horizon. We stoppen nog voor een autobaanvignet en rijden dan de grens over. De toppen van de bergen zijn plaatselijk nog bedekt met sneeuw. Het is twaalf uur geweest als we het terrein van de camping oprijden. Het is koud en nat als we de tenten opzetten. Hopelijk wordt het weer de komende dagen beter.


' s avonds zitten we goed ingepakt, in fleece kleden, tegen de kou onder de luifel. Het regent nog steeds en er komt zelfs hagel naar beneden. Ook knalt er zonu en dan een donderslag tussen de bergen door. We hadden een kacheltje mee voor de kou , als de honden in hun bench liggen zetten we de kachel aan om warmte in de tent te krijgen.


Moe van een lange dag gaan we naar bed voor een goede nachtrust.

 Donderdag 17 mei.

Al vroeg werden we gewekt door de zingende vogels. We halen broodjes bij de receptie en genieten van ons eerste ontbijt in Oostenrijk. Alinda zorgt voor de koffie



Mango en Michael zittten aan hun spit, Luna ligt heerlijk in de tent en Domino en Djoplin liggen in hun ren.



Na het ontbijt ga ik een stukje wandelen en geniet van een fantastische omgeving.
Onderstaande berg (1288 meter) zullen we op onze laatste dag met de auto berijden tot aan de top.


De alpen weiden zijn prachtig een waar paradijs voor mij , wat een fantastische flora. Het is een levend bloemen tapijt. De oostenrijkese boeren begonen met maaien, een teken dat er mooi weer op komst is. Een geur van kruiden kwam mij te gemoet.


Als ik terug kom op de camping gaan we hetzelfde rondje nogmaals lopen, dit keer gaan de honden mee. Domino had een lol in het hoge gras.


En ook Luna vond het fantastisch tussen haar nieuwe vriedjes.


Alinda  geniet samen met Domino en Michael.


Zoek de beagle....... Joplin en hoog gras een ideale combinatie, gelukkig hebben de beagles een witte pluim aan hun staart.


Domino, zus van onze Justin.


Djoplin wil weten wat er aan de andere kant van het muurtje zit, dat viel haar tegen een stijle wand naar het water was vast niet wat ze verwacht had.


Weer terug op de camping is het heerlijk uitrusten met je grote maat als kussen.


Ik ga nogmaals met Mango op stap en maak een aantal mooie foto's van hem .


Djoplin geniet van de laatste zonnestralen van de dag.


Laat in de middag komen Piet en Tineke met hun beagles Frodo, Djune en Sjors en Jos en Tineke met hun schnauzers Kuifje en Jerommeke ook aan op de camping, we zijn compleet. We halen pizza  en pasta bij de plaatselijke pizzaria en genieten van een heerlijk maal.


De temperatuur was s avonds een stuk aangenamer dan de avond er voor en we konden nog lang buiten zitten. Het bleef nog lang  gezellig onrustig.


Vrijdag 18 mei.

Opnieuw ben ik al vroeg wakker. In de nacht was ik al een keer wakker geworden door een luchtpomp. Cynthia haar luchtbed was leeg gelopen en midden in de nacht moest ze haar bed dus opnieuw opblazen. Ik ga op pad met Mango en Michael.  We zijn nog geen 50 meter van de tent en Mango begint heel raar te lopen, het zal toch niet waar zijn...... een blessure ?? Onmiddelijk keer ik terug naar de tent en Mango krijgt absolute rust. We zitten een dag voor de show en onze kanjer is kreupel, ik baal als een stekker, wat is de oorzaak, een rare sprong, te veel heuvel op/af gelopen, een stekel , een laatste rondje te veel, er gaat vanalles door mijn hoofd.  Ik loop met Michael een ronde en zit steeds met mijn gedachten bij Mango, krijgen we hem nog weer op tijd fit voor de show????
Mango gaat in de ren samen met Djoplin en Domino en het is net of weten de dames dat er iets mis is, ze kruipen beiden stijf tegen Mango aan .

Djoplin, Mango en Domino. De dames lagen stijf tegen Mango aan.


Thuis hoeft niet 1 van onze heren te proberen om zo naast Mango te gaan liggen.


Beide dames, een stel dikke bandieten.


Luna lag heerlijk te genieten in de zon.


We gaan ontbijten. Na het ontbijt gaan Piet en Jos aan de wandel richting showhal. Piet zal vandaag een aantal honden uitbrengen. Alinda, Cynthia en Leo gaan de stad in ze bezoeken het oude slot van Salzburg




Ik zelf ga heerlijk aan de struun door de velden en geniet van de fantastische flora die ik tegenkom. Weilanden vol bloemen waar we in Nederland alleen maar van kunnen dromen.

Prachtige vergezichten


Met een hele afwisselende flora




De bergen op de achtergrond geven een bepaalde sfeer.


Een alpenboerderij, net zoals in de Heidi film van vroeger.


De zuivere berglucht maakt moe. Als ik na de wandeling terug kom op de camping val ik in een diepe slaap.


Maar mijn nieuwe vriendin Luna vind dat ik lang genoeg heb liggen niks doen, ze maakt mij wakker met een natte neus tegen mijn wang.


He Luna dat is mijn baas hoor lijkt Mango haar hier duidelijk tewillen maken.


Ondertussen heeft Petra een diepgaand gesprek met Michael.


Mango besluit om toch maar weer even te gaan liggen samen met zijn vakantie liefje Domino


Tineke zit ondertussen heerlijk te knuffelen met Djoplin


Als Leo en dames weer terug op de camping zijn drinken we met elkaar wat. Het is inmiddels al ver in de middag en er moeten nog boodschappen gedaan worden voor het avondeten. En voor Cynthia moeten we nog een nieuw luchtbed regelen. Samen met de vier dames ga ik op stap voor de boodschappen. We willen barbecueen en dus moet er veel vlees komen.
Als Jos en Piet terug zijn van de show gaat de barbecue aan


De neus van een beagle bedrieg je niet. Vol aandacht volgen Domino, Djoplin en Mango de verrichtingen aan de tafel.


Luna daarin tegen lag in een diepe slaap.


Het ziet er goed uit.


En het smaakte ook goed. Opnieuw hebben we een gezellige avond.


Djune, Frodo en Sjors lagen ook  alle drie in een diepe slaap


Ik ga nog even een klein stukje met Mango lopen , Het gaat iets beter dan s morgens, hopelijk doet een goede nacht rust hem goed. Voor Cynthia en Luna is de volgende dag de World show voor ons de Clubshow.

Wordt vervolgt

2 opmerkingen:

Sylvia zei

Wat een leuk verslag en die foto's!!

Wat komt er veel bij kijken zeg om alles te regelen voor zo'n verre reis!

Ha ha die Mango ligt toch veel liever tussen de dames :-)

Zo te zien hebben jullie allemaal heel erg leuk gehad!

Unknown zei

Hele leuke foto's Ze zijn echt leuk he de beagles Wij hebben er nu ook eentje uit het asiel maar is een schatje hoor508