De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

woensdag 9 mei 2012

Tuin renovatie 2012

Bijna elk voorjaar verander ik wel weer wat in de tuin. Het gazon was weer slecht de winter uitgekomen, dus dat moest in ieder geval vervangen worden. Onze maatjes vinden de sneeuw geweldig en stampen dit dan ook samen tot een ijsvloer. Als ovral de sneeuw allang is gesmolten hebben wij hier nog een ijsbaan in de tuin. Het gras stikt er dan onder. Maar ach, wij kunnen zeggen er wordt geleeft en gespeelt in de tuin.
Ik had nog een aantal grote tegels natuursteen liggen om te verwerken in het terras. Het terras was eigenlijk net iets te klein om in de zomer het zwembad op te kunnen plaatsen. Dus om meerdere vliegen in 1 klap te slaan, we zetten de hele tuin weer lekker op de kop.

Hoveniersbedrijf Hambea werd weer ingeschakeld en ze kwamen weer met het zelfde personeel als vorig jaar, toch wel makkelijk want die weten onze eisen.


Het bestaande achterste terras mocht wel iets groter.


Mango geeft aan waar ongeveer de natuursteen tegels moeten komen te liggen.


Dus alles er uit en opnieuw er in leggen. Het natuursteen er in en alles weer mooi aanslijpen.


Mango is tevreden.


Maar onze Zweed kijkt ook al weer verder. Het gras stelt ook niet veel meer voor baas !!!


De rest van hoveniersberdijf hambea is dat helemaal met hem eens.


Dus na een kort werkoverleg begonnen de heren druk te graven.


Het ging snel met de harde werkers.


Dit waren wel de personeelsleden met de meeste aktie.


En na een avondje spitten is het hele gazon omgespit.


Nog een laatste inspectie door de oude voorman.


Dan is het tijd om alles te egaliseren. Zaterdag morgen kan ik de nieuwe zoden ophalen.


Mango heeft belooft dat hij er op zal toezien dat niemand het terrein zal betreden.



Vanmorgen kon ik dan de zoden ophalen. Om 8 uur had ik ze op de kar liggen. Thuis de kar afgeleverd en zelf had ik eerst nog een ander klusje. Vanavond kon ik dan eindelijk hier de tuin afwerken. Het ziet er nu weer fris groen uit.


Geen opmerkingen: