De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 18 maart 2013

Het leven in de meute gaat verder.

Inmiddels is het alweer een week geleden dat we afscheid namen van Jayson. De meute en wij missen hem ontzettend. Alles moet een plekje vinden. In de meute is het anders. Je merkt aan de jongens dat er een schakel uit de ketting ontbreekt. Hier een terug blik op de eerste week zonder Jayson.

De heren begonnen deze week met een nieuw ritueel. S morgens gingen ze als eerste naar de bak van Jayson. Hier bleven ze vaak een paar minuten zitten en gingen dan verder met hun normale gang van zaken.

Justin in de bak


Elwood kruipt erbij.


Ik neem de heren wat vaker mee op pad, even extra aandacht voor allemaal. Elwood gaat vaak alleen met mij mee. Ik kan de kleine man zo helemaal wat extra aandacht geven.



Het was wel vreemd de eerste keer, zo samen zonder zijn grote meester.


Of was er van achter de wolken toch een smile die ons in de gaten hield.


In huis is het de eerste dagen erg rustig.


Elwood doet allemaal dingen waar je wel op moet reageren, zoals hier het puntje van de gordijnene gebruiken als zuigdoekje.


Mango is een steun en toeverlaat voor Elwood. De grote zweed is vaak bij de kleine man in de buurt.



Slaap maar lekker vriendje ik ben bij je.


Dylan geniet van de zon vanachter het raam.


Vrijdag ochtend keken Elwood en Mango mij van uit de mand aan. Je bent laat baas.


Brrrr buiten is het weer wit, helaas is het ditmaal natte sneeuw.


S avonds sneeuwt het een behoorlijke tijd. De heren waren om elf uur  s avonds nog niet uitgespeeld in de sneeuw.


Zaterdagmorgen was het druk in de stoel. Vier beagles passen er dus in.


Ik neem alle heren weer apart mee en als laatste gaat Elwood mee. De kleine man is er deze week door heen getrokken door de rest van de meute.


Meneer had lol met een achtergelaten bekertje.





En net als bij zijn oude meester waren ook de maisstengels niet veilig.


Stralend van oor tot oor na een moeilijke week.


Er wordt weer een paasbult gebouwd op de es. Mensen verliezen nog wel eens een tak als ze hout naar de bult brengen. Elwood vind dus overal speelgoed.


We gaan het bos in. Er liggen takken over het pad. Elwood laat zijn dat ook hij een echte springer is.



Meneer genoot, om zijn toet was een kleine smile te zien.


Van al dat rennen en spelen wordt je moe. S avonds lag de kleine man in coma.


Zondag begon weer met sneeuw. Elwood en zijn maatjes waren alweer vroeg buiten.


Ik ga op stap met Justin . De camera gaat mee. Ik maak een aantal foto's  van een genietende Justin in de neer komende sneeuw.




Het weer wordt slechter. Ik doe mijn regenpak aan en maak de rondes met Michael, Mango en Dylan. Het is zo vies dat ik de camera niet mee neem. Tijdens de ronde van Dylan klaart het weer op. Als ik Elwood meeneem is het weer droog.


We gaan de es weer op en in het land gaat de rem eraf bij de kleine man. Hij geniet met volle teugen.


Heerlijk rent hij rondjes om mij heen.


Elwood genoot, en ik genoot. Ik zag in Elwood iets terug van de vele uren die ik hier op deze plek met Jayson had doorgemaakt.


Dit beeld zegt genoeg.


Als de kleine man uit geraasd is maken we onze ronde af. We hebben genoten. Dacht ik dat Elwood moe was, dat was dus een misrekening. Na een kort slaapje was meneer er weer . Voor het eerst neemt hij echt deel aan de buurtwacht in de vensterbank. En meteen het grootste woord.


In de loop van de middag maakt Elwood kennis met Quincy, een duitse herder. De rest van de meute kent haar al. Elwood is niet onder de indruk van de grote hond, hij is natuurlijk Mango gewend. Heerlijk speelt hij samen met Quincy.



Alinda heeft heel veel flossen gemaakt voor de honden. Dit zijn hun favoriete speeltjes. Hier spelen Elwood en Justin met de flos.


Ha denkt Quincy dat wil ik ook wel. Een waar flostrek feest werd er gehouden.


Dylan had echt zo iets van pfffff, drukte makkers.


Het was voor de honden een mooie zondag.
Binnen de meute zijn er deze week wel wat veranderingen zichtbaar. Er wordt wat meer op elkaar gebromt. Alles moet bij hun nog een plekje vinden.

2 opmerkingen:

Sylvia zei

Heerlijke mooie foto's!!

Ja het leven zonder Jayson gaat idd verder..interessant hun vaste ritueel in de bak waar Jayson altijd in lag. Plaid toch niet gewassen? Dan ruikt die nog naar hem.

Wat is Woody al zo groot geworden zeg!

Het is een kwestie van tijd dat alles weer gewoon wordt!

Larissa zei

Het zal voor iedereen wennen zijn zo zonder Jayson, maar superlief om te zien hoe de anderen Elwood er doorheen hebben getrokken!

Leuke speelmaatjes en speeltouwen maken het extra leuk!