De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 17 januari 2016

Sneeuwpret

Van een echte winter kunnen we  nog niet spreken. Tot nu toe zijn het alleen nog maar een paar speldenprikjes van koning Thialf die we hier gehad hebben.  Bijna nog geen vorst, ijzel en vorige week een laagje sneeuw. Ook dit weekend kwam er weer een witte laag naar beneden. Donderdag zo rond de 8 centimeter, en afgelopen nacht een paar cm. Komende week lijkt winters te verlopen maar vanaf donderdag komt er weer een weersverandering, het blijven voorspellingen dus het kan ook zo maar weer anders zijn. Vanmorgen was het hier dus wit, niet lang uitslapen maar al vroeg met de heren er op uit. Er is vandaag een survival run rond Westerbork dus het is hier smoor druk in de velden. Daar had ik vanmorgen dan nog geen last van. Eerst een rondje met Mango en Elwood, gevolgd door een ronde met Michael, Dylan en Justin.

Voor half 8 waren we al op stap, de zon moest nog opkomen. De stoere heren zagen weer wat. Elwood heeft de ijsbaard al weer rond zijn snoet.


Links boven Elwood zijn koppie doet de zon een poging om zich een weg naar boven te zoeken.


Thuis ga ik met de jongens de tuin in en begin wat met sneeuwballen te gooien, ha dat is een mooie spelletje. Ze proberen ze te vangen. Sneeuwbal gooien en foto's maken das een moeilijke combinatie maar het lukte me wel om leuke actie plaatjes te krijgen van de heren.


Recht op Elwood zijn smoel af hahah,


Gevangen.


Das een hoge, maar ik volg hem en dan hap ik op het juiste moment.
 

 
Mango vind sneeuw fantastisch, en ook hij ging graag achter de sneeuwballen aan.
 

Als een walibi sprong hij door de tuin.


Op Mango zijn eigen blog komen nog meer foto's van zijn sneeuw pret. Klik


Dylan, normaal gesproken een ijspaleis als het om spelen gaat kwam eer ook bij staan. Vol interesse keek hij naar de sneeuwbal in mijn hand.


Ik gooide en hij volgde hem.


Maar Elwood was hem te snel af.


Dylan had dus door dat dit wel een heel leuk spelletje was en ging er  nu vol voor.


Als een  elegante danseres bewoog hij zich door de sneeuw.


Het was genieten om hem zo te zien genieten van het spel.


Kom maar op met die ballen ik pak ze allemaal.


Justin had het allemaal eens aangekeken en dacht dat wil ik ook.



Inschattingsfout Jus, de bal valt sneller dan jij daalt.


Komt ie, komt ie, komt ie, die is voor mij.........


Yesssssss, vangbal.


Niet te hard bijten dan is ie stuk Justin.


En dan is er natuurlijk nog 1. Michael, veteraantje maar nu even niet. Als een jongen pup maakte hij hoge sprongen om de sneeuwballen uit de lucht te happen. Elwood kreeg geen kans zo snel was Michael.


En vast !


En weer 1 recht op zijn doel af.


Springen draaien in de lucht het kon hem niet gek genoeg gaan, Elwood kon het niet aan zien .


En weer recht op zijn doel af. Elwood stond erbij als of hij zijn laatste dubbeltje had versnoept, hij kreeg geen schijn van kans.


Dan maar wat anders proberen, Michael uitdagen tot spelen.


en dat lukte.



Een rondje rennen en dan weer vol in de aanval.



Maar Michael stond zijn mannetje en weerde zich uitstekend

Heerlijke actie zo in de tuin.


De sneeuwlaag kreeg het zwaar te verduren, ik denk dat er tuinen in de buurt zijn met kinderen waar niet zoveel in de sneeuw werd gespeeld als hier door ons boef getuig. Dat zal dus komend voorjaar wel weer een nieuw grasmatje worden. Maar dat heb ik er graag voor over.


De paashaas kwam ook nog even uit de bosjes.



Oud en jong samen, wat een genot.


Grijs en bruin, het verschil is duidelijk.


Wat ben je lelijk van zo dichtbij Whoop.


Hij kon het niet winnen en werd een beetje gefrustreerd


Hokes spokes, ook zijn toverkunsten hielpen niet.


Ik bijt je in je wang, misschien helpt dat.


Als ik niet win van Michael dan Mango maar uitdagen.


He grote zweed, hier sta ik haha, ben zo vlug als water.


Grrrr, ik ben woeste Whoopie.


Kom maar hier vervelend mannetje, ik vang je met mijn lasso.


 Sneeuwpret was er dus volop voor de heren, na al dit geeld werd er heerlijk geslapen achter de ramen in het warme zonnetje.

Geen opmerkingen: