De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 16 januari 2017

Benefiet wedstrijd Emmen


Afgelopen zondag hadden we weer een agility wedstrijd. Ditmaal geen wintercompetitie maar een benefiet wedstrijd. Voor Elwood nu dus een wedstrijd op het niveau waar hij eigenlijk hoort te beginnen. De debutanten klasse.

Dus zo ging de wekker hier op zondag morgen weer erg voeg. 6 uur, het was voor ons dus een kort nachtje, om twaalf uur s nachts waren we thuis gekomen van een dagje Wijdenes die belevenissen plaats ik hier later ook nog.  Michael gaat vandaag ook weer mee als steun en support voor Elwood. De weg naar Emmen is slecht begaanbaar door de sneeuwval, plaatselijk is het spekglad.

De wedstrijd is in de manege van Hippisch centrum Emmen. Twee mooie rijbakken staan tot onze beschikking. 1 voor de debutanten en 1 voor de gevorderden. We zetten de vouw bench mooi op de bolderkar, een paar fleecekleden er om heen en de heren zitten hoog en lekker warm.


En dan begint het wachten. Het parcours wordt opgebouwd en we beginnen met de Gambling. Dit is een spel waarbij je zelf je parcours mag bepalen om zoveel mogelijk punten te pakken. Een sprong is 10, de raakvlakken 20 en de tunnel 30 punten. ook was er een bonus te verkrijgen als je de hond vanaf een bepaalde afstand door de tunnel stuurde, dit kon je maximaal 2 x 50 punten opleveren.  We mogen het parcours verkennen. Grappig om te zien dat iedereen toch voor een andere lijn kiest. Ik maak mijn keuze  van mijn ronde en dan is het wachten tot we mogen beginnen.  Eerst de large honden, dan de medium en als laatste de small. Als de laatste large hond is geweest gaan de hindernissen iets naar beneden, ik doe mijn wedstrijd schoenen aan en mijn nummer om. Elwood halen we uit de bench en doen zijn trainingspak uit. Ik loop even met hem warm, probeer goed contact te krijgen en dan mogen we de ring in. De start is goed en de eerste hindernissen ook, dan is er even een storing tussen ons en doet Elwood zijn eigen ding even hier is dat minder erg dan in een gewoon parcours, als hij maar hindernissen neemt want dat zijn punten. Op de katteloop komt er opeens een geur in zijn neus en blijft hij staan ruiken, iets verder op ruikt hij de plek waar eerder een teefje had zitten plassen en als we over de A schutting gaan vliegt er iets in zijn bek. Al met al een eerste Gambling met veel gedoe om het zo maar te noemen. Uiteindelijk werden we 51.

Het tweede onderdeel is het vast parcours. Ditmaal zonder wip en paaltjes. Elwood heeft e zin in en hij gaat als een speer. Ik kan hem er goed bij houden. Na een sprong dwaalt hij even af en moet ik moeite doen om hem van de kattenloop af te houden, het lukt mij hem weer terug te krijgen, kost wel een paar seconden. Aan het eind van dit onderdeel bleken dit hele kostbare seconden te zijn geweest. Hij gaat super en we komen zonder fouten over de streep. Ons eerste foutloze rondje wat waren we trots op Elwood.

Het laatste onderdeel is de jumping. Terwijl ik het parcours aan het verkennen ben komt Alin naar mij toe emt een grote grijns. Ze drukt haar telefoon onder mijn neus met een foto van de uitslag van het vast parcours. 1........, 2........, 3 Tjeerd Langhout en Elwood . Huhhh, derde lees ik dat goed hahah, wow de verbazing sloeg om in trots. Onze Elwood, het beagletje !! We wisten dat hij het kon, als ik zijn koppie er maar goed bij hou.






We maken ons klaar voor de jumping. Elwood gaat weer als een speer. Koppie er goed bij. Door de tunnel, sprong en door de volgende tunnel en wat doet de boef, keert zich om in de tunnel en komt er door het zelfde gat weer uit. Terug en opnieuw erin gestuurd en verder met ons rondje. Alles gaat verder heel mooi. Tunnel , sprong en dan haaks omdraaien naar de laatste twee sprongen. Opeens ziet hij  Alinda en is even afgeleid, springt via de verkeerde kant over de hindernis en we krijgen een disk, gestrand vlak voor de laatste sprong. Even balen maar dat hoort erbij. Over de hele dag gezien was het weer een hele positieve ervaring voor Elwood. Veel nieuwe leermomentjes voor hem en mij. en als hoogte punt van de dag. Zijn derde plaats op het vast parcours
We gaan naar de prijsuiteiking en ik neem de prijs voor Elwood in ontvangst. Zijn eerste Agility medaille en een zak voer en honden snoepjes.


Moe maar trots gingen we naar huis. Een mooie dag kwam ten einde. Alinda had alle rondjes van Elwood gefilmd en die heb ik s avonds nog gemonteerd tot 1 film. Hier onder de link naar deze film. Elwood in actie. Kijk en geniet net zo als wij dat doen van onze kleine vriend.

Elwood in actie.

Geen opmerkingen: