De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

dinsdag 1 mei 2018

FHN Wedstrijd Norg

Afgelopen zondag was het weer tijd voor de volgende wedstijd met Elwood. Ditmaal in Norg, bijna een thuiswedstrijd dus voor ons. Voor veel Elwood fans was het dan ook vandaag een dag dat ze dichtbij huis konden kijken naar de verrichtingen van  The Whoop. Net als de voorgaande wedstrijden gingen de beid jonge heren weer mee.

Elwood en zijn vrienden samen in de bench op weg naar Norg.


Rond acht uur waren we in Norg, de wedstrijd was op een prachtige locatie midden in het dorp, mooi ruim opgezet en een mooi veld. We zetten de tent op naast de tent van Sia, die een plekje voor ons vrij had gehouden.
 


 
Al snel mogen we als eerste ons parcours verkennen. We beginnen met het vast parcours.
 
 
Tussen het publiek staat ook mijn oud mentor bij Staatsbosbeheer, met hun beagle Truffel. Als We mogen starten gaat het de eerste hindernissen goed, Elwood pakt de raakvlakken van de A schutting mooi mee en dan gaan we naar de palen, zijn neus wint het dan van zijn concentratie en meneer gaat ervandoor..... weg, ondertussen pakt hij de oploop van de kat en tja dan is een disk een feit, hij komt terug maar ik krijg hem niet meer bij de les, de dag begon dus niet zoals ik had gehoopt.
 
 
Het is dan wachten op het volgende onderdeel, de gambling. Ondertussen zijn Jan en Jenny ook gekomen om te kijken naar Elwood, twee van hun beagle dames zijn ook mee.
 
 
En niet veel later komt ook Laura samen met Bo, de dochter van Elwood.
 
 
We mogen verkennen en er zijn meerder mogelijk heden om een bonus te pakken, of de palen twee keer, of de kat en de A goed nemen. Ik kies voor de variant met de kat en de A in mijn ronde. Vlak voor dat ik de ring in mag komt ook Sanne, de trainster van Odin op de puppycursus, er ook nog aan.
 
 
We mogen starten en ik loop mijn route die ik in het hoofd heb. We pakken een mooie serie hindernissen en missen helaas de bonus door het niet raken van het raakvlak door Elwood. Uiteindelijk komen we op een 5e plaats.
 
 
Het weer wordt slechter en er valt steeds meer regen. De honden zitten heerlijk droog in de tent en wij zitten er gezellig naast.Bo zit lekker bij papa Elwood in de kar en de puppen liggen te slapen in de bench er naast.
 

 
Het parcours voor de jumping wordt opgebouwd. In de stromende regen mogen we verkennen. Laura loopt met mij mee, zo kan ze ook kennis maken met hoe dat in zijn werk gaat. Met Bo en Nikkie is Laura ook bezig met behendigheid en wil ook wedstrijden gaan lopen. Vandaag had ze dus mooi de kans om eens een dag rond te kijken hoe het er op zo'n dag aan toe gaat. Ik loop mijn route en heb door dat het een snelle ronde kan worden, Elwood er goed bij houden en dan ontspannen de palen in duiken, als het gaat wat ik hoop dan moet het lukken.
 
 
 
 Ik maak me klaar en probeer Elwood zijn focus te krijgen. Ik voel dat er iets gebeurd. Elwood si vol aandacht op mij, hij blaft mij toe. We lopen naar de start en wachten op onze beurt. En dan is het zover. De regen valt nog steeds als we de baan betreden. Ik zet Elwood neer en we wachten op het seintje van de keurmeester. Daar is het teken dat we mogen. Nog even contact  zoeken met Elwood, de focus op de baan en los ! We schieten uit de start en de tweede sprong is de band, goed, we gaan door, snelheid maken sprongen en een wissel, goed. We gaan lekker, een serie sprongen en op naar de tunnel. Elwood geeft luid als hij over de baan vliegt. Door de tunnel en weer een serie sprongen op weg naar de palen. Hou de focus vast, het gaat fantastisch, we zijn snel ik voel het. De palen insteek goed en door ........ yess op naar de finisch... Foutloos. Onze eerste U en promotie punt is binnen. Ik kijk naar de tijd, die is snel, ik krijg een knikje van de keurmeester, goed gedaan. Het wachten op de uitslag begint. Ik was trots op mijn kleine vriend wat had hij het super gedaan. Ik voel dat er iets moois is neergezet door Elwood en mij. Als ik de uitslag zie komen er toch een paar vreugde tranen. Elwood staat op een fantastische tweede plaats, 7 honderdste achter nr 1. Wat was ik trots. Ik wist dat hij het kon, het moest er alleen een keer uitkomen en hier in Norg in de regen daar hadden wij ons moment van glorie. Elwood de beagle, vaak vliegt hij uit de baan maar hier vloog hij door de baan.
 
 
 
Er zat tijdens de jumping een fotograaf langs de baan die later tegen mij zei dat ze mooie foto's van Elwood had, Hij staat er op zoals hij is. Genietend, met een smile rond zijn toet maar ook zijn heerlijke fanatieke uitdrukking.
 






 

 
We moesten nu dus wachten op de prijsuitreiking, voor Alinda een kleine tegenvaller, ze had de hoop vroeg thuis te zijn om nog even op bed te kunnen voordat ze de nachtdienst in ging. Maar dit wou ze toch ook niet missen. 
 
We gaan naar de binnen hal voor de prijsuitreiking en we nemen Elwood mee, Ook Laura en Bo gaan mee. Het is wachten tot ik naar voren mag komen. En dan is het zover, samen met mijn kleine maatje worden we naar voren geroepen. De bokaal is voor Elwood. Ik straalde van oor tot oor. Een heerlijk moment.
 

 
Zo kwam er een einde aan een mooie dag. Trots reden we terug naar huis. Eenmaal thuis duikt Alin direct onder de wol, ik geniet nog even na door het terug kijken van de filmbeelden. Elwood viel in slaap met zijn bokaal naast hem.
 

 
 
 Hier een link naar de filmpjes van Elwood in Norg.
 
 
 
 

Geen opmerkingen: