De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 1 oktober 2018

FHN Wedstrijd Hellendoorn.

Afgelopen zondag was het weer tijd voor een wedstrijd met Elwood. Na de zomer stop zijn we weer begonnen met trainen en ook thuis bouw ik de baan weer geregeld op, de laatste tijd thuis de nadruk wat extra gelegd op de palen. Dit was vaak een struikelblok in de wedstrijd , zowel voor Elwood als voor mij zelf.
Dus zondag morgen weer vroeg op. Het was een kort nachtje voor zowel Alinda als mijzelf, zaterdag hadden we beiden een feestje van het werk, wel bewust wat eerder weggegaan maar het liep toch tegen twaalf dat we er in lagen. Om zes uur stonden we weer naast ons bed. De laatste spullen inpakken ontbijten  en dan op naar Hellendoorn.

Elwood was er nog niet helemaal bij op het vroege tijdstip geloof ik


Een deel van de meute gaat mee, Michael, Odin en Donald zullen Elwood supporten deze dag. Tegen 7 uur vertrekken we naar Hellendoorn, binnen het uur zijn we er . Het was koud geweest in de nacht van zaterdag op zondag want lag plaatselijk ijs op het gras. De wedstrijd was in een nieuwe omgeving, een prachtig manege complex met een mooie grote bak met heel veel natuurlijk licht.
Er zijn drie wedstrijd ringen, onze klasse moet pas tegen elf uur voor de eerste keer aantreden dus we hebben alle tijd om heerlijk te genieten van de andere honden. We zullen beginnen met een Vast parcours, gevolgd door Snooker en als laatste een Jumping.

We mogen verkennen en ik zie een heerlijk rondje, er is alleen 1 punt waar ik bang ben de controle over Elwood te verliezen en dat is bij de tweede sprong, er achter ligt een tunnel en daar mag hij niet in. We zullen zien.


We mogen starten, en inderdaad na de tweede sprong duikt Elwood de tunnel in.  Pfffffft, de fluit, een Disk. Ik hervat mijn ronde en Elwood doet het verder keurig. Even de neus aan de grond op een plek waar de lampen , die aan de balken  hangen, hun licht bundel de grond laten raken maar verder volle concentratie, de palen gaan vlekkeloos , tikt nog een latje en mist een raakvlak maar toch een heerlijke eerste rondje.




 
Het volgende onderdeel is de Snooker, een spel onderdeel wat ik nog niet zo vaak heb gelopen , dit zou de tweede keer worden, tijdens het verkennen neem ik nog wat tips van anderen mee. En besluit om voor een safe rondje te gaan, er waren meer punten te verdienen door de palen er nog een keer in te doen maar ik besluit het bij 1 keer te houden.
 

We lopen een mooi snel rondje en opnieuw neemt Elwood de palen vloeiend.  We zouden als 7e eindigen.



 
Michael , Donald en Odin volgden Elwood zijn verrichtingen vanaf de zijlijn. In de tijd tussen de wedstrijden gingen we steeds op stap met de mannen. Het was voor de jongen heren weer een dag met veel nieuwe indrukken maar allemaal positieve. Je merkte wel dat het voor veel honden een eerste binnen wedstrijd was, het energie level is hoog en er wordt veel geblaft en gegromd. Zowel Odin als Donald reageerden totaal niet op deze drukte.


Baas, mag ik ook...… Nee vriend dat doen we maar niet.


Met de neus tegen het gaasje van de bench , alles volgen.


Als laatste was de jumping, een prachtig rondje lag op ons te wachten. Met verkennen zie ik mogelijkheden. Als ik wat wou dan kon het nu.

 
Als we starten gaan we er direct vol in. We vliegen over de baan, en voor de derde keer vandaag gaan de palen weer vloeiend. Een serie sprongen in een rondje en dan door de tunnel en nogmaals, en dan tik, ik zag het niet maar Elwood tikt een latje er af. We gaan vol gas door naar de finish, en yessssss daar is onze U dacht ik, Ik zie Alin schudden met haar hooft , je hebt een lat zegt ze , nee dat kan niet , shit !! Een kleine teleurstelling werd toch even meester van me, zo mooie gelopen, zo trots op Elwood, we hadden de snelste tijd maar door de lat kregen we er een tijdstraf voor. We werden niet 1e maar 5e.






Zo kwam een mooie wedstijd dag ten einde. Met een trots gevoel kijken we terug op drie heerlijke rondjes met Elwood. Meneer wordt stabieler, de snelheid is er nu nog werken aan de afwerking. Om deze dag te vieren gaan we op de weg terug even langs de bekende M. Voor de mannen allemaal een paar kipnuggets.


Hier onder de link naar de film beelden van Elwood in actie in Hellendoorn.
Elwood in Hellendoorn



Geen opmerkingen: