De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 19 november 2018

1e wedstrijd wintercompetitie

Afgelopen zondag hadden we de eerste wedstrijd van de team wintercompetitie. We hadden een team samengesteld vanuit onze trainingsploeg op zaterdag. Op deze eerste wedstrijddag zouden we starten met Sia, Mireille en ikzelf.
Om half 8 ging de manege open en gezien de beperkte ruimte hadden we afgesproken om er dan te zijn om zeker te zijn van een plek voor de benches. Michael, Odin en Donald gingen mee als support voor Elwood. Voor de jonge heren ook weer een mooie leerdag om mee te maken. Het was fris gistermorgen, dus wat extra kleden mee om onder en over de bench te doen zodat de mannen het niet koud kregen.  Er zijn twee banen, en we starten in twee groepen, de grote honden beginnen met het vast parcours en de kleinere met de jumping. Voordat het zover is ga ik nog even uit met de heren. Ik maak een foto van Michael en Elwood samen op bijna dezelfde plek waar ik twee jaar geleden ook 1 maakte van hun.


 Het was toen de eerste wedstrijd voor het bange hondje Elwood. Nu twee jaar verder staat er een zelf verzekerd mannetje in de baan die heel veel plezier aan deze tak van sport beleeft. Zo trots op hoe hij zich heeft ontwikkeld van de angsthaas die vaak zijn eigen ding deed naar hoe hij nu  is. Twee jaar terug was het commentaar langs de ring, wat een k..hond, wat moet je met zo'n beest in de behendigheid. Nu hoor je dat niet meer en geregeld horen we nu , wow heb je die beagle gezien  die doet het goed voor zijn ras hahaha. Stiekem loop je dan wel inwendig te lachen.



Elwood en ik begonnen dus met de jumping. De focus was goed en we liepen een heerlijke ronde. Bij de palen gaat de insteek twee keer fout maar bij de derde poging pakt hij hem wel. We nemen de palen en terwijl ik de palen voorbij ben zie ik in mijn ooghoek dat Elwood de laatste mist. Ik herstel het niet en tja dan is het dus een disk. Maar ondanks dat was het een prettig rondje.

De jonge heren lagen heerlijk samen in de bench en trokken zich nergens wat van aan. Heerlijk in dromenland met Donald als kussen voor Odin.


En Elwood heerlijk bij Michael in de kar.

 
We kijken naar mooie honden sport en moedigen de andere team genoten aan. In de tijd dat we moeten wachten gaan we heerlijk aan de wandel met de vier mannen buiten de manege, het was een koude maar heerlijke winterdag.
 
Het tweede onderdeel voor Elwood en mij was het vast parcours. Alinda had niet door dat we al moesten starten en schrok ervan toen ze de sirene van Elwood door de baan hoorde gaan. Ze kon de camera nog pakken en gelukkig het laatst deel van onze ronde nog filmen
Ik liep heerlijk , er zaten een paar korte wissels in waar ik van te voren tegen opzag om dat er voor Elwood een leuk alternatief vlak bij lag haha, dan komt het echt aan op contact houden met je hond. Het ging allemaal heel mooi, alle latjes bleven ondanks korte bochten om de staanders mooi liggen. De laatste lijn naar de finish is een sprong, kat, breed en dan finish. Raakvlakken Tjeerd, neem gas terug en pak ze. Ik hou in en Elwood komt eigenlijk iets te ver voor me. De raakvlakken pakt hij maar ik ben in mijn hoofd er nog zo mee bezig dat ik hem niet over de breed stuur, hij schiet er bij langs, wat hij nog nooit had gedaan. Ik roep hem terug en hij pakt nog even de tunnel mee. Shit, disk. gestrand op 1 sprong voor de finish. Maar toch weer een heerlijke ronde. Elwood zijn focus was goed en zijn sirene loeide, das altijd een goed teken.
 
Als laatste de team estafette. De grote honden lopen aan de ene kant en de kleinere aan de andere. Als de eerste over de laatste sprong springt mag nr 2 weg.Sia begint en  ik start als tweede. Pak de raakvlakken van de A en dan naar de tunnel, Elwood maakt even een geintje, wel niet, wel niet en dan toch er door haha, clow. Bij de achterste sprong kom ik even in de knoei met me zelf, had een andere wissel in het hoofd maar maakte een fout. Elwood gaat lekker door en we komen over de finish. Mireille mag weg en als zij weer terug komt mag Sia nog een laatste keer . De laatste hond moet ook over de start / finish lijn om de tijd te stoppen. Als team zouden we als 19e eindigen van de 35 op de estafette.
 
Het was een mooie dag, we hebben genoten van mooie hondensport. Moe maar voldaan vertrekken we tegen vier uur weer terug naar huis.
 
Hieronder de link naar Elwood in actie en tevens de team estafette.
 

Geen opmerkingen: