De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 18 februari 2019

Laatste wedstrijd wintercompetitie

Afgelopen zondag was de vierde en tevens de laatste wedstrijd van de team wintercompetitie.  We vertrokken dus opnieuw naar Assen. Michael mocht weer mee als supporter voor Elwood. Wintercompetitie, het was voor deze wedstrijd een foute naam, de zon kwam er al vroeg bij en het leek wel lente in de winter. Maar toch was ik blij dat ik mijn thermo broek aan had, in de manege was het kouder dan buiten. Onze klasse mocht als eerste lopen op het vast parcours. Een mooie rondje lag er met voor ons een moeilijke wissel aan het begin. In de training wil Elwood wel blijven wachten met de start maar tijdens de wedstrijden lukt dat dus nog niet goed. Ik zou dus zelf snel moeten starten en een vlugge draai maken om Elwood goed de tunnel in te krijgen.


We starten als 10e. Elwood is even afgeleid door de riemloper die achter ons staat om de riem van de start naar de finish te brengen, maar ik krijg zijn aandacht op tijd weer terug.De start is goed en de wissel lukt me, We pakken de raakvlakken van de A en dan naar de palen, vloeiend gaat Elwood er in maar komt er 1 paal te vroeg uit. Ik probeer hem te corrigeren maar dat lukt niet, dus de hele serie opnieuw. Dit koste nu extra tijd. Hij neemt ze en we gaan goed verder. De kat komt in zicht, ik loop te snel en te ver  de afloop voorbij waardoor Elwood het raakvlak mist, een domme fout van mij. We gaan door en komen verder mooie rond. Ondanks de foutjes was ik trots op Elwood.

Elwood mag weer bij Mike in de bench en wij kijken naar mooie hondensport van de andere teamleden en de vele andere lopers. Ondertussen is Irene samen met Hailey ook weer gekomen om te kijken en ons aan te moedigen.



Even knuffelen met Hailey, we hebben inmiddels een mooie band met haar opgebouwd, elke keer als ze ons ziet is ze weer zo blij.


Rond half twaalf mogen wij verkennen  voor de jumping. Er ligt een ronde met uitdaging maar ook een ronde waar je heel veel lopers een disk ziet lopen. Een snel deel en een technisch deel. Vanaf de kant had ik de route als wat verkend maar als je dan echt in de baan loopt merk je dat de lijnen toch net iets anders lopen.
Het is zover dat we mogen starten. Elwood zijn focus is goed en we gaan. Op de tweede sprong tikt hij een latje, de kans op een clear round is dus verkeken. We gaan door en ik kan Elwood er goed bij houden. Het snelle deel komt er aan en we geven gas. Op naar de palen, hij neemt ze vloeiend. Nu het stuk van het parcours wat iets technischer is en ook dit gaat goed. Op naar de finish, en oeps de laatste lat tikt Elwood er ook nog net af. Twee lat foutjes dus maar verder een heerlijke ronde. Als team zouden we als alle uitslagen bij elkaar opgeteld zijn als 6e eindigen op de jumping een mooie uitslag voor ons. Als laatste de team estafette, Elwood en ik starten als 3e  en lopen een mooie ronde, en alsof de duvel er mee speelt ook nu tikt hij de laatste lat eraf.
Een mooie wedstrijd dag kwam zo weer ten einde. Individueel zouden we vandaag na 2 onderdelen als 48e eindigen, van de 162 deelnemers is dit een resultaat waar ik voor nu tevreden mee ben. We pakken de spullen in en gaan naar huis. Thuis ga ik direct heerlijk aan de wandel met de andere heren. Als ik weer thuis kom liggen zowel Michael als Elwood al diep in dromeland. Het zijn toch intensieve dagen voor ze.

We hebben nu nog 1 weekend rust en daarna barst de individuele competitie bij de FHN los. We zijn er klaar voor en hopelijk kunnen we dit jaar mooie dingen laten zien.

Hieronder de link naar de filmbeelden van Elwood tijdens de wedstrijd van zondag

Elwood tijdens de 4e TWC wedstrijd

Geen opmerkingen: