De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

zondag 3 februari 2019

Team Winter Competitie wedstrijd 3

Vandaag stond de derde wedstrijd in de agenda van de Team winter competitie. Na een dag show gisteren nu dus weer een dag agility. De hele competitie is in de manege in Assen dus konden we vanmorgen  op een redelijk normale tijd het bed uit. De tas had ik gisteravond al ingepakt dus die kon zo de bus in.


De jonge heren waren nog doodmoe van gisteren dus die konden een dagje thuis bijkomen. Elwood gaat alleen mee vandaag. Tegen kwart voor 8 zijn we in de manege. Zetten de spullen op hun plek en dan begint het wachten. Ik moet als eerst de jumping lopen en kijk hoe ze de baan neerzetten. Als de nummers er bij staan kan ik vanaf de tribune waar we zitten al een beetje de lijnen bepalen die ik moet lopen.
 
Negen uur mogen we verkennen. het is weer een snel rondje wat er ligt. De medium klasse mag beginnen en ik maak Elwood gereed. We gaan de voorring in en ik maak Elwood lekker attent, als 17e de baan in. Elwood is goed gefocust en we gaan goed van start.  Wel tikt hij er en latje af, dus strafpunten. Dan op naar de palen, de insteek gaat goed maar halverwege floept hij er uit. Ik krijg hem er snel weer in maar dit zijn dus wel weer een paar extra strafpunten. De rest van de baan lopen we heerlijk zonder fouten. En komen mooi over de finish. We hebben een klassement gelopen en dat was het doel.
 
Het is nu wachten op ons volgende rondje, het vast parcours, Dit zal niet eerder worden dan rond 1 uur dus tijd genoeg om onze andere team genoten in actie te zien. Op de telefoon kijg ik een geluid alarm van de thuis camera. Mike zit te zingen dus Alinda rijd even naar huis en haalt de oude man op. Mike vind het toch moeilijk als we weg zijn met 1 van de heren van zijn meute. Als Alinda weer het terrein van de manege opkomt zijn Eric en Irene ook net gearriveerd , ze komen samen met Hailey en Sammy, weer kijken naar de kunsten van Elwood .
 
De ronde voor het vast parcours is in de andere bak. Door te kijken naar de rest weetje al een beetje hoe de lijnen lopen. Maar met verkennen kun je pas echt goed de juiste lijn voor je zelf uitstippelen
 

Dan is het zover dat we mogen starten. Elwood zijn koppie is er goed bij en we starten goed. Sprongen , de tunnel en dan richting de A, raakvlakken pakt hij beide mee, en dan duiken we het donkere deel van de bak in, de tl buis was hier stuk en je zag veel honden daar toch fouten door maken.  We gaan naar de palen en de insteek gaat fout, herstellen en nogmaals, weer fout, nog een keer herstellen en ik besluit om aan de andere kant mee te lopen en dat was de juiste keus, Elwood neemt ze nu zonder problemen, we gaan door richting de kat, een ruime bocht kost nog wat extra tijd. De raakvlakken van d ekat pakt hij ook beide en dan naar de wip, iets te vel snelheid waardoor Elwood een soort sliding maakt, maar we gaan verder, de laatste sprongen en we zijn over de finish. Ondanks de weigeringen een heerlijk rondje , ik was trots op Elwood.

Hij krijgt zijn trainingspak weer aan om zijn spieren warm te houden en gaat heerlijk met Michael in de kar.
 
Hailey komt nog even heerlijk bij mij op schoot zitten . Even lekker kroelen met onze Deense vriendin.
 
 
Het wachten is nu op het opbouwen van de estafette baan. Een andere parcours dan de twee voorgaande wedstrijden dus even weer goed kijken.
Elwood en ik starten als derde van ons team en lopen een foutloos rondje.
 
 
Zo kwam er een einde aan een heerlijk actief honden weekend. Gisteren show met Donald en Odin, vandaag Agility met Elwood. De mannen zijn nu allemaal behoorlijk gesloopt, de baasjes ook.
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen: