De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

woensdag 26 februari 2020

Raad wedstrijd Cornwerd

Na de showdag zaterdag, stond er voor zondag weer een agility wedstrijd met Elwood in de agenda. We moesten weer naar Cornwerd. Onze rondjes waren pas vanaf 12 uur dus het was niet zo dat we weer heel vroeg eruit moesten. Lekker rustig wakker worden, honden voeren spullen in pakken en het liep iets na tien uur als we afzetten richting Cornwerd. Het is opnieuw bar slecht weer, regen en harde wind, gelukkig zijn de wedstrijden nu nog binnen. Rond kwart over 11 zijn we bij de manege, in de spiegel van de bus zie ik een bekende witte auto ons volgen. Eric en Irene kwamen weer supporten. Elwood blijft lekker in de kennels in de bus en wij zetten onze spullen in de rand van de manegebak. Het wachten is op het moment dat we mogen verkennen. Ook vandaag is er weer de kans op het winnen van een pompebled, we zullen er voor strijden, In onze klasse is er alleen een ere prijs voor de nr 1.
 
De baan voor ons is omgebouwd en we gaan verkennen. Direct na de start de wip, weer die rot wip waar Elwood heir de vorige keer ook op strande. Nu dus al vroeg in het parcour, daarna direct haas om naar de tunnel, er staat een sprong vlak bij waar ze niet over mogen. Verder een mooie ronde, Alles zal afhangen hoe Elwood over de wip komt.  Onze klasse mag starten en wij staan als 8e op papier. 1 voor 1 zie ik de andere lopers stranden met een disk, de ronde is dus toch behoorlijk pittig. We gaan de baan in. We starten en hup op naar de wip... en ja hoor erop en er weer af. Nogmaals erop en dan neemt Elwood de sprong die net moest, disk, hij pakt nog even de oploop van de kat mee ,maar ik krijg hem er weer goed bij, we lopen verder een snel maar slordig rondje, raakvlakken gaan fout en ook nog een lat. Als we over de finish komen komt de scheidsrechter naar me toe, oeps wat heb ik fout gedaan denk ik. Maar nee. Ik kreeg een compliment voor Elwood, hoe ik zijn concentratie toch weer terug kreeg en dat hij zelden een beagle zo snel door de ring had zien gaan.  Ondanks de disk was dat toch ene mooie opsteker. Uiteindelijk zouden er maar twee lopers geen disk lopen deze ronde.
 
 
Er wacht ons nu een tussen tijd van dik drie uur voor ronde 2. Tijd dus om even met de Deense dames Hailey en Sweety te knuffelen. 
 
 
Als we eindelijk mogen verkennen voor VP2 ligt er weer een mooi rondje. De wip is nu de 1 na laatste hindernis. De palen zal ik weer aan de ' moeilijke' kant lopen. We zullen het gaan beleven.
We starten goed, Elwood is er goed bij met zijn koppie en we lopen heerlijk fel. Raakvlak kat gaat goed, op naar de A, hier mist hij het raakvlak, jammer, en door op naar de tunnel, enkele sprongen en dan de wip..... Er op en past er weer af. Er weer op en door.   Op de wip na een heerlijk rondje dus. we zouden als 4e eindigen.
 
 
Onze laatste ronde de jumping zou al snel hierna volgen, volgens het programma zat er een uurtje tussen. De baan wordt omgebouwd en we mogen verkennen. Een rondje met relatief weinig hindernissen. Een rondje voor de echt snelle hondjes, de racers zeg ik na het verkennen tegen Alinda.
 
Ik maak Elwood extra attent, we zullen het nodig hebben om hoog te eindigen.
 
 
Onze klasse begint en ik zie de eerste snelheidsmonsters  sneuvelen met fouten. Ik maak Elwood nog wat attenter , er starten na ons nog een paar snelle honden. We gaan naar de start en vanaf het begin gaat de sirene aan  bij hem. Prachtig, de focus is er , de snelheid ook. We gaan goed door, op naar de tunnel en dan even gas terug om daarna door te stoten op het laatste rechte eind. Elwood tikt met draaien nog net een latje, ships, kans op een U verkeken. We gaan over de eindsprong en zijn klaar, nu afwachten wat de laatste twee honden doen. En waar ik al ban voor was, beiden foutloos en sneller dan Elwood, derde dus volgens mijn berekening. We wachten nog even op de uitslag en dan staan we er niet eens tussen.. Vreemd, we doen er verder niks aan. Er worden wel vaker correcties uitgevoerd als de definitieve uitslag op internet wordt geplaatst. Ik had heerlijk gelopen met Elwood dat was het belangrijkste.
Maandag kwam de uitslag online te staan en ook daar stonden we niet tussen. Toch maar even een mail gestuurd en nu is er dan de definitieve uitslag geplaats met Elwood inderdaad op de derde plaats.
 
 
Het was een prachtig honden weekend. En het zegt niks maar wat wel geinig was aan het eind van het weekend kon ik zeggen: 1e met James, 2e met Donald en nu 3e met Elwood . Op naar het volgende avontuur.
 
Hieronder de link naar de video beelden van Elwood.
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen: