De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

maandag 3 februari 2020

Raad wedstrijd Zuidwolde

Gisteren stond er weer een wedstrijd van de Raad van Beheer in de agenda, georganiseerd door de KC Hoogeveen. Onze klasse startte pas om half 11 dus we konden een beetje uitslapen. Om goed kwart voor negen vertrekken we dan ook naar Zuidewolde.  Een half uur later zijn we terplekke. We zetten onze spullen bij onze agility vrienden en het wachten begint. Er stond weer 2 keer een vast parcours en 1 keer een jumping op het programma. We mogen onze eerste ronde verkennen, een mooi rondje met op 1 punt in de baan een plek waar ik denk problemen te krijgen, de tunnel ligt onder de kat door en als we over de kat gaan loop ik dus behoorlijk ver van Elwood vandaan, het is dan voor mij ook even moeilijk inschatten waar ik moet zijn als we bij de afloop met het raakvlak zijn. We zullen het wel zien. We starten als zevende van onze klasse. Vlak voor de start zie ik Elwood zijn neus omhoog gaan.... hmm zou het hondje voor hem loops zijn, worden of geweest zijn ??  Ik krijg zijn aandacht terug en we gaan naar de start. Elwood is er dan weer goed bij met zijn koppie en de wip, wat de vorige wedstrijd een drama was, gaat nu zonder problemen. Raakvlak a neemt hij de palen gaan super en dan op naar de kat. En ja ik kom te ver voor Elwood en hij springt over het raakvlak heen, zo jammer 1 fout dus , we gaan over de finish. Een voldaan gevoel maar toch ook even weer balen, het foutloze rondje op het VP komt steeds dichter bij maar nog steeds is het net niet. We kijken naar de andere lopers en zien velen sneuvelen, fouten maken of een disk oplopen. Uiteindelijk zouden Elwood en ik als tweede eindigen, een mooi begin van de dag.


De eerste prijs van de dag is binnen. Toch wel mooi dat ze de prijzen tussen de verschillende klasses uitreiken. Beter dan aan het eind van de wedstrijddag want deze dagen zijn al zo lang.

 
Het wachten is nu op VP 2. We kijken naar mooie hondensport en genieten. Als het zover is dat we mogen verkennen ligt er een mooie uitdagende ronde. Een ronde waar ik zin aan heb. Na de A en de Kat  goed wisselen om Elwood goed naar de volgende hindernis te krijgen, we gaan er voor. Voor de start weer zijn neus de lucht in maar ik krijg hem er weer snel bij. We  starten en direct is de focus er. Na de A direct afslaan naar de tunnel, Elwood laat een hele mooie afloop zien en duikt vol de tunnel in .
 

 
 Ik ga door en dat had ik niet moeten doen, ik had op hem moeten wachten, de wip was de volgende hindernis en ik sta er te ver naast. Elwood stapt erop en eraf, shit, weigering, herstel en door. De rest gaat heerlijk en dan op naar de kat, hier direct na een wissel om hem goed de laatste sprongen over te krijgen, het raakvlak neemt hij heel mooi en we gaan over de finish. Na de laatste sprong schiet Elwood weg naar een plekje in de baan, ik krijg hem te pakken , maar goed dat we al over de finish waren, maar voor mij een bevestiging dat ik het bij het goede eind had wat betreft zijn neus in de lucht. Oh wat baalde ik even van mijn eigen domme fout, dit rondje had onze U moeten zijn, alles ging goed maar door mijn eigen schuld ging het fout bij de wip. We kwamen op een derde plaats.
 
 
Twee rondes gehad nog 1 te gaan, veel lopers gingen inmiddels al naar huis en dat kon je merken in het programma, inplaats van dat het uitliep liepen we giga veel tijd in. Uiteindelijk zouden we bijna een uur eerder beginnen aan de jumping dan gepland. De jumping was een snelle ronde, lange lijnen en weinig bochten, met inlopen wist ik al dat het een ronde werd voor de echt snelle race monsters, de cockers of de Shelties. Maar je weet het natuurlijk nooit.  Voor de start leid ik Elwood goed af met kipfilet, zijn neus blijft nu bij mij.We starten en de sirene gaat aan.
 

 Vol gaan we erin en we gaan lekker. Achter in de baan moeten we kort wisselen, ik sta te dicht op de sprong en Elwood tikt de lat eraf, we gaan door en ik dacht dat we verder geen fouten gemaakt hadden, als we over de finish zijn komt Alin naar me toe, twee latjes zegt ze, huh 2 ??



Ik dacht 1. Film terug kijken en ja na de palen tikt Elwood nog een latje, ik had het zelf niet eens gezien. We zouden op de jumping als 6e eindigen. En als ik dan de uitslag terug zie dan staan inderdaad de snelle race monsters boven ons in de uitslag.
 
 
Met een 2e, een 3e en een 6e plaats keek ik terug op een heerlijke wedstrijd dag samen met Elwood .
 

2e op 2-2-2020 een leuke cijfer serie.

 
 Hieronder de link naar de filmbeelden. Onze eerste rondje VP1 staat helaas niet op de film.
 

Geen opmerkingen: