De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

woensdag 6 april 2022

Eerste wedstrijd Dogsport.nl

 

Het rommelt een beetje in agilityland. Bij de FHN waar wij al jaren onze competitie lopen zijn organisatieproblemen. Meerdere hondenscholen zijn weggelopen en de agility kalender blijft leeg. Zo jammer na bijna 2 jaar stilstand stonden we te popelen om weer los te gaan, de agenda leek zo mooi dit jaar maar opeens was het allemaal anders. Gelukkig is er een nieuwe organisatie opgestaan en is er in een kort tijdsbestek  weer een mooi gevulde kalender ontstaan. We hadden ons aangemeld bij deze nieuwe organisatie, licenties besteld en opgegeven voor de eerste wedstrijd. Afgelopen zondag was het dan zo ver dat we de eerste wedstrijd konden lopen bij Dogsport.nl in de manege in Hellendoorn.

Zaterdag aan het eind van de middag had ik de bus al ingepakt en zondagmorgen om goed zeven uur vertrokken we met de drie heren naar Hellendoorn. Tegen achten zijn we op de plaats van bestemming. We zetten onze spullen binnen neer en gaan even met de honden wandelen zodat ze goed leeg zijn. Als de mannen hun behoeftes hebben gedaan gaan we terug de manege in, inmiddels zijn er al vele andere lopers gearriveerd en wordt het weer ouderwets gezellig in de hal. De bannen worden opgebouwd en we doen onze wedstrijd nummers in de houders.

Ik loop met Elwood en Donald en Alinda met Odin. Alle honden lopen vlak na elkaar en tussen Donald en Elwood zit maar 1 hond, zo snel kan ik niet wisselen en we vragen dan ook of ik met als laatste van de klasse kan starten, zo is er iets meer ruimte voor mij.


De mannen staan in de wacht. Niet veel later staan er nog 2 benches tussen. Joris en Nicole kwamen vandaag ook weer naar Hellendoorn om ons te supporten en een leuke dag te hebben. Uiteraard waren Herman, Hugo en hun nieuwste aanwinst, Casper ook mee.


Een nieuwe organisatie, met een goed gevulde kalender, hopelijk wordt het een mooi wedstrijd jaar.


De manege in Hellendoorn is erg mooi, goede bodem, prachtig licht maar alleen een beroerde geluidsinstallatie.  Vandaag waren er twee banen opgebouwd.


We beginnen met de jumping. Verkennen de ronde en dan is het wachten tot we mogen. Als eerste mag ik met Donald. We gaan weg en net of had ik een black out na de derde hindernis ga ik fout, loop de hindernis omver en ben uit mijn ronde, Donald merkt dat direct en maakt er dan maar een feestje van we kregen dan ook een disk.  Odin mag direct na Donald. En hij had er zin in en liet mooie dingen zien, twee weigeringen op de palen maar verder een mooie ronde. Ik had ondertussen Elwood uit de kar gehaald en we stonden te wachten tot we mochten. ik liet de ronde met Donald nog eens door mijn hoofd gaan, ik snapte er niks van. We mogen de baan in en vanaf de start is Elwood fel. We lopen foutloos rond en zullen uiteindelijk als 3e eindigen. een mooi begin. Odin werd 11e.



Onze volgende ronde is Gambling, een eigen ronde verzinnen en onderweg zoveel mogelijk punten verzamelen. we verkennen en ik besluit met de beide heren verschillende rondes te maken. Donald gaat echt super, heeft zijn koppie er goed bij en we lopen een prachtige gambling. Met Elwood loop ik een andere ronde en mis een paar punten die ik wou pakken toch ook met Whoop een mooie ronde. En ook Odin deed het weer keurig, koppie er mooi bij en een heerlijk tempo. Donald werd 3e, Elwood 5e en Odin 15e.

Het wachten is nu op het Vast parcour, we genieten van mooie honden sport en de heren rusten uit in de benches. 
Het was wel even een keer slikken toen ik naar de kar van Elwood keek. Een vertrouwd beeld was even terug. Elwood met naast hem een trouw wit koppie..... Geen Michael, maar Herman zat heerlijk bij Elwood in de kar.


Ik had nu even tijd om uitgebreid met Casper te knuffelen. Het was onze eerste kennismaking maar er was direct een vriendschapsband.




Na alle knuffels gaat Casper heerlijk in de bench naast zijn vriendje Hugo. Hij valt in slaap van alle indrukken


Het vast parcour is opgebouwd en we mogen verkennen.


En dan ook al snel mogen we lopen. Donald gaat mooi, een weigering op de palen door even afgeleid te zijn maar hij komt er weer mooi bij. Dan maakt hij helaas een fout door twee keer over dezelfde sprong te gaan, een disk. We lopen lekker verder en hebben een mooie ronde gehad, alle raakvlakken meegepakt en geen problemen op de wip, positief dus. Odin zit een beetje vol en ook bij Alin protesteerd het lichaam, de periode van anderhalve week griep heef een behoorlijke aanslag gedaan op haar lichaam en dat brak haar tijdens de laatste ronde op. Odin loopt een disk maar we waren trots op wat hij deze dag had laten zien. En als laatste Elwood. Hij gaat weer als een speer, in niets zou je zeggen dat hij inmiddels 9,5 jaar is. Raakvlak kat gaat mooi, tunnels super en dan tikt hij helaas een lat in een korte bocht, wip goed, tunnel en dan opeens een weigering voor een sprong, de tweede keer neemt hij hem wel en we gaan door, raakvlakken A ook mooi. Een lat en een weigering maar verder een heerlijke ronde. We zouden als 7e eindigen.

En zo kwam een mooie wedstrijd dag ten einde, we moesten nog wachten op de prijs uitreiking want zowel Elwood als Donald stonden op het podium  met een derde plaats.


De beide mannen met hun medaille.


De spullen had ik al in de bus gezet dus na de prijsuitreiking konden we zo vertrekken. En tja de traditie van de grote gele M na een goede prestatie moest in ere gehouden worden. Dus bij Hoogeveen van de snelweg af en even wat eten. voor ons een menu en voor de mannen een extra doosje kipnuggets.




Moe maar voldaan kwamen we weer thuis, De andere mannen werden uitbundig begroet maar niet veel later lagen de heren in een diepe coma en droomden vast over hun belevenissen in de ring.


De inschrijving voor de volgende wedstrijd was zondags open gegaan, dus na thuiskomst de mannen direct ingeschreven voor de volgende wedstrijd. De trein voor dit seizoen komt langzaam op stoom, we hebben er zin in en zijn er klaar voor, laten er nog mooie tijden volgen deze zomer.

Hieronder de link naar de bewegende beelden van de mannen. Helaas had de camera kuren en missen de rondes van de gambling. Ook het VP van Donald en Odin is niet compleet maar des al niet te min is het genieten om de mannen bezig te zien in de ring.

Geen opmerkingen: