De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

woensdag 27 april 2022

Team Winter competitie wedstrijd 3

 Afgelopen zondag was de derde en laatste wedstrijd dag voor de TWC. Samen met Donald en Elwood vertrok ik dan ook weer naar de manege in Assen. als team stonden we op de 4e plaats na 2 wedstrijden, de beste 8 teams na drie wedstrijden mogen naar de landelijke finale dus we moesten vandaag proberen ons plekje vast te houden.  Ik ben mooi op tijd weer aanwezig breng de tassen naar binnen en ga aan de wandel met de mannen. we lopen heerlijk langs het water van de Baggelhuizer plas, wintercompetitie,.... nou het weer was niet winters het zonnetje kwam er bij en we genoten van de aangename temperatuur.



Ondertussen is de baan voor de Jumping opgebouwd en lopen de eerste honden hun ronde. Als de eerste hoogte klasses geweest zijn mogen wij verkennen en aansluitend lopen.

Elwood start als eerste van de medium. Direct bij de start tikt hij de lat eraf, verdorie, weg kans op foutloze ronde. De ronde die volgt gaat verder zonder fouten en we komen dus met 1 lat fout over de finish. Elwood gaat weer naar de auto en Donald gaat met mij mee. We wachten in de voorring en Donald krijgt last van reverse sneezing, ik neem hem mee naar buiten en krijg zijn ademhaling weer gewoon. We gaan weer naar binnen en mogen bijna starten. Ik loop dus wat behoudener maar Donald is er goed bij met zijn koppie, een foutje op de insteek van de palen maar hij hersteld hem goed . We gaan door naar de tunnel en ik draai te vroeg weg, Donald zit er nog niet in en komt achter mij aan, neemt een sprong,disk. Ik stuur hem terug naar de tunnel en we gaan verder. Het was eigenlijk een heel mooi rondje maar zo jammer van de tunnelfout. Met Elwood zou ik 31 worden



De baan wordt omgebouwd naar het VP, een leuke ronde merken we met het verkennen. Elwood loopt een slordige ronde, mist een raakvlak en tikt 2 latjes. Ik was benieuwd wat Donald zou doen want er zaten leuke uitdagingen in de ronde. Maar Duck liet me versteld staan en liep echt goed. Palen insteek ging weer fout maar het herstel was weer oke. En dan is opeens de breedsprong vreemd. Ik krijg hem er niet over en na drie pogingen kreeg ik dan ook een disk. We gaan door en pakken nog een mooie snelle overgang van de kat naar de tunnelinsteek en komen dan over de finish, zo jammer van de breed maar het gevoel van deze ronde was echt super. Elwood zou als 39e eindigen.


Voor Donald zit de wintercompetitie erop, hij heeft heerlijk wedstrijd ervaring op kunnen doen. Ik laat hem de estafette niet meer lopen.  Met 4 honden starten we aan de estafette, nu komt het er op aan, we moeten zeker als team geen team disk lopen en proberen toch zoveel mogelijk punten te halen. In plaats van de palen staat nu de kat in het parcours. Ally start, mist het raakvlak, Iza volgt en mist ook het raakvlak. Elwood lijkt het raakvlak bij de oploop te missen maar pakt hem nog net en is verder foutloos. Zeno mist het raakvlak en tikt een lat. We waren klaar, het was niet vlekkeloos deze keer, na een 2e en 3e plaats in de vorige estafettes zou dat er vandaag waarschijnlijk niet inzitten. Het was nu afwachten wat de uiteindelijke plaatsing zou worden.

Het werd een 6e plaats op de stafette


Individueel zou Elwood als 28e eindigen deze dag



En als team zouden we de derde wedstrijd als 5e eindigen.



En dan is het wachten op de definitieve eindstand, wie mogen er naar de finale. Ze beginnen bij team nr 8 en tellen af naar beneden..... de spanning stijgt....7...6..5...4 nog steeds geen Twize dog sport , zouden we zoveel gezakt zijn dat we net buiten de boor vallen of toch nog gestegen...... 3.. Team Twize dogsport ! Yesss het is gelukt, we waren dus nog een plek gestegen.


.We mogen ons klaar  maken voor de landelijke finale op  7 mei in Ermelo. Een mooie wedstrijd dag kwam zo teneinde. De mannen waren moe en thuis vallen ze dan ook al snel in een hele diepe slaap.


Hieronder de link naar de beelden van deze wedstrijddag.

Geen opmerkingen: