De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

donderdag 5 mei 2022

Raad van Beheer wedstrijd Assen

 Afgelopen zondag hadden we een RvB wedstrijd in Assen. Alle drie de heren hadden we ingeschreven. Helaas werd Alinda zaterdag avond niet lekker en besloot ze om niet mee te gaan. Odin had dus ook vrij want die staat op de licentie van Alinda en mag officiele wedstrijden niet met mij lopen. Zaterdagavond de tent dus maar weer in de bus want het is een buiten wedstrijd.


De kar en benches staan er weer in, we zijn er klaar voor.


Zondag morgen vertrok ik dus met Donald en Elwood naar Assen. De wedstrijd dag is opgedeeld in twee blokken en wij lopen in het ochtend deel. In dat ochtend deel liepen we 2 keer een jumping en 1 keer een vast parcour. Het vast parcour en de eerste jumping zouden we achter elkaar moeten verkennen, iets wat we nog niet eerder gedaan hadden. Rond half 8 ben ik op het terrein en zet de tent neer. De mannen laat ik even goed uit en dan moet ik met Donald te meten. Donald moest een hermeting hebben om zijn definitieve hoogte voor de wedstrijden vast te leggen. Donald wordt definitief medium gemeten dus daar was ik blij mee. Donald gaat terug in zijn bench en ik help nog even met opbouwen van het parcours.


De mannen heerlijk relax in hun veilige plek


We mogen verkennen, eerst het Vp, een leuke ronde met een paar mooie uitdagingen, direct ernaar ook jumping 1 en ook dat is een leuke ronde. 


De eerste honden mogen lopen en ik maak Donald klaar, hij zal als eerste van de medium starten.  We mogen de baan in en Donald is lekker attent vanaf het moment dat we klaar gaan staan. De fluit gaat we mogen. Donald loopt lekker mee en ik heb goed contact sprongen gaan goed, wissels ook soms een beetje wijd maar we houden contact. Bij de palen schiet hij er even langs maar krijg hem terug en neemt dan de palen goed, helaas met een korte draai tikt ie nog een latje. Meer dan tevreden kwam ik over de lijn, de eerste buiten wedstrijd  en een Duck die er goed bij is met zijn koppie. Donald gaat naar de tent en ik neem Elwood mee. Er zit mooie ruime tijd tussen Donald en Elwood dus ik hoef me niet te haasten. Ook Elwood is attent en blij. We gaan de baan in en schieten weg. Elwood maakt geen fouten en komt foutloos rond, een U. Al snel komt de uitslag online, Elwood is 3e geworden en Donald 7e.


Niet veel later maken we ons klaar voor het vast parcour. En opnieuw is Donald de eerste. Donald schiet lekker vlot weg en we lopen heerlijk. Raakvlakken kat pakt ie mooi, een draai uit de tunnel heb ik snel contact en komt hij redelijk kort terug. Op naar de palen waar hij toch een  kleine weigering heeft maar we gaan door. A goed, wip goed en we gaan naar de finish, een heerlijke ronde met Donald . De keurmeester komt achter me aan en zegt dat hij hem foutloos geeft, ik was lichtelijk verbaasd want er zat toch echt een weigering in. Maar goed de keurmeester bepaalt en zo was de eerste U voor Donald dus een feit. Als de uitslag komt staat Donald op een 2e plaats en Elwood op een 4e. Een trots gevoel gaf mij dat.

De banen worden nu omgebouwd voor onze tweede jumping van de dag, we verkennen en er ligt een ronde op snelheid voor ons. Dat kan leuk worden.

Donald gaat weer als een speer , wat is hij gegroeid de laatste tijd en elke week zie ik hem sterker en stabieler worden. Op snelheid maken we lange passen en gaan heerlijk, in mijn oog hoek zie ik een lat vallen en later op de film zal blijken dat het ook zo is, de keurmeester zag het niet. Palen insteek ging voor het eerst in de wedstrijd zonder fouten en we gaan lekker door. We komen met een heerlijk gevoel over de eindstreep. Elwood gaat ook ook lekker en hij geniet in de baan, helaas tikt ie een latje maar verder een heerlijke ronde. En als de uitslag binnen komt staat Donald op de 2e plek en Elwood op nr 8.

Wij zijn klaar, het is nu wachten op de prijsuitreiking.  In onze klasse waren er twee podium prijzen. Elwood viel met zijn derde plek dus net buiten de prijzen, Donald zal 2 keer naar het podium mogen. Onder tussen genieten we van mooie honden sport om ons heen en pakken we langzaam onze spullen weer in.


De prijsuitreiking begint en ik moet een sprintje trekken om op tijd te komen voor de prijs van Donald.  En even later wordt ik voor de tweede keer naar het podium geroepen. Een top dag dus.


Trots op mijn kleine grote vriend, Dit lijkt definitief het begin te zijn van een nieuw hoofdstuk. Donald heeft laten zien dat hij er klaar voor is, heel langzaam zal hij nu het stokje van Elwood gaan overnemen, maar voor dat het zover is hoop ik nog vele mooie wedstrijd momenten met beide mannen samen te mogen maken.


Als ik alles weer in de bus heb rijden we naar huis, tegen 2 uur stappen we thuis uit de bus, de mannen gaan naar binnen begroeten de rest even en zoeken dan een plek om te slapen. Ze hadden het verdiend.

Hier de link naar de filmbeelden van deze mooie wedstrijddag.

Elwood en Donald in Assen

Geen opmerkingen: