De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

woensdag 18 mei 2022

Dogsports wedstrijd Hellendoorn

 Afgelopen  zondag hadden we weer een agility wedstrijd. Deze wedstrijd vond weer plaats in Hellendoorn in de manege, De weersverwachting voor zondag was warm weer , we waren dan ook benieuwd hoe het zou zijn in de manege. Alle drie de heren stonden weer ingeschreven en zo vertrokken we dus zondag morgen vroeg weer met het hele circus naar Hellendoorn. Onderweg een wegomleiding maar gelukkig waren we mooi op tijd weggegaan zodat we eigenlijk geen vertraging op liepen. Terwijl ik de spullen uit de bus haal gaat Alinda met de drie mannen even een poep en plas rondje doen. In de manege hebben onze agility vrienden plek voor ons vrij gehouden dus we zitten allemaal weer mooi bij elkaar. Terwijl ik de benches en stoelen plaats komt Alin er ook weer aan met de mannen en kunnen ze direct hun plek in nemen. De nummers voor de mannen liggen klaar en de parcoursen worden uitgezet, we zijn klaar voor een mooie wedstrijd dag.

Elk hun eigen plekje



De baan voor het vast parcour staat er.



Elwood start van onze heren,  een aantal nummers later Donald, direct gevolgd door Odin.


Net als met de wedstrijden van De FHN heeft ook Dogsport een link naar de app Telegram. Hier kwamen vlak voor de wedstrijd de parcoursen ook op te staan, zo konden we dus aan de rand van de ring vanuit onze stoel al even kijken hoe de lijnen liepen.

Het VP was onze eerste wedstrijdronde deze dag.



Er ligt een leuke ronde, als we dan ook echt verkennen mogen zoeken we de juiste lijnen in het parcours . Dan is het wachten tot we echt mogen. Ik begin met Elwood.  We starten lekker en gaan goed weg, wip geen problemen en dan op naar de palen, en daar gaat het mis, tot twee keer toe gaat Elwood er fout in, dat is me de laatste tijden nooit meer overkomen , raak vlakken gaan weer heel mooi maar we loen een slordige ronde met nog enkele latjes. Ik kom dan ook over de streep met een gevoel van nee..... dit was hem niet. De palen zat me dwars, wat zou de reden zijn, we vermoeden de kleur opstelling van de palen, zwart en groen tegen een zwarte bak rand. Elwood heeft soms een klein beetje last van staar en we denken dan ook dat de kleur opstelling van zwart naast zwart hier vandaag ons probleem was.  Ik pak Donald en maak hem klaar. We starten en direct ben ik hem kwijt, foute sprong en een disk, ik krijg hem er niet goed bij en we lopen dan ook de ronde niet echt uit. Alin met Odin volgt direct en ook Odin maakt direct een fout en krijgt een disk, verder loopt hij een keurig rondje.  Als later de uitslag komt blijken Elwood en ik toch nog als 2e geeindigd te zijn. Een slordige ronde werd zo alsnog een podium plek.



Hieronder de filmbeelden van het VP

Het VP


De volgende ronde is de Snooker, we overleggen nog even met andere lopers hoe het spelletje ook al weer ging en verkennen dan de ronde.


Je start bij de start , pakt dan de snooker(rode  hindernis) gevolgd door een punten  toestel en neemt dan het parcours op volgorde.Bij een weigering of fout stopt de punten telling voor het spel. We besluiten om na de rode de serie 7abc, mag in omgekeerde volgorde, te nemen en dan via 2 de ronde te vervolgen.

Elwood start, ik heb geen goed contact met hem en hij duikt de tunnel in, geen punten dus voor ons. Met Donald loop ik een heerlijke ronde en ook Alin en Odin lopen een mooi rondje. Donald zou als 3e eindigen en Odin werd 5e.


Hieronder de filmbeelden


En dan rest alleen nog de jumping. Ik liep de hele morgen niet scherp voor mijn gevoel dus dat moest anders. Er ligt een mooie snelle ronde dus we hebben er zin in om nog 1 keer te knallen.


Ik maak Elwood klaar en ben zelf ook weer scherp. We racen weer lekker  maar tikken helaas een lat. Donald dan , Hij schiet als een komeet door de baan op naar de band, helaas mist hij hem en moet ik hem herstellen, een weigering voor de palen en een fout er in maar we gaan door en komen heerlijk rond. Alin met Odin sluiten onze dag af, Odin gaat mooi maar helaas hersteld Alin een fout in de palen niet goed en krijgen ze een disk, ze lopen lekker door en dan neemt Odin het verkeerde tunnel gat. Ondanks dat een mooie ronde voor hem. We zien hem en Alin samen groeien in de baan dus dat komt goed de komende wedstrijden. Elwood zou als 2e eindigen en Donald niet ver er achter als 4e.


Hieronder de beelden van de jumping.


We waren klaar, maar onze dag zat er nog niet op, de prijsuitreiking was aan het einde van de dag en ik zou drie keer naar voren geroepen worden. 2 keer met Elwood en 1 keer met Donald. Helaas liep het allemaal erg uit en was het pas half 7 toen we eindelijk weer op weg naar huis konden. Het was een erg lange maar weer een mooie wedstrijd dag. En eigenlijk waren we heel blij dat het binnen was, de temperatuur in de manege was voor de honden aangenamer dan buiten.

Komend weekend wordt een bijzonder wedstrijd weekend voor ons. Zowel zaterdag als zondag staan we opnieuw  aan de start van een agility wedstrijd. Een bijzonder weekend zal het zijn. Zondag is het precies een jaar geleden dat we Michael verloren, ik hoop samen met Elwood Mike op een speciale manier te kunnen eren, Elwood heeft nog 1 punt nodig om officieel te mogen promoveren naar de hogere klasse, als we dat dit weekend voor elkaar zouden kunnen krijgen zou een cirkel sluiten, we gaan het  proberen, of het lukt zal de tijd uitwijzen..... 


Geen opmerkingen: