De bende van Bork is klaar voor nieuwe avonturen .

donderdag 5 mei 2022

De verloren zoon is terug...

Vele volgers hier van de blog zullen het verhaal van het nestje van Elfie en Elwood nog wel voor de geest kunnen halen. Pup Storm die naar Noorwegen verhuisd, en krap 2 jaar later bij een afschuwelijke  brand zijn veel te jonge leven verliest. Het aanbod van Petra dat daarna volgt om  een nieuwe pup te schenken. De geboorte van Fred en zijn nestbroertjes en zusjes in Wijdenes, de foto's van Fred die we doorstuurden naar Noorwegen, de space time momenten om ze ook daar mee te laten genieten van het jonge pup plezier. Het moment dat Fred opgehaald wordt en we aanwezig zijn voor zijn uitzwaaifeestje hij begint aan zijn avontuur in het verre Noorwegen......De cirkel was weer rond schreef ik toen in mijn blog bericht.

Kleine Fred aan de vooravond van zijn reis naar het Hoge noorden

Maar soms lopen dingen in het leven anders dan vooraf gedacht. Vorig jaar kwam Fred terug naar Nederland voor een tijdelijke oppasplek, maar na een paar maanden zou blijken dat Fred definitief niet terug zou gaan naar zijn oude baasjes en zijn tijdelijke oppasadres werd zijn nieuwe huis. Stom toevallig kwam ik er achter dat Fred zijn nieuwe baasje een collega van mij is bij een andere afdeling van Staatsbosbeheer, ik zocht dan ook contact om te horen hoe het met Fred ging.

2 week geleden kreeg ik een appje of ik een goed pension of tijdelijk adres voor Fred wist, de baasjes gingen een dikke week op vakantie en de geregelde oppas voor Fred kon door omstandigheden niet oppassen. Tig dierenpensions hadden ze gebeld maar alles zat vol. Ik overleg met Alin en beiden zeggen we Fred is welkom hier. We plannen nog vlug even een afspraak avond zodat Fred een hernieuwde kennismaking met de meute heeft op donderdag avond. 

De eerste keer in de groep, een beetje spannend allemaal


Maar toch direct al samen met de mannen op de foto

En zo stapte Fred hier na het weekend ,op maandagmiddag, de groep in. De meute bestaat dus tijdelijk weer uit 7. Direct wordt hij opgenomen in de groep, zo mooi om te zien. Wel zijn de mannen even heel erg verliefd op hem maar dat gaat snel over. Fred past zich snel en geniet van zijn tijd hier in de meute, slaapt lekker in de hal in de bench bij zijn nieuwe vriendjes, maakt mooie wandel avonturen en  went snel aan mijn fotomomenten met de meute. Een week vliegt zo voorbij, we hebben genoten van Fred hier tussen de mannen, een nieuwe vriendschap is geboren, tussen ons en Fred en tussen Fred en de meute. De deur staat hier voor hem altijd open. Hier onder foto's van Fred zijn week bij ons en de meute.

Fred en James, de halfbroertjes samen aan het knagen op een pees.


S morgens was het vaste prik dat Mango en Fred samen hun ochtend rondje maakten. 

En tja als ik thuis was dan werd het weer een beagle circus voor leuke foto's. Fred had dit al snel door.


Fred en James samen in de zon.


De avond rondjes maakte ik vaak met alle 6 de beagle mannen. En uiteraard weer vele foto momenten 



Mango samen met Fred en James op stap.



En als de avond valt is het heerlijk slapen op de bank samen met 1 van je nieuwe vrienden, hier samen met Odin, de Deen en halve Deen samen.



Fred had al snel door dat hij s morgens met Mango mee uit ging en stond dan al snel op wacht voor de bench van mango, hij ook mee he baasje....


Met z'n zessen op de bank.



De avondzon kleurt de mannen mooi.



De beagle mannen op de bank, Mango er voor.


Kostbaar bezit


S avonds vind Fred het heerlijk om gewoon lekker tegen je aan te liggen en te knuffelen.


en dan s morgens weer vroeg op stap met Mango


Samen het bos in waar alles net wakker wordt.


Op de rand van de sloot en ik in de sloot, blijft een leuk effect opleveren.



Het is net of hoort Fred er al altijd bij, zo makkelijk is hij opgenomen in de meute.


Ik nam hem gisteren even apart mee, even een fotoshoot met de grote camera, ook enkele gewoon met de telefoon, de echte shoot plaats ik in een aparte blog.




een jaar terug maakte ik een foto in deze opstelling, alleen lag toen Michael nog op de plek waar nu Fred ligt.


even levenservaring vragen aan opa Dylan.


Vandaag zit Fred zijn vakantie er weer op, zijn baasjes halen hem aan het eind van de dag weer op. We hebben genoten van hem hier in de meute en ja...... ik zal hem missen, zo vertrouwd zoals hij hier direct  in de groep was. En zoals ik al eerder schreef, je bent hier ten allertijde  weer welkom Fred. We hopen dat we je een mooie week hebben kunnen bezorgen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hij gaat jullie missen!!! Super bedankt